op 15-10-2012 21:08
Nu ben ik eens benieuwd wat ebay hieraan zal doen...
Mijn feedbackprofiel (en daarmee gepaard gaand vermoedelijk ook mijn DSR's) werd vandaag bezoedeld door één koper.
Voor zover ik kan lezen (ik ben dan wel geen schoolmeester zoals sommigen denken 😉 maar ben toch lang genoeg naar school geweest), kan ik uit de feedbacks enkel begrijpen dat de koper
- ofwel bewust een poging onderneemt om mijn scores beïnvloeden
- ofwel op basis van de fotookes kocht zonder ook maar één letter te lezen van titel of beschrijving.
Ik ga ervanuit dat het wel het tweede zal zijn maar dan nog vind ik persoonlijk dat dit niet door de beugel kan en hoop dan ook dat ebay hieraan iets doet.
Persoonlijk kan ik hier niet veel aan veranderen gezien:
- ik reeds telefonisch contact opnam met de koper een week geleden en van zodra mijn nicknaam hoorde, antwoordde "Hou een ander voor de zot" en de telefoon dicht smeet
- een aanvraag tot feedbackwijziging geen nut heeft gezien ik er maar 5 mag indienen en het gaat om 8 feedbacks + de reactie aan de telefoon al genoeg zei
O ja, voor de volledigheid: ik heb via ebay-systeem én Paypal (waar de koper claims indiende wegens "namaak") reeds gemeld dat ik bereid was om het teruggavebeleid te laten gelden en hem zou terugstorten van zodra de objecten teruggezonden werden (ook al maakte ik mijns inziens geen enkele fout)
op 19-10-2012 19:25
Ben blij voor u zijspoor !!! Onterechte feedback is onterechte feedback en moet verwijderd worden en mag geen negatieve gevolgen hebben op uw verdere verkopen.
Super dat alles is recht gezet !!!:-D
op 19-10-2012 19:26
@ zijspoor : blijf nu nog even vechten om de splitsing van België ongedaan te maken.
op 19-10-2012 20:35
op 20-10-2012 00:34
op 20-10-2012 16:01
Nog iets!
Ik vond het forum vroeger beter.
Je kon aanpassen en je eigen schrijffouten of verkeerde uitspraak rechtzetten.
Wanneer je iets gepost had en je las het na 5 minuten, kon je jezelf nog nuanceren of verbeteren, nu kan dit niet meer.
Gepost is gepost.
Spijtig.
op 21-10-2012 08:53
op 21-10-2012 08:55
Zullen we eens testen, zie.
Als iemand zo vriendelijk wil zijn op de knop 'misbruik melden' wil klikken voor deze posting ?
De bedoeling is dat de posting hieronder verdwijnt.
Hierboven staat de kopie : er staat duidelijk nikske in dat wie dan ook kan kwetsen of dat tegen welk beleid dan ook kan zijn.
op 21-10-2012 11:04
Welkom bij de club der gefrustreerden !
op 21-10-2012 23:31
Hallo allemaal,
ik had een reuze dag vandaag, een volledige dag niet op de computer geweest, ben muziek gaan spelen, jawel , ik ben muzikant .
Maar wat gebeurd hier allemaal zeg?
Met een zeker amusement maar tegelijk ook met een gevoel van "Big Brother" is watching you moeten we tegenwoordig elk woord en zin wikken en wegen om niet verwijderd te worden.
Is het Fransesca of zit er een andere moderator in het spel die liever anoniem blijft?
Feit is, het ruikt naar een grote censuuractie alweer, Ebay wil heiliger zijn dan de paus, maar wie is Ebay?
Zijn het wij, de verkopers of is het de grote goeroe van een sekte die luistert naar de naam Ebay met z'n slaafse naïeve werknemers die alles blindelings volgen, naar het evangelie van die ene persoon Pierre Omidyar.
Och daar is niets op tegen, alleen is het zo dat een Amerikaans bedrijf, een Amerikaanse verkoper , de Amerikaanse markt TOTAAL anders dan de Vlaamse en dat schijnen ze daar achter, overseas, niet te begrijpen.
Ja, wij zijn verkopers en wij pikken ons graantje mee, wij profiteren ook van het ganse systeem om geld te verdienen maar zo naïef zijn we nu ook weer niet. We weten natuurlijk ook wel dat het om de centen gaat, dat het big bussisnes is, dat Ebay een oppermachtig bedrijf is die iedereen wil platwalsen, die overneemt wat ze kan overnemen met één doel, RIJK worden, ZO RIJK als de zee diep is .... maar och, dat nemen wij meneer Pierre niet kwalijk, gelijk heeft ie, proficiat zelfs dat hij dit kan verwezenlijken, je moet het maar doen.
De moderator kan nu één ding doen, ook deze post verwijderen want is het kritiek ! Als ze dit doen dan zal dit getuigen van een zeer kortzichtige vizie die toch niet echt strookt met de "Freedom of Speech" waarden die in de Westerse Europese wereld gelden. Dan voel ik mij toch in een wereld wonen met een communistisch gedachtengoed die GEEN ENKELE kritiek duldt.
Lees ook: interessant om weten;
http://nl.wikipedia.org/wiki/EBay
Pierre Omidyar zette eBay in 1995 op vanuit een achterkamertje in San José (Silicon Valley). Hij wilde zien of hij kopers en verkopers op één internetplatform bij elkaar kon kr...Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland, China, Australië en India is het business model van eBay zeer succesvol gebleken. Ondanks het barsten van de 'internet b...
In 2001 werd het Franse iBazar overgenomen, vervolgens werd het internetbetaalsysteem PayPal overgenomen. De populaire veilingsite kocht PayPal in oktober 2002, nadat was gebleken dat zo'n 50% van de gebruikers van eBay PayPal al gebruikten (PayPa...november 2004 kocht eBay de Nederlandse veilingsite Marktplaats.nl voor een bedrag van 225 miljoen euro. De VoIP-dienst Skype werd in 2005 gekocht voor 2,6 miljard dollar, maar werd een jaar later afgewaardeerd. In 2009 werd 65% van Skype doorverkocht aan Silver Lake Partners [1]. In 2011 kwam Skype in handen van Microsoft [2]. De meest recente acquisitie van eBay is GSI Commerce (maart 2011).
Andere eBay-merken zijn: Kijiji, Gumtree, Loquo, Mobile.de, Prostores, Rent.com, Shopping.com, en het Nederlandse Marktplaats.nl
op 22-10-2012 00:45
@johan
Dus ben je werkelijk een echte KAMELEON:-x