annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Automatische feedbackherinnering

Ondertussen zouden een paar van de aangekondigde wijzigingen van kracht moeten gaan. Ik heb die daarnet nog eens aan het doorlezen geweest.

Als ik goed begrepen heb, als een koper ons nu geen feedback geeft, krijgt die automatisch een feedbackherinnering van Ebay. Als verkoper hebben wij niet de mogelijkheid om dit uit te zetten???????

Als ik naar mijn koper een berichtje verstuur om de verzending van zijn item te bevestigen, vraag ik altijd vriendelijk om mij na ontvangst een feedback te geven.

Feedback is vrijblijvend. Noch de koper, noch de verkoper kunnen gedwongen worden om feedback te geven. Ik heb nog nooit naar iemand een bericht gestuurd om te vragen mij een feedback te geven. Ik vind het persoonlijk zeer storend als ik zelf van iemand zo'n berichtje ontvang.

Volgens mij denken er nog een heleboel mensen zo over. Het komt opdringerig over en kan alleen maar leiden naar neutrale feedbacks of kopers die uit frustratie lage DSR geven. Het scherm dat kopers waarschuwt dat ze een neutrale of negatieve feedback geen geven is blijkbaar weggehaald heb ik in buitenlandse fora gelezen. Dus dat zal ze zeker niet tegenhouden.

Ik hoop echt dat ik dit fout geïnterpreteerd heb. Ebay probeert me misschien wel werk uit mijn handen te nemen, maar dit heb ik liever niet.
Bericht 1 van 20
laatste antwoord
19 ANTWOORDEN 19

Als je neutrale feedback geeft, kan je even goed geen feedback geven vind ik.
Bericht 2 van 20
laatste antwoord

Wat nog maar eens bewijst dat je er niks van snapt
Bericht 3 van 20
laatste antwoord

Volledig eens met de OP. Je kiest er persoonlijk voor om feedback te geven, ebay moet dit niet opdringen en al zeker niet uit naam van de verkoper.

Neem nu dat je een "moeizame transactie" gehad hebt, bijv. pakje verloren in de post en nieuwe verzending gedaan pakweg totale verzendtijd 2 weken om het product eindelijk bij de koper te krijgen. Een koper kan dit niet leuk vinden maar geen feedback geven, als ebay dan om feedback begint te zagen kan dit inderdaad resulteren in een neutrale of negatieve.
Bericht 4 van 20
laatste antwoord

Neem nu dat je een "moeizame transactie" gehad hebt

Kijk, ik heb zo al vele "moeizame" transacties gehad hoor maar heb het steeds op een aanvaardbare wijze zelf opgelost.
Een koper dat het bvb verloren gaan van een pakje bij De Post als "niet leuk vinden" maar de verkoper is daar toch niet verantwoordelijk voor?
Wij als verkoper hebben immers geen inspraak in wie bij de post onze zendingen behandelt hé?

Persoonlijk contacteer ik zelf ALTIJD iedere koper die geen feedback gaf.
Dit uiteraard niet op een dwingende wijze maar eerder met de 2 volgende zaken erin:
- is er iets loos met de artikels waardoor er geen feedback gegeven werd?
- voor toekomstige klanten is het belangrijk dat zij uit ervaringen van medekopers kunnen zien hoe de transactie verlopen is.
95% van die vragen resulteert in een positieve feedback en DSR, de rest reageert halsstarrig niet.

Nog nooit heb ik met deze werkwijze een probleem ervaren

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 20
laatste antwoord

Persoonlijk contacteer ik zelf ALTIJD iedere koper die geen feedback gaf.

Ik vraag nooit FB, niet aan kopers en niet aan verkopers.

m.

m.
Bericht 6 van 20
laatste antwoord

Ik vraag nooit FB, niet aan kopers en niet aan verkopers.

Kopers hebben sowieso recht op een positieve feedback van het ogenblik ze betaald hebben, want dan is hun deel van de verkoopsovereenkomst vervuld. Een correcte verkoper geeft dus steeds positieve feedback van zodra hij betaling ontvangt.
Bericht 7 van 20
laatste antwoord

Als ik iedereen die me geen feedback geeft, zou moeten beginnen contacteren, was dit een voltijdse job. Ik heb nog een goeie honderderd artikels staan die verkocht zijn, betaald en verstuurd. Op de feedbacks zit ik nog wel te wachten. Ik heb nog nooit een aparte mail gestuurd om een feedback te vragen, en zal ook nooit vragen om dit te doen.

Waarom geven mensen geen feedback? Geen tijd, geen interesse. Ik heb regelmatig nieuwe Ebayers die bij mij iets komen kopen omdat ze dat nergens anders vinden. Die maken vlug een Ebayaccountje aan, handelen de transactie af en weg zijn die. Niet de moeite om feedback te gegeven, ze zijn toch niet van plan om Ebay direct terug te gebruiken. Ik ga die mensen ook niet beginnen lastig vallen.

Geven ze me feedback dan ontvang ik die heel graag. Geven ze me geen feedback, ook goed.

Ebay verplicht ons om PayPal te aanvaarden
Ebay gaat kopers nu bijna verplichten om feedback te geven
Wat is het volgende???

Ze zullen daar in hun ivoren toren niet geweten hebben wat te doen, dat ze van die stomme regels gaan invoeren.

Ik weet niet of iemand al voorbeelden gezien heeft van dat nieuw feedbackformulier dat nu getest wordt? Ik hoop echt dat dat niet ingevoerd wordt (zal wel ijdele hoop zijn). Bijna een blad vol met allerlei vragen en commentaren.

Djeezus, waar gaan we naartoe. Een feedback is positief of negatief. Punt ander lijn. Niet helemaal tevreden? Geef geen feedback of probeer tot een overeenkomst te komen met de verkoper.

Die DSR is al helemaal idioot. Hou is een tijdje uw verkopersprestaties in het oog en ook het Ebaygemiddelde van de afgelopen tijd. Daar zit echt iemand aan de knopjes alles te regelen. Mijn DSR ging onlangs van zoals normaal naar extreem hoog. Nu staat die terug zoals die altijd staat. Het Ebaygemiddelde volgde mooi mijn DSR. Steeds alles op dezelfde manier afgehandeld, iedereen dezelfde service en gaat toch constant op en af.

Enfin, kan niet klagen ik zit een stuk boven het gemiddelde. Tegen dat ze dat hier ook invoeren hoop ik aan de criteria van Top Rated Seller te voldoen :8}
Bericht 8 van 20
laatste antwoord

Door 1 slechte DSR ben ik mijn Power Seller korting kwijt ! :_|

m.

m.
Bericht 9 van 20
laatste antwoord

Weer een systeem van Ebay om wat meer geld uit onze zakken te halen.

Ze stellen vereisten die bijna niet te halen zijn. Een paar lage DRS-scoren op 12 maanden tijd en je hangt.

Ik heb er een paar lage voor verzendkosten. Die staan nochtans duidelijk vermeld bij de aanbieding. Te duur? Niet bieden dan. Alles wordt op dezelfde manier verzonden, daar kan het dus niet aan liggen.

Onlangs een koper die ergens niet tevreden van was. Gaf zeer positieve feedback maar op alle criteria wel maar 1 ster. Ook op de verzendkosten die nota bene gratis waren en de verzendtijd terwijl het item nog dezelfde dag dat de betaling binnenkwam verzonden werd.

Ik kreeg die dag verschillende feedbacks, dus weet niet over welke koper het gaat. Kan die dus zelfs niet blokken. Dat is puur misbruik van het feedbacksysteem. Een van de redenen waarom ik weiger om zelf nog sterren te geven bij een feedback.
Bericht 10 van 20
laatste antwoord