annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bassevelde, Kaprijke, St Laureins, Assenede HUUULP!

Deze morgen rond half negen is onze Duitse Dog verdwenen.

Is hij gaan wandelen?, is hij meegenomen?, we weten het niet.

Het is een Duitse Dog, Reu, hij is wit/zwart gevlekt (Harlekijn) en luistert naar de naam Scooby Doo.

Zijn linkeroor vertoont een insnijding aan het uiteinde, hij heeft hangende oren en een lange staart. Er zijn nooit zogenaamde "schoonheidsoperaties" aan het dier gebeurd.

Hij is héél vriendelijk en bijt niet, hij is een huisdier en draagt bijgevolg ook geen riem.

Alle instanties zijn verwittigd en hij draagt ook een chip ter identificatie.

Mocht iemand hem ergens hebben opgemerkt of ergens in de gebuurte ontdekken dat er een dergelijke hond is bijgekomen gelieve ons te verwittigen.

Wij hebben Scooby Doo indertijd van de dood gered. Het is een nederlandse hond en hij werd in Frankrijk gevonden (uitgezet?). Hij is toen in een asiel beland en men ging hem laten inslapen. gelukkig heb ik dat indertijd vernomen en heb hem kunnen meenemen. het is een hele lieve hond en we krijgen hier wat aan ons hart als we hem niet terugvinden.

Alle tips zijn welkom en we zijn er U dankbaar voor. U kan ons dag en nacht bereiken op 0475/623817 of 09/3738228.
Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Bassevelde, Kaprijke, St Laureins, Assenede HUUULP!

Oh nee!!!!!

Veel succes Ronny met de zoektocht, ik hoop echt dat hij veilig en wel terecht komt!



Photobucket
Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Bassevelde, Kaprijke, St Laureins, Assenede HUUULP!

Kom ik in de keuken en wie staat voor het raam?....juist, onze Scooby.

Kan er moeilijk kwaad op zijn, hij is per slot van rekening naar huis gekomen en als hij nu gestraft word zal hij de volgende keer mss. niet meer durven naar huis komen.

Het is de tweede keer dat hij ons dat lapt, we moeten er een oplossing voor vinden want het gehele hof volledig afsluiten ik praktisch bijna niet haalbaar.

Weet er iemand iets af van een systeem zoals bvb. bij dolfijnen wordt gebruikt zodat die beesten altijd kunnen gelocaliseerd worden?

Er gaat toch in de volksmond rond dat men personen kan lokaliseren via hun GSM of GPS. Er zouden zelfs wagens zijn die met een dergelijk systeem zijn uitgerust met betrekking tot diefstal. Of heb ik me wat laten wijsmaken en is dit stof voor films.

Thanks voor de reactie Hotfix, Scoob zal het gelezen hebben want hij is gelukkig terug. Nu nog een oplossing vinden om een derde keer te vermijden want derde keer.....
Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Bassevelde, Kaprijke, St Laureins, Assenede HUUULP!

Oef, ik zat er echt mee in.

Straffen heeft geen enkele zin, flink belonen omdat hij terug is evenmin.



Photobucket
Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Bassevelde, Kaprijke, St Laureins, Assenede HUUULP!

@ ronny,

er bestaat een elektronisch systeem zodat Scoob niet meer uit de hof kan. Dan moet hij wel een halsband dragen. Als hij voorbij de grens komt, zal hij een geluid horen, dat hij als irritant zal ervaren.

Het heet petsafe als ik me niet vergis. Je krijgt dus een halsband een draad die je moet begraven rond je tuin.
Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Bassevelde, Kaprijke, St Laureins, Assenede HUUULP!

articcynda
Community-lid
Zeer blij te horen dat Scooby terug is, Ronny!

er bestaat een elektronisch systeem zodat Scoob niet meer uit de hof kan. Dan moet hij wel een halsband dragen. Als hij voorbij de grens komt, zal hij een geluid horen, dat hij als irritant zal ervaren.

Het heet petsafe als ik me niet vergis. Je krijgt dus een halsband een draad die je moet begraven rond je tuin.


Een eenvoudigere methode dan er een Alcatraz van te maken, is Scooby uit te rusten met een elektronische halsband, waarmee GPS localisatie mogelijk wordt. In essentie heeft de halsband dan een GPS-module en een radiozender aan boord. Als je Scooby dan kwijt bent, kan je zijn halsband "bellen" en de GPS-coördinaten van Scooby opvragen. Die coördinaten map je dan over een kaart, en je ziet direct waar Scooby zich bevindt, waar ook ter wereld.
Dit is dus helemaal geen science fiction, enkel een combinatie van bestaande technologieën.

Hierbij moet ik wel vermelden dat dit enkel een systeem is om Scooby te traceren, het verhindert niet dat Scooby je erf verlaat, zoals het systeem van disneybelgium dat wel doet.
Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Bassevelde, Kaprijke, St Laureins, Assenede HUUULP!

Een petsafe heb ik maar is voor Scooby nutteloos. De hals van Scooby bevind zich op ongeveer 85cm van de grond (een Duitse dog weet je wel!) en dat is te hoog voor een petsafe want de straling reikt maar 50cm hoog.

Voor het GPS systeem ben ik al bezig (zie identiek draadje op de ronde tafel). Heb liever wat centen te spenderen dan Scooby kwijt te spelen.

Scooby is niet gestraft of beloond voor zijn actie want dit heeft idd. geen enkele zin. Hij is gewoon uit wandelen geweest en beseft niet dat hij zijn baasje daarmee in de problemen steekt. Toch zag je aan zijn gedragingen dat hij wist dat er iets niet juist was, het enige wat hij mist is de mogelijkheid om te spreken!

Bedankt voor jullie antwoorden. Het doet deugd te weten dat er nog mensen op deze bol zijn die om elkaar, en om dieren, geven.
Bericht 7 van 7
laatste antwoord