annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bye bye eBay en Paypal

Na een zoveelste negatieve ervaring heb ik al mijn advertenties verwijderd.

Ik kreeg een bestelling en de koper betaalde met paypal.

Daar ik in het buitenland zat kon ik niet onmiddellijk het object leveren.  De koper was nogal ongeduldig en opende een claim waarop paypal het bedrag blokkeerde.

Na thuiskomst heb ik het object persoonlijk afgeleverd en de koper een door hem handgeschreven ontvangstbewijs laten tekenen.

Dat bewijs is voor paypal niet voldoende.  Zij sturen onpersoonlijke engelstalige berichten waarin een fax gevraagd wordt met daarin bewijs van verzending van een professionele verzendingsfirma.

Op het ontvangstbewijs dat de koper tekende reageren ze gewoon niet en ze hebben de betaling nu definitief geanuleerd.

De koper is dus akkoord dat er geleverd werd, de verkoper is akkoord, alleen paypal weet het beter.

Voor mij geen eBay of paypal meer.

 

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Bye bye eBay en Paypal

Als ik het dus goed begrijp zal PP het geld naar de koper terugstorten?

Als dat zo is zou ik onverwijld de koper contacteren met het verzoek de aankoopsom alsnog te betalen, of cash in de hand of per overschrijving... weigerd hij dat: klacht indienen bij de ploitie wegens oplichterij! Je hebt tenslotte een door de koper gehandtekend bewijs van ontvangst!

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Bye bye eBay en Paypal

Regel nr. 1: koper komt object afhalen | verkoper levert object persoonlijk af: NOOIT Paypal gebruiken. Net om dit soort problemen te voorkomen.

 

En inderdaad als het bedrag terug geboekt wordt koper contacteren om alsnog te betalen en anders klacht indienen. Dit gaat nu wel over iets meer dan maar een paar €.

 

Weeral een zakelijke verkoper die zijn vertrek aankondigt. De zoveelste in de rij. Wie wordt de volgende????

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Bye bye eBay en Paypal

Het is AAN DE KOPER om de claim te beëindigen.

 

 

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Bye bye eBay en Paypal

ja,  ons geld uiteindelijk  krijgen van de koper  zal wel lukken en is het probleem niet. Maar het gaat om heel die rompslomp en al die onbegrijpelijk verkeerde beslissingen van paypal.

Bericht 5 van 5
laatste antwoord