annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

De koper wilt mijn object niet meer kopen

Ik heb onlangs een GSM verkocht. De koper had de 'nu kopen' functie gekozen en zonet belt hij mij om te zeggen dat hij van gedacht veranderd is.

Wat moet ik nu doen? Kan ik de transactie zomaar annuleren? Moet ik dan nog de kosten aan Ebay betalen voor het feit dat het object zogezegd verkocht is?

Alvast bedankt.

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Hallo, je hebt verschillende opties maar ik denk dat er niet veel anders op zit dan een geschil op te starten.

Dit doe je via volgende link:

http://res.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ResolutionCenter&ssPageName=STRK:ME:LNLK

Je kan dan 2 richtingen uit:

1° "je hebt de betaling niet ontvangen".

2° de verkoop annuleren

Het eerste geval kan de koper een aantekening opleveren voor wat betreft het niet betalen.

De tweede keuze is eigenlijk de snelste en dient aanvaard te worden door de koper.

In dit geval krijgt hij geen aantekening als niet-betalend koper

In beide gevallen zal je - aangezien er geen betaling was - je verkoopskosten terugkrijgen indien je binnen de vaste termijnen het probleem meldde en afsloot

Plaatsingskosten ben je automatisch kwijt.

Het enige wat mogelijk is, is het object opnieuw aanbieden binnen de 30 dagen en ALS het dan verkocht is, vallen de 2e plaatsingskosten weg.

In dit geval zijn er wel enkele vorwaarden, waaronder de prijs die niet mag verhoogd zijn.

Nu, komend weekend is het promo op ebay en aldus ideaal om terug aan te bieden 

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Ik zou het artikel aanbieden volgende zaterdag of zondag met een nieuwe aanbieding aan de promotievoorwaarden (dit is niet opnieuw aanbieden, in eBay terminologie)

Indien het niet verkocht wordt DAN zou ik de oorspronkelijke aanbieding "opnieuw aanbieden" met mogelijke creditering van de oorspronkelijke plaatsingskosten (zonder opties).

Als je het zo doet dan verdubbel je de aanbiedingsperiode 😉

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

'Ik zou het artikel aanbieden volgende zaterdag of zondag met een nieuwe aanbieding aan de promotievoorwaarden'

Dat kan heel eenvoudig, je moet geen nieuwe aanbieding maken, je neemt de optie 'vergelijkbaar object' verkopen, dan moet je niets aan de aanbieding veranderen. 🙂

m.
Bericht 4 van 4
laatste antwoord