annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

De recente Ebaywijzigingen vs. uw verkoop

Ik ben eens benieuw wat de invloed van de recente wijzigingen op uw verkoop is?

Dit zijn mijn ervaringen:

* Beste resultaat: mijn shopitems worden allemaal heel hoog in de resultaten weergegeven. Totaal het tegenovergestelde van de items die ik voor 10 dagen te koop zet. Ik beb er terug gevonden die nog 30 minuten lopen en die helemaal onderaan weergegeven worden.

* Blijkbaar zijn er toch veel Ebayers die de weergave beste resultaat gebruiken. De items die ik verkoop zijn meestal de items die het hoogste weergegeven worden. Items die ik voor 10 dagen aanbiedt verkopen voor geen vierkante centimeter.

* PayPal: een grote bijkomende kost. De propagandamachine van Ebay verkondigt dat dit nieuwe kopers aantrekt en ook buitenlandse kopers. Bij mij net het tegenovergestelde. Tot enkele weken geleden had ik wekelijks verschillende buitenlanders die iets kwamen kopen. Nu is dit een uitzondering. Mijn verkoop is momenteel ongeveer 50% van wat die zou moeten zijn.

* Verkoop in het algemeen: Supergoede verkoop gehad tijdens de zomer. Sinds de 2de helft van augustus is die ineengezakt. Soms komt er eens een goede dag tussen en denk ik dat het terug in gang schiet, maar tot op heden ijdele hoop. Ik heb de indruk dat het nog verslechterd is sinds de Beste Weergave ingevoerd is.

* Algemene kosten: plaatsingskosten zijn lager maar de verkoopscommissie is verhoogd, veel bijkomende PayPalkosten die je niet overal kan bijrekenen, hoger abonnementsgeld voor mijn winkel. Volgens Ebay zou dit een kostenbesparing moeten opleveren. Mijn Ebayfactuur van afgelopen maand was 10 euro meer dan vorige maand. Daar tegenover staat een stuk bijkomende kosten voor PayPal, dalende verkoop, dalende winstmarges, ... Mijn winst deze maand = 50% in vergelijking met vorige maand!!! Ik sta deze maand op hetzelfde punt als waar ik een jaar geleden zat!!!

Ik weet niet of het aan de veranderingen ligt, maar ik merk al een aantal weken:
* Verkoop die een stuk lager ligt.
* Items die tot voor kort zeer goed verkochten geraak ik aan de straatstenen niet kwijt.
* Mijn winstmarges zijn fors gedaald: zijn het de veranderingen, het economisch klimaat,...? Ik merk in het algemeen dat de verkoopprijzen een stuk lager liggen, ook bij andere verkopers. Items die aan vaste prijs aangeboden worden, worden bijna niet verkocht.

Vandaag 1 item verkocht. 3 maand geleden waren dat er 10!!!
Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

De recente Ebaywijzigingen vs. uw verkoop

Wat ik niet goed begrijp is,dat bij dezelfde verkoper,als je op overige objecten klikt,alles wordt weergegeven op beste resultaat.
Kinderkleding die ik volgens maat erop zet,verschijnen kris kras door elkaar.Ik weet natuurlijk dat je op eerst aflopend kan klikken,maar ik vrees dat niet iedereen dat doet en dat geeft een heel rommelige indruk.
Ik verkoop mijn eigen spullen,maar nu staan cd's,kleding ..alles door elkaar.
Vroeger was alle kleding vlug verkocht ,nu bijna niets meer.
Betaal meer aan ebay dan de prijs die ik vraag.
Ik kan me dus inbeelden dat het voor professionele verkopers een ramp is.
Zal in de toekomst beter naar de tweedehandswinkel gaan,veel minder werk en dan recupereer je nog iets.
Bericht 2 van 2
laatste antwoord