op 02-04-2013 15:45
Kreeg net de volgende melding toen ik op Ebay een verkocht object opnieuw aanbood:
Wijziging in het beleid omtrent het gebruik van JavaScript
De komende weken zullen wij ons beleid rond het gebruik van Javascript verder aanscherpen. Verkopers kunnen niet langer gebruik maken van Unescape/framCharCode en de HTML balie refresh.
Bijgevolg dient u deze scripts uit uw objectbeschrijvingen te verwijderen. Zo niet zullen uw aanbiedingen geblokkeerd worden.
Meer weten over de verandering van het beleid betreffende het gebruik van JavaScript.
Alvast bedankt voor uw begrip,
Het eBay-team
Geinvesteerd in een shop en listing template op maat omdat ik me volledig als professionele verkoper zou profileren. Al 2 jaar zonder probleem aan het gebruiken zonder erg. Nu mag dit blijkbaar van de ene dag op de andere niet meer.
Maanden en maanden werk om die aanbiedingen in elkaar te steken. Als Ebay nu echt denkt dat ik die allemaal terug opnieuw ga maken, dan kunnen ze echt wel de boom in.
Van een fantastisch verkoopsplatform 2 jaar geleden, is dit een site geworden waar enkel nog regeltjes bedacht worden om het de professionele verkoper zo moeilijk mogelijk te maken.
Daarnaast het systematisch voortrekken van bepaalde verkopers op alle andere. Heel duidelijk waar Ebay naartoe wil in de categorie games. Daar mag nog één verkoper overschieten en al de rest moet weg. Ik heb er al veel zien vertrekken (ik zal de volgende zijn). De blijvers worden weggepest. En als ze zelf niet weggaan verzint Ebay wel regeltjes om ze weg te pesten. Of in mijn geval neemt mijn verkeer van vandaag op morgen gewoon weg en kan me na een half jaar nog steeds niet zeggen wat er aan de hand is.
Dat er hier vuil spel gespeeld wordt is zeer duidelijk!!! Als Ebay denkt dat ze hier ver mee gaan komen, doen ze maar. Boontje komt uiteindelijk om zijn loontje.
Bij mij is de emmer ondertussen overgelopen!!!!
op 13-05-2013 23:58
Wel, het zat er al een tijdje aan te komen. Vandaag voor de eerste keer sinds jaren heb ik in 24u tijd niets verkocht.
Vandaag aan het rondbladeren geweest en dit is gewoon choquerend!!!
Zoals gemeld heb ik een paar weken geleden willens nillens mijn shop tijdelijk gesloten. Nu ben ik al een tijdje systematisch alles terug op Ebay aan het zetten.
PS1:
net zoals vroeger sta ik op iedere pagina wel met een aantal games
PS2:
een paar items op de bovenste pagina's. Alle andere items pas zichtbaar vanaf de 50ste pagina
PS3:
met een aantal van de items die ik afgelopen tijd verkocht sta ik ver bovenaan. Voor de rest idem dito. Het merendeel van mijn items worden pas weergegeven vanaf pagina 50. Een van de games die ik gisteren verkocht en opnieuw aanbood (zou in principe ergens bovenaan moeten staan) vond ik ergens rond pagina 50 terug
Wii:
Idem dito quasi geen enkel item zichtbaar binnen de eerste 50 pagina's.
WAAROM WORDEN DE ITEMS ANDERE VERKOPERS WEL HOGER WEERGEGEVEN EN DIE VAN MIJ NIET!!!
Ondertussen staan die PS2 en Wii games dagen op Ebay terwijl er niets bekeken wordt. Ik heb een lijst met beschikbare Wii games op 2deh staan. Daar is dat nota bene één van mijn meest bekeken zoekertjes!!!
op 22-05-2013 10:08
Hoe zichtbaarder je bent, hoe beter je verkoopt, duidelijk.
Feit is, ik bied nu eens op ebay.com aan en dit is zo moeilijk met die verzendopties, zelfs verzend je wereld wijd maar toch is je artikel NIET op de andere Ebay's te vinden.
Ik heb een figuur waar ze momenteel op bieden, een " capodimonte armani " beedje en deze vind je dus totaal NIET terug als je op Ebay.be inlogt. Geen enkele link te vinden.
Dus, moet je effectief steeds op Ebay.com inloggen om dit te vinden.
Ik had het reeds in een andere topic gevraagd maar heb dat ander artikel verplaatst.
Ik zie antiqairs ongeofelijke prijzen halen en zie hen dagelijks verkopen en ze bieden aan op ebay.com. dus, ik ga dat ook proberen want ebay.be GAAT VOOR GEEN METER vooruit.
Enfin, tips zijn alsnog welkom.
vraag: kan iemand anders mijn aanbieding vinden capodimonte armani op ebay.be ?
Johan
op 22-05-2013 12:03
Zeer eigenaardig.
Ik wil dus op Ebay.be m'n eigen aanbieding terug kunnen vinden en dit kan niet.
Alle andere landen krijgen voorrang blijkbaar.
M'n echtgenote zegt me zopas dat ik moet drukken op: Alle overeenkomende objecten van internationale verkopers bekijken
Dus, ik doe dat en krijg 5 bladzijden met capodimonte uit Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Verenigde Staten etc ... Maar geen uit België.
Conclusie: mijn aanbieding van een Capodimonte Armani beeldje kan je ENKEL MAAR ZIEN als je in EBAY.COM inlogt maar niet via de Belgische site.
Zodus worden Belgische kopers VOLLEDIG uitgesloten.
Zou niet mogen, vooral niet als je klikt op "alle overeenkomende objecten van internationale verkopers".
Johan
op 22-05-2013 12:13
Ik heb gisteren eindelijk antwoord ontvangen op de klacht die ik vlak voor Kerstmis/Nieuwjaar bij Ebay via aangetekend schrijven neerlegde.
Het antwoord dat ik verwacht had. Ze hebben mijn account gecheckt, vergeleken met die van andere verkopers om te concluderen dat er niets aan de hand is. Sorry, maar hier geloof ik geen snars van. Ebay splitst de site in 2. Maakt dit na 1 maand terug ongedaan en plots van een goed draaiende shop, verkoop ik geen snars meer en bij mijn concurrenten gaat de verkoop terug quasi normaal.
Er zal wel iets veranderen. Ik zal me met deze zaak niet langer bezig houden. Uren en uren mee bezig geweest en het eind resultaat is 0. Al maanden veel minder werk voor Ebay. Zoals ik dan ook al maanden bezig ben zal ik tijd in andere zaken steken. Daar zie je ten minste resultaat. Ebay is een totaal verloren zaak. De vele posts die ik hier de laatste tijd lees en nog veel meer post op buitenlandse Ebaysites spreken boekdelen...
op 22-05-2013 12:24
Ik heb gisteren turbolister gedownload en daarop staat ook België als BUITENLANDSE Site.
Dus, ja, het is een vaststaand feit dat België door Ebay al langer gesplitst is !
,-)
op 02-06-2013 15:49
Tijd om dit draadje nog eens omhoog te halen.
Vlak voor afgelopen feestdagen heb ik via aangetekend schrijven een schriftelijke klacht naar Ebay's hoofdbureau in Luxemburg gestuurd. Tot mijn verbazing vrij vlug antwoord met bevestiging van ontvangst + belofte dat dit ging onderzocht worden. Nadien niets meer. Zeker 2 maanden niets gehoord. Op de vraag hoe ver het onderzoek stond, werd gewoonweg niet geantwoord.
Nu eindelijk een 10 dagen geleden eindelijk een aangetekend schrijven terug met het antwoord dat ik verwacht had: onderzoek afgerond. Er is geen probleem vastgesteld, dus Ebay kan niets doen.
Ik geloof er nog steeds niets van.
Toch weer toeval. Op ongeveer dezelfde moment dat ik deze brief ontvangen heb, zag ik plots mijn bezoekersaantallen en al vlug mijn verkoop terug stijgen. Zoals altijd tijdelijk. Nu zit ik voor de zoveelste keer in een zwart gat. Van alle zaken die ik afgelopen 3 dagen op Ebay aangeboden heb is 99% geen enkele keer gezien.
De verkoop begint al terug te zakken. En ik zie ook weer verandering in de aard van items dat ik verkoop. Sorry, maar dat kan er bij mij toch echt niet in. Een goeie 100 items aanbieden en na 3 dagen nauwelijks iets van die items bekeken. Als ik op 2deh dezelfde items aanbied zijn die na enkele minuten al een paar keer bekeken. Dat gaat ondertussen zo ver dat meerdere van mijn items op Ebay na 30 dagen aflopen zonder ook maar 1 keer bekeken te zijn!!! Een aantal van mijn vroegere bestsellers PS1 games, staan nu op Ebay zonder dat er naar omgekeken wordt. Tegelijkertijd heb ik op mijn eigen website maar vraag als aanbod naar deze games.
Wat zie ik ondertussen zie gebeuren. Eén van mijn concurrenten zit in hetzelfde sukkelstraatje. Die verkoopt quasi niets meer. Een andere gameverkoper heeft ook al maanden 50% van de normale verkoop. Plots is die nu weer volstrekt normaal aan het verkopen. En datzelfde jojo effect zie ik dan ook bij andere verkopers. Verkopers met minder dan 300 items die afgelopen maand 100 feedback ontvangen hebben en andere verkopers met bijna 2000 items die ook rond de 100 feedbacks ontvangen hebben.
Ondertussen ben ik er heilig van overtuigd dat mijn Ebayshop op sommige dagen gewoon op non-actief of zo gezet wordt. Afgelopen week was er weer zo'n. Die dag zag ik AL mijn concurrenten het dubbele verkopen van wat ze anders verkopen. Dezelfde dag verkocht ik (op Ebay althans) bijna niets. En had ik een serieuze deuk in mijn bezoekersaantallen. Weer duidelijk waar al dat verkeer naartoe gestuurd werd.
Beste weergave is gewoon om mee te lachen. Ik bied een item aan, verkoop dit en bied opnieuw aan. Normaal gezien sta ik dan bijna boven in de resultaten. Nu gebeurt het regelmatig dat dit opnieuw aangeboden item helemaal onderaan de resultaten verschijnt en daar voor de rest van de maand ook blijft steken.
In meerdere categorieën vind ik 90% van mijn items pas na pagina 50.
Nu mogen ze me bij Ebay toch eens komen uitleggen hoe ik überhaupt nog moet verkopen. Nieuwe items die ik op Ebay zet, worden systematisch helemaal onderaan de resultaten weergegeven en blijven daar ook staan. Omdat ze zo laag in de resultaten staan worden ze niet bekeken en bijgevolg niet verkocht. Hierdoor zakken ze nog verder in de resultaten. Dus nog minder kans om te verkopen.
Waarom worden de items die ik op Ebay zet systematisch onderaan geplaatst? En waarom gebeurt dit bij andere verkopers niet??? Concurreer maar. Bij de ene verkoper ligt er een rode loper om de klanten te verwelkomen en bij de andere is de straat voor een groot stuk afgesloten.
Interessant leesvoer:
http://community.ebay.co.uk/topic/Business-Seller-Board/Switched/18000498295
En dan al helemaal te gek voor woorden. Ebayverkopen zitten al maanden in een absoluut dieptepunt. Telkens ik denk dat het iets beter begint te gaan, begin het spelletje terug helemaal van vooraf aan. Tegelijkertijd beleef ik buiten Ebay een topmaand. Afgelopen maand via de eigen website, 2deh,... 20% meer verkocht als met afgelopen feestdagen wat normaal gezien een topperiode is.
Een paar jaar geleden zette je iets op Ebay en dat liep gewoon chronologisch af op basis van tijd. Iedereen kreeg dezelfde zichtbaarheid en kon je je als kopers bewijzen door extra service, aard van aangeboden items of andere. Nu is dit een absoluut lachertje geworden. iedereen betaalt hetzelfde, maar er is een hemel groot verschil in de service die je krijgt. De ene verkoper staat met ALLES bovenaan. Tegelijkertijd staat een andere verkoper met alles ONDERAAN.
Mocht je me niet geloven, kijk dan eens in de categorie PS3. Vraag een lijst op van alle nu kopen objecten gesorteerd volgens beste weergave en blader dan helemaal naar de laatste objecten aangeboden door Belgische verkopers.
Wat mij hier heel hard opvalt is dat de objecten veelal weergegeven worden gegroepeerd per verkoper. Eerst een groot deel van de items van de ene verkoper, dan de andere verkoper.
Zoals ik de sortering zie:
1. verkoper A
2. Verkoper B
3 Verkopers C
4. Verkoper...
De volgorde wordt voor een stuk beïnvloed door de verkoopsgeschiedenis van een object. Maar is voor het grootste stuk accountgebonden. Blijbkaar bepaalt Ebay hier zelf wie ze vooraan het peloton willen zetten.
En heel toevallig (enfin, bestaat er toeval bij Ebay). Alle verkopers die ik zo laag in de resultaten zie staan vertonen allemaal 1 overeenkomst: het aantal feedbacks dat die afgelopen tijd ontvangen hebben, toont heel duidelijk dat de verkoop daar ook barslecht gaat. Hoe zou dat nu komen???????????????????
Gewoon te gek voor woorden!!!!!!!!!
op 02-06-2013 16:41
Ik merk HEEL duidelijk dat er een up-en down periode is... vrijdag verkocht ik voor +400 euro, gisteren en vandaag noppes, niks, zo blijft dit waarschijnlijk weer een tijdje en dan plots één dag een sterke verkoop...
swat ik heb beslist om ergens anders mijn tenten op te slaan, daar verdien ik tenminste nog iets... helaas hier...zeer weinig... behalve de vriendjes dan...ik moet geen namen noemen, maar iemand zoals Z... enz.. die zullen helaas wat wij merken NIET merken, ik vraag mij af waarom...
op 02-06-2013 18:20
Ik lees dat Ebay in het buitenland vaak verkoperslimieten hanteert. Ik vraag me af of dit ook voor Ebay België het geval is?
Als ik kijk naar mijn verkoop in het verleden haalde ik iedere dag ongeveer dezelfde omzet. Verkocht ik eens een dag uitzonderlijk veel, was het nadien direct heel wat minder. Ongeacht wat ik aanbood of hoeveel items ik aanbood toch bleef mijn omzet altijd ongeveer hetzelfde.
Nu merk ik dat ook. Telkens ik afgelopen week voor een bepaald bedrag verkocht heb, is het plots gedaan met verkopen. Eens ik terug onder dat plafond zit schiet de verkoop plots terug in gang.
op 02-06-2013 22:24
Dit is niet wat er bedoeld wordt met de limieten hoor.
Er zijn inderdaad limieten ingesteld door ebay op verkoopsactiviteiten maar deze zijn afhankelijk van andere factoren dan datgene wat jij er onder zag:
• Factureringslimieten
Als u geen automatische betalingsmethode hebt ingesteld voor de betaling van uw maandelijkse facturen, mag het openstaande saldo van uw verkopersaccount niet hoger dan 50 EUR zijn. Als uw saldo meer dan 50 EUR bedraagt, kunt u geen nieuwe objecten aanbieden voordat u betaald hebt. Als u geen betalingsgegevens wenst op te slaan, kunt u altijd een eenmalige betaling uitvoeren.
• Transactielimieten
Om transacties zo veilig mogelijk te maken, plaatsen wij transactielimieten op verkopersaccounts op onze site. Als u een dergelijke limiet wilt opheffen, kunt u een geldige creditcard laten registreren, zodat we een extra verificatie van uw identiteit kunnen uitvoeren.
Om de verstrekte informatie te controleren, zal eBay 1 EUR van uw creditcard afschrijven. Dit bedrag krijgt u binnen 7 à 10 dagen terug.
Als u geen betalingsgegevens wenst op te slaan, raden wij u aan om uw feedbackprofiel te verbeteren. Positieve feedback draagt bij tot hogere transactielimieten, waardoor u meer kunt verkopen.
• Beperkingen door de afdeling Regels en veiligheid
De afdeling Regels en veiligheid kan uw account beperken als voorzorgsmaatregel of na beleidsovertredingen. In dat geval verschijnt op uw scherm een bericht wanneer u een object tracht aan te bieden. In dit bericht vindt u uitleg over waarom deze beperkingen werden opgelegd en welke maatregelen u kunt nemen. Kijk ook in Berichten om eBay-berichten te lezen.
op 02-06-2013 22:56
Misschien dat ik in plaats van limiet beter het woord glazen plafond gebruik, maar komt op hetzelfde neer. Ik heb het hier niet over een limiet op het max. aantal objecten of max. omzet die Ebay voor een beginnende verkoper durft opleggen.
Ik heb het hier over een onzichtbaar glazen plafond waar je als verkoper geen controle over hebt.
Enfin, vandaag zondag. Zoals vorige zondag, de zondag voordien, en zowat alle zondagen van het afgelopen half jaar hebben we weer quasi niets verkocht. Vroeger was dit systematisch de beste dag van de week. Nu worden we 's zondags blijkbaar voor een groot stuk onzichtbaar.
Trouwens iemand een idee wanneer die nieuwe policy betreffende de foto's van kracht wordt? Ebay doet wel een mededeling in de nieuwspagina maar stuur ons geen mail als gewoonlijk. Er wordt nergens een deadline vermeld. Op buitenlandse Ebaysites zou dit 1 juli zijn.
Ik heb nog maar pas een paar honderd van mijn aanbiedingen opnieuw gemaakt (cfr. start van dit draadje). Ik heb geen zin om nog eens bij honderden aanbiedingen de foto's te veranderen.