annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dit is de laatste druppel

Kreeg net de volgende melding toen ik op Ebay een verkocht object opnieuw aanbood:

Wijziging in het beleid omtrent het gebruik van JavaScript

De komende weken zullen wij ons beleid rond het gebruik van Javascript verder aanscherpen. Verkopers kunnen niet langer gebruik maken van Unescape/framCharCode en de HTML balie refresh.

Bijgevolg dient u deze scripts uit uw objectbeschrijvingen te verwijderen. Zo niet zullen uw aanbiedingen geblokkeerd worden.

Meer weten over de verandering van het beleid betreffende het gebruik van JavaScript.

Alvast bedankt voor uw begrip,
Het eBay-team

Geinvesteerd in een shop en listing template op maat omdat ik me volledig als professionele verkoper zou profileren. Al 2 jaar zonder probleem aan het gebruiken zonder erg. Nu mag dit blijkbaar van de ene dag op de andere niet meer.

Maanden en maanden werk om die aanbiedingen in elkaar te steken. Als Ebay nu echt denkt dat ik die allemaal terug opnieuw ga maken, dan kunnen ze echt wel de boom in.

Van een fantastisch verkoopsplatform 2 jaar geleden, is dit een site geworden waar enkel nog regeltjes bedacht worden om het de professionele verkoper zo moeilijk mogelijk te maken.

Daarnaast het systematisch voortrekken van bepaalde verkopers op alle andere. Heel duidelijk waar Ebay naartoe wil in de categorie games. Daar mag nog één verkoper overschieten en al de rest moet weg. Ik heb er al veel zien vertrekken (ik zal de volgende zijn). De blijvers worden weggepest. En als ze zelf niet weggaan verzint Ebay wel regeltjes om ze weg te pesten. Of in mijn geval neemt mijn verkeer van vandaag op morgen gewoon weg en kan me na een half jaar nog steeds niet zeggen wat er aan de hand is.

Dat er hier vuil spel gespeeld wordt is zeer duidelijk!!! Als Ebay denkt dat ze hier ver mee gaan komen, doen ze maar. Boontje komt uiteindelijk om zijn loontje.

Bij mij is de emmer ondertussen overgelopen!!!!

Bericht 1 van 102
laatste antwoord
101 ANTWOORDEN 101

Dat is inderdaad veel werk. Maar als je goed zoekt kan je daar oplossingen voor vinden.

Ik gebruik voor mijn eigen webshop OpenCart en daar bestaat een OpeneBay extentie voor. Die zit volledig geïntegreerd in de webshop. Als iets verkoopt op de webshop, dan gaat dit van de stock op eBay af, of andersom als op eBay iets verkocht wordt gaat het van de stock in de webwinkel. Je kan perfect aparte prijzen hanteren, andere verzendmethodes en kosten etc... Je smijt je volledige catalogus van je webshop in enkele klikken op eBay, andersom kan ook, alle objecten van je eBay winkel importeren (dat wordt wel best gedaan in een lege winkel). 

Bericht 91 van 102
laatste antwoord

Ik gebruik ook Opencart voor mijn website. Een tijdje geleden heb ik ook die Openbay Pro ontdekt. Al weleens getest, maar voorlopig nog niet in gebruik.

Het bijwerken van de voorraad is het minste van mijn zorgen. Het is vooral het maken van de aanbiedingen. Vroeger moest dat enkel voor Ebay gebeuren. Nu ook voor de website, 2deh.,...

Op Ebay kan je gewoon een item met foto, titel en summiere beschrijving zetten. Als je wil dat je producten via Google kunnen gevonden worden, komt hier veel meer bij kijken.

Ik vermoed eens dat Cassini actief is, je ook voor je Ebay-aanbiedingen dezelfde tactiek zal moeten toepassen.

Bericht 92 van 102
laatste antwoord

Als je Openbay Pro gebruikt, hoe zit het dan met de ebay-kosten ?

En zijn er nog andere kosten/commissies buiten een abonnementsbijdrage ?

Er zijn me al dergelijke systemen voorgesteld, meestal van Franse bedrijven trouwens, maar het kwam er op neer dat je steeds 2x betaalde voor elk verkocht product :  1x aan ebay en 1x aan de andere organisatie, of het item nu verkocht werd binnen of buiten ebay.

Kan je voor elk object kiezen tussen 3 mogelijkheden :

1 - aanbod enkel op ebay

2 - aanbod enkel op je eigen site

3 - aanbod op beide, met enkel ebay-kosten indien het effectief via ebay wordt verkocht ?

Is er import/export van aanbiedingen in beide richtingen mogelijk, zonder dat telkens een afzonderlijke advertentie moet worden gecreëerd ?

Is dit een droom, of hoor ik muziek ?

Bericht 93 van 102
laatste antwoord

Alles vertrekt vanop uw website. Je maakt op uw website uw aanbieding. Je kan een aparte titel, beschrijving, prijs, verzendkosten, ... instellen op uw website en op Ebay.

Je kiest zelf of je een object al dan niet op Ebay aanbiedt. Mits betalen van een abonnement kan je uw items op uw website en Ebay linken. Uw voorraad wordt dus automatisch bijgewerkt.

Maar werkt blijkbaar niet helemaal perfect. Als je zoals ik aanbiedingen plaatst voor 30 dagen, en het object wordt indien niet verkocht na 30 dagen opnieuw op Ebay gezet wordt er niet steeds automatisch een nieuwe link gelegd tussen de 2. Wat ik begrepen heb werkt dit wel als je Good Till Cancelled gebruikt.

Zoals vermeld betaal je een maandelijks abonnementsgeld. Dit hangt af van uw aantal objecten. Als ik me niet vergis £10 - £ 20 per maand.

Voor de rest betaal je op Ebay de normale kosten zoals nu, geen andere bijkomende kosten.

Je kan al uw Ebayaanbiedingen in uw Opencart shop importeren als je nog geen producten in je shop hebt. Qua Ebay aanbiedingen werkt dit met templates. Je moet per product 1 keer een template maken. Eens gebeurd kan je nadien dit product met 1 muisklik op Ebay zetten.

Bericht 94 van 102
laatste antwoord

Voor mensen die volhouden dat er niets aan de hand is of die beweren dat goede cijfers het resultaat zijn van goed commerciëel beheer van hun ebay-aanbiedingen, stuurde Gamewalhalla me net dit draadje door :

http://community.ebay.co.uk/topic/Business-Seller-Board/Switched/18000498295

Bericht 95 van 102
laatste antwoord

Er zijn buiten die abonnementsprijzen geen extra kosten, de gewone ebay aanbieding en verkoopskosten blijven van toepassing.

Inderdaad er zijn drie mogelijkheden voor aanbieden. Je kan zelfs de beschrijving aanpassen voor enkel de aanbieding op eBay (bijvoorbeeld extra vermelding van verzendkorting dewelke je niet toepast op je eigen webwinkel, het extra vermelden van betaal en verzendtermijnen etc etc, de typische extra informatie die vele verkopers dus in elke aanbieding zetten).

"Your OpenCart eBay link is totally separate, meaning that you can have a separate; price, title and description even a different set of images. The only elements that are kept in sync are your stock levels. This allows you to run totally isolated marketing on your OpenCart products without worrying that the description contains information that is not relevant to eBay."

En je kan inderdaad meerdere producten downloaden van ebay in je webwinkel, of meerdere producten uploaden vanuit je webwinkel naar eBay. Vooraf stel je alle standaard informatie in een profiel samen (looptijd, nu kopen of veiling, template, verzendmethodes, verzendkosten, teruggavebeleid, etc)

Bericht 96 van 102
laatste antwoord

Lang geleden dat ik in dit draadje nog eens iets gepost heb, maar hoog tijd dat ik mijn hart hier nog eens kom luchten.

Na maanden me aan het lijntje houden liet Ebay me een paar maand geleden weten dat ze het onderzoek dat ze aan het voeren waren afgerond hebben. Ik wist op voorhand wat het antwoord ging zijn, want dat is het antwoord dat ik al 2 jaar krijg. Niets aan de hand, we kunnen voor u niets doen. Niettegenstaande werd mijn winkelabonnement voor de periode september 2012 - april 2013 gecrediteerd.

En zoals steeds het geval is, na ontvangen van deze laatste mail zag ik terug een stijging in mijn verkoop. Geen spectaculaire stijging en ver van wat de verkoop hier ooit geweest is, maar ik verkocht duidelijk terug meer. Zelfs nog beter. Begin Juli veranderde Ebay iets aan de sortering van beste weergave. Plots had ik terug mijn zichtbaarheid van voeger terug. Het resultaat is dat afgelopen Juli bij verre de beste maand van het jaar was.

En resultaat...Momenteel verkoop ik quasi niets meer. Alhoewel mijn items (voor mezelf althans) zeer goed zichtbaar zijn, worden nieuw aangeboden objecten plots nauwelijks nog bekeken, volgers heb ik bijna niet meer. Games die als zoete broodjes verkochten een paar weken geleden, verkoop ik totaal niet meer. Mijn Omniture Rapporten tonen dat ik nog steeds voldoende bezoekers hebben, maar mijn Ebay tellers en vooral verkoop zeggen iets totaal anders.

Zoals reeds zo vaak gezegd. In mijn categorie is het heel simpel. Hier is er één verkoper die moet en zal alles verkopen. Ik heb afgelopen jaren al ik weet niet hoeveel gameshops zien verdwijnen. Ik was (met nadruk op was) de enige shop die hier mee kon concurreren qua aanbod en qua prijs. En je ziet wat er met mijn shop gebeurd is.

Dat duurt nu al zeker 2 jaar dat mijn shop steeds harder en harder gesaboteerd wordt.. Telkens ik een tandje bijsteek, telkens ik iets gevonden krijg om mijn verkoop terug op de rails te krijgen zie ik een paar weken later van de ene dag op de andere mijn verkoop totaal in elkaar zakken. En des te slechter ik zelf verkoop, des te meer die andere verkoper verkoopt.

En ik ben niet alleen in deze situatie. Dit werd me vandaag nog door een andere verkoper in een totaal andere categorie gemeld. Identiek hetzelfde scenario. 1 enkele verkoper die 90% van alle verkopen voor zijn rekening neemt terwijl alle andere verkopers in die categorie de verkoop zien slabakken.

Dus voor iedereen die een slabakkende verkoop heeft, troost u het heeft absoluut niets met u te maken. U beklag bij Ebay doen? Vergeet het. Ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd. Het is alsof praten tegen een muur. In het merendeel van de gevallen krijg je toch geen antwoord.

En nog het ergste van de zaak. Ik heb al zo vaak mijn beklag hierover gedaan, idem dito voor andere verkopers. Ebay reageert hier totaal niet op. Dit kan maar één iets betekenen en dat is dat Ebay hier gewoon zelf achterzit.

Want dit is voor mijn nu ondertussen wel helemaal duidelijk. Wat ik hier vooral het afgelopen jaar mee gemaakt heb, berust niet op toeval. Dat is eind 2010 in gang gezet. In de zomer van 2010 heb ik iets gevonden wat me toelaat om veel gemakkelijker en veel goedkoper aan mijn games te geraken dan voordien. Toen ben ik mijn aanbod beginnen uitbreiden en kon ik plots veel lagere prijzen aanbieden. Des een te grotere concurrent ik werd, des te meer problemen ik op ebay kreeg.

Vorig jaar Oktober hebben ze dan definitief de stop eruit getrokken. 50% van mijn verkeer en verkoop weg. Omzet zelfs nog meer. En dan mag ik op mijn kop gaan staan, 100.000 items op Ebay zettten en die gratis gaan weggeven. Als ik er iets op gevonden krijg om mijn verkoop te doen stijgen, ben ik binnen de kortste keren terug bij af. Alle verkopen die ik misloop gaan integraal naar 1 andere verkoper. De verkoopt ondertussen meer dan zijn concurrenten samen.

Ebay heb ik ondertussen volledig afgeschreven. Na een maandje terug wat beter verkopen, was ik terug volop bezig mijn aanbod terug wat uit te breiden. Als resultaat heb ik nu terug een deel van Ebay afgehaald.

Ik zie dat er langs Waalse kant weeral een shop verdwenen is. Verkocht niet veel maar had een zeer ruim aanbod. Een van mijn concurrenten bied nauwelijks nog iets nieuw aan en zijn aanbod is gedacht van 500-600 items rond de feestdagen tot nog ruim 200 items nu. Waarschijnlijk nog een verkoper die er de brui aan gaat geven. Ze zijn bij Ebay heel goed bezig. Doe zo nog eens een jaartje verder en je bent 50% van uw verkopers kwijt.

Die verkopers die Ebay wel een handje boven het hoofd houdt gaan dit echt niet compenseren....

Bericht 97 van 102
laatste antwoord

vind het gewoon erg

dit is toch echt niet meer normaal toch , als je meer dan 76 items plaats per maan moet je betalen voor je items te plaatsen willen ze nu ebay volledig laten verdwijnen???

als je 35 items hebt en je repost deze 3 keer dan zit je ver boven die 76 en dan komen de kosten bij om iets te plaatsen als dit zo het geval is dan stop ik met de verkoop op ebay en zoek ik wel andere sites , ik heb zo ook de indruk dat de mensen minder en minder items kopen op ebay minder kijkers, minder bieders enz..... voor mij is de kous af veel zal ik niet meer aanbieden max 10 items hier op ebay de rest ja andere verkoop sites

grts Nancy

Bericht 98 van 102
laatste antwoord

@nancydm1976 schreef:

dit is toch echt niet meer normaal toch , als je meer dan 76 items plaats per maan moet je betalen voor je items te plaatsen

grts Nancy

???  is dit een nieuwe regeling voor particulieren ???

Heb ik iets gemist ?

Bericht 99 van 102
laatste antwoord

Bericht 100 van 102
laatste antwoord