annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dit is de laatste druppel

Kreeg net de volgende melding toen ik op Ebay een verkocht object opnieuw aanbood:

Wijziging in het beleid omtrent het gebruik van JavaScript

De komende weken zullen wij ons beleid rond het gebruik van Javascript verder aanscherpen. Verkopers kunnen niet langer gebruik maken van Unescape/framCharCode en de HTML balie refresh.

Bijgevolg dient u deze scripts uit uw objectbeschrijvingen te verwijderen. Zo niet zullen uw aanbiedingen geblokkeerd worden.

Meer weten over de verandering van het beleid betreffende het gebruik van JavaScript.

Alvast bedankt voor uw begrip,
Het eBay-team

Geinvesteerd in een shop en listing template op maat omdat ik me volledig als professionele verkoper zou profileren. Al 2 jaar zonder probleem aan het gebruiken zonder erg. Nu mag dit blijkbaar van de ene dag op de andere niet meer.

Maanden en maanden werk om die aanbiedingen in elkaar te steken. Als Ebay nu echt denkt dat ik die allemaal terug opnieuw ga maken, dan kunnen ze echt wel de boom in.

Van een fantastisch verkoopsplatform 2 jaar geleden, is dit een site geworden waar enkel nog regeltjes bedacht worden om het de professionele verkoper zo moeilijk mogelijk te maken.

Daarnaast het systematisch voortrekken van bepaalde verkopers op alle andere. Heel duidelijk waar Ebay naartoe wil in de categorie games. Daar mag nog één verkoper overschieten en al de rest moet weg. Ik heb er al veel zien vertrekken (ik zal de volgende zijn). De blijvers worden weggepest. En als ze zelf niet weggaan verzint Ebay wel regeltjes om ze weg te pesten. Of in mijn geval neemt mijn verkeer van vandaag op morgen gewoon weg en kan me na een half jaar nog steeds niet zeggen wat er aan de hand is.

Dat er hier vuil spel gespeeld wordt is zeer duidelijk!!! Als Ebay denkt dat ze hier ver mee gaan komen, doen ze maar. Boontje komt uiteindelijk om zijn loontje.

Bij mij is de emmer ondertussen overgelopen!!!!

Bericht 1 van 102
laatste antwoord
101 ANTWOORDEN 101

Hoe doe je zoiets?

Deze verkoper  (particulier)  slaagt er in om een andere website te koppelen in de Ebay pagina's over "MIJ".

http://www.web-straat.be/ebay/voorwaarden.html

Is wel straffe kost ook maar alleez, dat even terzijde gelaten,   dit wil ik ook wel kunnen maar dit lukt niet.

Heb op mijn 'MIJ" pagina eens een link gezet naar een andere website en Ebay had het verwijderd,  ik begrijp hier niets van.

Johan

Bericht 41 van 102
laatste antwoord

Allez, nu helemaal te zot voor woorden...

Onlangs nog een melding waardoor al mijn aanbiedingen op Ebay geblokkeerd werden. Ik kon niets nieuw meer aanbieden, verkochte items kon ik niet opnieuw aanbieden, afgelopen aanbiedingen kon ik niet herplaatsen.

Nu bied ik vandaag voor de onnozele één van mijn objecten aan waarbij ik gewoon mijn oude template gebruik en nu kan ik die plots zonder probleem terug gebruiken. Geen foutmelding of niets. Ondertussen staan er een paar van die aanbiedingen online.

Bericht 42 van 102
laatste antwoord

Hallo Allemaal

Ik ben sinds deze maand nog maar aan het kopen en ik vind nu al dat er oneerlijke concurentie is. Wat er wordt beweerd sta ik volledig achter. Ik zit soms dagen te zoeken naar dingen die me intresseren. Heden avond weer ik vink alleen België aan en ik krijg alles van Duitsland en geen een van België. Zelf vind ik dit heel raar. Maar nu ik zojuist jullie heb beluisterd wil ik geloven dat er van hogere hand wordt bewerkt.

Zelf ben ik een plantenliefhebster dus een heel andere brance maar toch vind ik hier ook het een en ander wat ik heel raar vind.

Ik was op zoek naar tropische waterlelies als knol dus geen zaad. Nu zou je denken in Japan, China, Thailand. Heb via translat alle talen uitgeprobeerd maar telkens kwam ik op ja 1 verkoper met een redelijke collectie. Zoek naar 1 bepaald plantensoort en je krijgt maar 1 verkoper te lezen met een behoorlijk aantal soorten. Ik ben bus over de hele wereld aan het zoeken en zelfs daar vind ik telkens maar ja 1 verkoper. Dus echte concurentie ho maar. Dit viel me al direct op na nog geen week op ebay te komen.

Heb al meteen vraagtekens gezet bij mijn zoektocht. En op veel ebaywinkels staat vermeld dat we ze eerst moeten mailen omdat ebay niet correct handelt. Dit begreep ik in eerste instantie niet goed maar na wat jullie allemaal verteld hebben geloof ik dit heel goed.

Dat dit door hogere hand wordt gestuurd ja. Dat kan niet anders. Je kunt mij niet wijs maken dat er maar 1 winkel is waar je tropische waterlelies kan kopen op heel ebay. Heb zelfs met chineese tekens gewerkt. Noppes. Japanse Noppes. Zit zelfs te denken om op een Amerikaanse ebay me in te schrijven. Alleen om te zien welke winkels er daar zijn. Er zullen heus wel andere zijn die ook internationaal verkopen maar die worden gewoon geweert dat weet ik nu wel heel zeker.

Voor de verkopers hier ik wens jullie allemaal heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Wilma 

Bericht 43 van 102
laatste antwoord

Heb je  bij de zoektermen " wereldwijd" aangevinkt.

Ik zit in hetzelfde geval,van soms een periode geen verkoop,dan weer wisselend,of alleen belgie en daarna een reeks buitenland tot maleisie toe.

Wel heb ik ook de indruk,als ik op een andere pc naar mijn objekten ga zoeken de taal een rol speelt.Maar zoals je zegt ,in het nederlands de titel opgemaakt is op belgie regelmatig alleen te zien als je de juiste titel weet.Rubrieken bv in relegie worden niet over de hele wereld gezien door de taal en andere opstelling rubriek.

Porcelein servies vind je niet in EBAY.COM onder dinnerware.

Bericht 44 van 102
laatste antwoord

Ik snap echt niet waar ze bij Ebay met hun verstand zitten.

Geen zichtbaarheid = geen verkoop. Geen verkoop = geen geld voor Ebay.

Vorig jaar deze periode ging de verkoop uitstekend en betaalde ik een paar honderd euro aan Ebay. Ik denk niet dat ik volgende maand nog aan € 100 ga geraken.

Blijkbaar worden er bewust of onbewust bepaalde verkopers voorgetrokken die dan met de verkopen gaan lopen. Het totale plaatje is echter negatief. De paar extra verkopen die die ene verkoper genereert, wegen echt niet op tegen de verloren verkopen van de andere verkopers.

Ik heb hier meer en meer de indruk dat er een nieuwe Lernaut & Hauspie in de maak is. Ik ben dat al een hele tijd aan het volgen. Ieder kwartaal brengt Ebay winstcijfers uit waar ze zeggen dat ze weer meer dan 10% gegroeid zijn. Ieder kwartaal lees ik via diverse Ebayfora en andere bronnen meer een meer topics als het huidige waar verkopers steen en been klagen dat ze niet meer kunnen verkopen.

Dat is echt een bubbel die op een gegeven moment eens gaat barsten.

Bericht 45 van 102
laatste antwoord

Ik snap het toch allemaal niet zo goed hoor...

Tegenover al die mensen die met klachten zitten om een gedaalde verkoop zitten misschien ook wel een heleboel verkopers die geen probleem ervaren hé?

Alleen... die mensen hun ervaringen lees je vaak niet op fora hé?

Wanneer worden fora gebruikt? Als mensen met een probleem zitten en op zoek gaan naar antwoorden op hun vragen...

Zo is het ook bij verkopers hé?

Als het niet loopt zoals gewenst, gaat men zich vragen stellen en wordt eBay in vraag gesteld, zoals in dit draadje. Als het wel loopt, gaat men niet op zoek naar het waarom hé?

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 46 van 102
laatste antwoord

Dan mag jij me die mensen met een gestegen verkoop eens aanwijzen. Als ik er al eens één kan vinden, vind ik er 10 andere waar het aantal feedbacks zeggen dat de verkoop gedaald is en geen klein beetje.

Ik kwam hier vroeger wel lezen, maar postte zelden of nooit iets omdat ik wist dat aan zaken zoals gedwongen PayPal, het éénzijdige feedbacksysteem,... toch niets zou veranderen dus geen zin om daar iets over te posten.

Iedereen herinnert zich vast wel mijn post over de splitsing van Ebay. Aanziet Ebay mij als klokkenluider of wat? Ik weet het niet. Feit is dat de maand dat de splitsing gebeurd is, mijn trafiek/verkoop zich nooit meer herstelt heeft. Wat bij mij al een paar maanden geleden gebeurt is, zie ik nu gebeuren bij heel veel andere verkopers.

Vroeger werd hier bijna niets gepost. Ik heb zelf lang niet geweten dat er überhaupt een Ebayforum was. Nu worden hier bijna dagelijks draadjes gepost door verkopers die problemen hebben. Dat zegt meer dan genoeg...

Bericht 47 van 102
laatste antwoord

In de periode 2005-2010 was er dagelijks wat te beleven op het ebay-forum. Je zou er bijna verslaafd aan geraakt zijn in die tijd.10-tallen nieuwe draadjes per dag, de ene ludiek, de andere ernstiger en met vragen en bedenkingen over de werking van ebay.

Het voordeel was toen dat er ook heel wat mensen "over de vloer kwamen" en het ebay-forum ook een sterker drukkingsmiddel was dan wat het nu is.

OK, het had toen ook vooral te maken met het feit dat er nog een effectieve eBay.be bestond met hoofdzetel in Brussel.Toen was het nog mogelijk om ebay.be zover te krijgen dat er meetings georganiseerd werden waarop gebruikers uitgenodigd werden. Er was toen nog een daadwerkelijke communicatie tussen ebay.be en zijn gebruikers, wat nu meer en meer verwatert (om het zacht uit te drukken).

De fora zijn pas gaan slabakken nadat de nieuwe versie er kwam en er geleidelijk aan enkele would-be intellectuelen hier hun zegje kwamen verkondigen. Niks meer nuttigs bijbrachten maar enkel de gemoederen ophitsten. Maar... ze zorgden wel nog voor wat draadjes...

Nu zie je vaak nog maar enkele terugkerende gebruikers maar dit beperkt zich echt tot een handvol mensen...

Wat betreft je persoonlijk geviseerd voelen door ebay, daar vrees ik dat je toch wat kort door de bocht gaat hoor. Ik denk echt niet dat er maar één medewerker is die zomaar aan de knoppekes kan friemelen om jou specifiek te benadelen.

Er zijn zoveel ebay-gebruikers wereldwijd dat ze zich echt niet zouden verlagen tot één of enkele belgische verkopers de "verkoopskraan" toe te draaien...

Wat wel een feit is, is dat wij belgskes met onze ebay.be maar ook Nederland een kleine site zijn en er slechts een heel beperkt aanbod is aan koopwaar vergeleken met mastodonten als Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, USA, enz. Darom ook worden vele van onze rubrieken overspoeld door buitenlandse aanbieders...

Dit probleem zal je bij ebay.de bvb niet hebben als Duitser... Je moet zelf maar eens je eigen aanbiedingen gaan zoeken op ebay.de... je vindt ze nauwelijks terug...

Mochten ze hetzelfde doen voor België, dan denk ik dat ik voor 90% van mijn aanbiedingen alleen op ebay.be zou staan...

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 48 van 102
laatste antwoord

Stasi, Kgb, .....  wie z'n mond opendoet die staat op de zwarte lijst.  Die wordt extra goed in de gaten gehouden.   Ze gaan je volledig screenen en al je aanbiedingen bekijken en zodra ze een aanbieding vinden die de regels overtreed halen ze je aanbiedingen eraf, zonder verwitiging, zonder dat je je kan verdedigen.  Weg plaatingskosten, zelfs al was je nadien toch in de regel, niets aan te doen.  Je dan op een minder zichtbare plaats zetten zou ook wel kunnen. Technisch is dit allemaal mogelijk. Ik vind het kortzichtig, alhoewel, ze hebben er wellicht een reden voor. Je zet nu éénmaal je sterkste lopers vooraan aan de startlijn. Het moet opbrengen, er zit een strategie in.  Wellicht eentje konstant op korte termijn maar de lange termijn spelers worden wat aan de kant geschoven.

Het ligt mij nog zeer vers in het geheugen dat vorig jaar om middernacht, we aan het discussiëren waren over veelvoudige aanbiedingen.  We gaven voorbeelden van zwartwerkers die gsm onderdelen verkochten aan dumpprijzen en ze wel 60 keer identiek aanboden.  Ebay werd verwittigd, het stond in het lang en breed op het forum maar NIETS gebeurde.  Die overtreders bleven onaangeroerd.   Maar van mij werd een dubbele aanbieding verwijderd, diezelfde nacht, (na een opmerking van Zijspoor), van een werkbroek die per vergissing er op geplaatst werd, ik moest enkel de maat veranderen, er af gehaald zonder boe of ba!   Ebay kon die dubbele aanbieding onmogelijk vinden maar precies door dat forum werd ik persoonlijk geviseerd.   Het was toen nog Martijn die moderator was maar die reageerde ook als het in z'n kraam paste ofwel stond ie onder serieuze druk.

Ik drong aan op een uitleg en toen kreeg ik het belachelijke antwoord dat de aanbieding automatisch verwijderd werd door het programma.   Ik heb dan een verklaring gevraagd waarom die flagrante overtredingen van anderen er wel op bleven staan en daar is nooit een antwoord op gekomen.

Dus, nogmaals, iedereen met een grote tuut, met commentaar word geviseerd.  Zo klaar als pompwater en .... euh,   neen, ik wordt niet paranoïde.  dat is de wereld waarin we leven, zo is het in de politiek, op het werk, in de vereniging .... je moet nu éénmaal in de pas lopen en als je dat niet kan moet je af en toe eens tegen de lamp lopen.

Ik loop veel tegen de lamp.   ,-)

Bericht 49 van 102
laatste antwoord

En als ik dan m'n eigen post lees, dan geloof ik het zelf niet.   ]:)

Vroeger kon je je eigen zever na 2 minuten als je het gepost had verwijderen, nu kan dit niet meer.

Is ook een spijtig iets, want men krijgt dan soms reacties die helemaal niet hoefden, men had de tijd om vlug iets te wijzigen, een verkeerd woord, een zin te veel, een verkeerde uitdrukking.

Dus, lees ik eerst en post dan.  Was het niet te impulsief, ja, neen .... hopla, dan druk je op die knop "VERSTUREN".    En na 10 minuten denk je dan, och, waar hou ik me allemaal mee bezig, het heeft toch allemaal geen zin.

Dus mensen,  diegenen die me "nog niet" kennen : neem het allemaal niet te serieus, maar 't is wel stof tot nadenken.   🙂

Goeie nacht, ik ga slapen.

Bericht 50 van 102
laatste antwoord