annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dwergzelfstandige - graag tips van ervaren verkopers :)

Hallo allemaal,

ik ben een kleine zelfstandige en ben de trotse eigenaar van een webshopje in juwelen (www.duckiejewels.be) Sinds kort ben ik beginnen verkopen via Ebay, maar ik heb er wat vragen bij.

Ik denk dat mensen mij heel moeilijk kunnen vinden, om de eenvoudige reden dat als ik zoek onder "juwelen"-"fantasiejuwelen", dat ik mezelf dan ook niet terug vind :s Hoe kan ik dan in godsnaam kopers aantrekken?

Heeft er iemand met wat meer ervaring in verkopen via Ebay misschien wat goede tips om mijn verkoop beter te managen? Alle tips zijn welkom voor deze beginner 😉

Groetjes,
Kim
Bericht 1 van 79
laatste antwoord
78 ANTWOORDEN 78

Zoveel mogelijk trefwoorden onvullen en vooral ook in het frans. Als ik naar Uw pagina ga en druk bvb collier in, dan vind ik NUL objecten, terwijl je wel colliers hebt.

Deze woorden:

Juwelensetje ivoorkleurige & amethistkleurig​e parels vrolijke, felgele, zomers, etc etc ....

zijn absoluut GEEN trefwoorden of populaire woorden.

Zoek bvb eens met enkele woorden: bvb bague, bijou, collier, argent, .....

Zet bvb geen kleuren in je titel ook geen woorden zoals en, als, zoals, fleurig, zomers, mooi, + , : enz

ZOVEEL mogelijk goeie woorden zodat je vlug gevonden word.

Ik geef je een voorbeeld:

Uw titel: Speciale juwelenset: handmade + uniek (kralen)

Betere titel: Bague Collier Juwel Set Bijoux Fait Main

In Uw beschrijving, liefst Nederlands en Frans ofwel ga je naar Engels, kan iedereen wel verstaan.

Hou ook rekening dat je nieuw bent en dan moet je eerst een beetje vertrouwen winnen.

Zo, ik ben wel geen top ervaren verkoper maar hoop je hiermee geholpen te hebben.

Johan
Bericht 2 van 79
laatste antwoord

ze staan er toch op.
Moeilijk terug te vinden want het aanbod is erg groot,en ik denk dat men vooral op merknaam zoekt.
Een van de meest gebruikte zoektermen is Delvaux.
Heb je niets van Delvaux dat je wil verkopen,mijn ervaring is dat de andere items dan ook bekeken worden.
Als je een tijdje bezig bent krijg je wel weerkerende kopers.
Maar starten met eigen creaties is erg moeilijk hoor.
Andere merken,LOUIS VUITTON,BURBERRY doen het ook goed.
het hoeven geen juwelen te zijn,maar geen namaak.
Bericht 3 van 79
laatste antwoord

Betere titel: Bague Collier Juwel Set Bijoux Fait Main

Met zo'n titel zal je niet veel bereiken vrees ik:
  • geen flauw idee wat een "bague" is, laat staan dat iemand daarop zou zoeken
  • bij het horen van "collier" denk ik meteen aan parelsnoeren ofzo, gebruik "halsketting" wat een veel algemener beeld oproept
  • vermijd typfouten zoals "juwel" (hybride tussen "jewel" en "juweel"?)
  • zoals Siemenpoes al voorstelde best zoveel mogelijk tags opgeven, zo zorg je ervoor dat je aanbieding bij veel zoekopdrachten wordt geretourneerd
  • mensen sorteren aanbiedingen op prijs dus laat je aanbieding zo laag mogelijk starten, verreken je winst in de verzendkosten

Veel succes!
Bericht 4 van 79
laatste antwoord

Zeker niet laten starten vanaf 1 cent.Dat doe je best alleen bij heel populaire aanbiedingen.Nu zit het risico erin dat iemand al die items aan 1 cent opkoopt.
Wat hou je dan over,nog niet eens je materialen.
Je rekent best je reele verzendingskosten aan,kopers beoordelen je daarop.Trouwens als ze met PAYPAL betalen ,betaal je toch commissie op de verzendingskosten .
Start dus met de prijs die je min. wil hebben en reken de werkelijke verzendingskosten.
Vermeld misschien ook of je juwelen al dan niet nickelvrij zijn.
En probeer een merkitem aan te bieden,kopers kijken meestal naar de andere objecten van de verkoper.
Blijf wel in de modebranche,dus kleding of tassen of juwelen.
Veel succes
Bericht 5 van 79
laatste antwoord

Hallo,

alvast bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat het inderdaad niet zo vanzelfsprekend is om eigengemaakte juwelen aan de man te brengen, maar ik zal inderdaad beter op de tags en de populaire woorden moeten letten! Hangt het enkel af van je titel hoe je gevonden wordt, of ook van de uitleg die je er nog extra bijzet?

Ik begin toch wel wat "vaste" klantjes te krijgen, dat maakt het wel leuk, maar het mocht toch wat meer zijn 😉 Ik ga meteen eens wat tips uitproberen, bedankt hé!

Keep it coming 😉
Groetjes,
Kim
Bericht 6 van 79
laatste antwoord

ah het is dus beter om niet te laten opbieden vanaf 0.01euro? Oei ik krijg hier gemengde info?

Ik kan er niets aan doen, ik blijf het moeilijk vinden, de ebay-verkoop. Ik weet niet wat het best is: een vaste prijs, een minimumprijs of toch maar laten opbieden vanaf een centje? I don't know!

Kzal een nadenken over jullie raadgevingen, eerst beslissen wie ik hier moet geloven 😉 grapje hoor jongens, ik apprecieer jullie tips!

Kim
Bericht 7 van 79
laatste antwoord

geen verzendkosten aanrekenen, steek uw verzendkosten in de vraagprijs en zet verzending op 0. Dit zorgt ervoor dat je veel hoger komt te staan in de rankings
Bericht 8 van 79
laatste antwoord

Nee niet vanaf 1 cent.
Je moet geen acht slagen op arc.,die strijkt iedereen graag tegen de haren.
Jij bent nieuw hier en kan dat dus niet weten,maar zijn raadgevingen best niet opvolgen als je van plan bent om op ebay iets op te bouwen.
Bericht 9 van 79
laatste antwoord

Hier kunt u de meest gebruikte actuele trefwoorden zien in de rubriek waarin u aanbiedt. Hou er rekening mee dat er alleen in titels van aanbiedingen gezocht wordt als iemand gewoon zoeken gebruikt in de zoekbalk bovenaan de meeste eBay pagina’s. Bij uitgebreid zoeken kan men in titel en beschrijving zoeken.

http://pulse.benl.ebay.be/Sieraden_W0QQsacatZ283

En uw aanbiedingen worden ook standaard gevonden door kopers die ingelogd zijn op de Waalse site:
http://pulse.befr.ebay.be/Sieraden_W0QQsacatZ283

Bericht 10 van 79
laatste antwoord