“Cookies zijn persistent en blijven op de computer achter totdat ze hun vervaldatum bereiken, ook als de webbrowser gesloten wordt. EBAY-cookies hebben een levensduur van 24 uur, vandaar dat je elke 24 uur opnieuw moet inloggen.
Ik vermoed dat je cookies verwart met sessies, die worden inderdaad gesloten als de connectie met de webbrowser enige tijd inactief is.”
eBay plaatst twee soorten cookies in uw browser: session cookies en persistent cookies. Bij een session cookie is geen tijdstip van verloop opgegeven bij de cookie parameters, deze verloopt als de sessie gesloten wordt, wat normaal het sluiten van de browser is.
Met de ds1 cookie zijn er vroeger problemen geweest bij het inloggen, misschien is er nog iets van terug te vinden via zoeken op de forums. eBay.be ds1 is een session cookie en verschijnt op het ogenblik dat men inlogt op het forum, of op de ebay site in het algemeen, met gebruikersnaam en paswoord. Deze cookie verdwijnt normaal op het ogenblik dat de browser gesloten wordt. Als de browser even later terug geopend wordt is deze cookie weg. Men kan dit gemakkelijk controleren in de Firefox browser (menu extra > opties > privacy > cookies tonen < zoeken op cookienaam ds1, website eBay.be).
Als men “Laat me gedurende 24 uur ingelogd blijven” aanvinkt bij het inloggen wordt er ook een persistent cookie in de browser geplaatst. Deze werkt blijkbaar wel voor toegang tot "mijn eBay" maar niet voor de forums, telkens mijn browser gesloten geweest is moet ik terug inloggen, op de eBay site in het algemeen of op de forums, om terug berichten te kunnen posten in dit forum.
*Om u aan te melden voor de forums moet u opnieuw inloggen als u uw browser sluit en weer opnieuw opent.
Mijn eBay > site voorkeuren > Algemene voorkeuren > Andere algemene voorkeuren
eBay: Wat u zeker moet weten over cookies:
- Wij gebruiken cookies om u te kunnen identificeren en om ervoor te zorgen dat u ingelogd kunt blijven
- De meeste cookies zijn "sessiecookies". Dit betekent dat ze automatisch worden verwijderd van uw harde schijf na afloop van een sessie
http://pages.benl.ebay.be/help/policies/privacy-policy.html#9
The expires parameter lets you determine the lifetime of the cookie.If Expires is not set explicitly, then it defaults to end-of-session. The length of a session can vary depending on browsers and servers, but generally a session is the length of time that the browser is open for (even if the user is no longer at that site).
http://www.cookiecentral.com/faq/