annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Eerste verkoop op Ebay en PP

bartzagato
Community-lid
Dames heren,

Ik heb zonet mijn eerste verkoop op Ebay voltooid. Ik heb een Paypal-account en daarmee al verscheidene aankopen succesvol verricht.

Ik heb een voertuig verkocht en de koper wil dit ophalen; nu wil ik natuurlijk een voorschot hierop. Maar dat lukt de koper (een even grote Ebay-sukkelaar als ik) niet.

Ik moet het totaal bedrag doorgeven, maar kan niet zeggen dat hij slechts een deel moet betalen en de rest bij afhaling. Van mij mag Ebay gerust zijn deel van de koek hierover hebben, de auto is gekocht met de 'nu kopen' knop, dus ze weten exact wat de prijs is.

1. Hoe kan ik aangeven via Ebay dat hij slechts een voorschot moet betalen?
2. Ik heb een gewone PP account(privé rekening - niet gecontroleerd) Het bedrag waarover sprake is kleiner dan de 2500€ jaarlijkse limiet. Is dit voldoende om geld te ontvangen via PP?
3. Kan het zijn dat de koper via PP betaald heeft, zonder dat ik het zie op m'n PP? Hij zegt dat ie maar max iets van een 200£ kan betalen via PP. Is dat een limiet op zijn kaart of ligt dat aan mijn account?
4. Hoe los ik al dat gestuntel op een goeie manier op?

zucht - blijkt allemaal niet zo simpel precies...
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Eerste verkoop op Ebay en PP

Ik veronderstel dat je koper via de "Betaal Nu" knop heeft geprobeerd, en dan krijg je inderdaad het totaalbedrag omdat dit gelinkt is aan de verkoop.
Maar : als hij rechtsreeks inlogt op de site van Paypal kan hij eender welk bedrag betalen , zolang hij het objectnummer niet doorgeeft.
Als ik me goed herinner zal hij bv "Diensten" moeten aanvinkenen niet ebay-veiling. In de mededeling kan hij dan vermelden waarover het gaat (aankoop Fiat)


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Eerste verkoop op Ebay en PP

bartzagato
Community-lid
Ah ok!

Met Fiat zat je close, maar het was een Lancia! 😉

Kan ik dan op het einde van de transactie, als het voertuig is afgehaald en de rest cash is betaald aanvinken dat de aanbieding betaald is en feedback geven?

Een zoekertje zetten kost geld, iets verkocht hebben ook; wordt dit via PP verrekend met Ebay? Of zal Ebay me daar een mail voor sturen waarschijnlijk!

Alvast super bedankt voor je info Sinaaiman!
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Eerste verkoop op Ebay en PP

Kan ik dan op het einde van de transactie, als het voertuig is afgehaald en de rest cash is betaald aanvinken dat de aanbieding betaald is en feedback geven?
Dat kan je altijd, zelfs zonder dat er iets is betaald of verzonden;

Van je verkoop krijg je de factuur van eBay, van het stuk betaling via PP worden de PP-fees rechtstreeks afgehouden. Je ontvangt dus direct een stukje minder dan je koper betaald heeft (en dat verschil is niet weinig).

Nu ik erover nadenk ;waarom zou je eigenlijk een voorschot via PP vragen? Vermits hij binnen de 7 dagen moet worden afgehaald kan er m.i.beter volledig cash worden betaald.

Laatste opmerking (niet persoonlijk bedoeld).Oplichters bieden auto's te koop aan op internet, met de bedoeling van zoveel mogelijk voorschotten te incasseren, en dan niets meer van zich te laten horen.
Neenee, ik wil absoluut niet suggereren dat jij zoiets doet, maar ik wil je erop wijzen dat je klaarblijkelijk een "brave" koper hebt.


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Eerste verkoop op Ebay en PP

e-user2
Community-lid
Zou je eigenlijk mogen veronderstellen dat een koper een voorchot in geld betaalt voor een eBay afhandeling van een aangeboden auto?

Een voorschot geeft geen enkele zekerheid dat de verdere betaling zowiezo gebeurt. Een aankoop van een tweedehands voorwerp (wat een wagen toch is die hier aangeboden wordt?) is maar rechtsgeldig als alle omstandigheden van de verkoop en het voorwerp door de koper gekend zijn. Het minste gebrek dat niet aangegeven stond bij de eBay aanbieding zorgt reeds voor een wettelijke annulatie van de aankoop. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Eerste verkoop op Ebay en PP

Voorschot via Paypal laten betalen en dan afhalen...
Is dat niet om problemen vragen???

Hoe ga je in godsnaam dan voldoen aan de vereiste traceringsmethode bij evnetuele klacht van niet-levering?

Ook voor de verkoper is er een risico verbonden aan Paypal hé?


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 6
laatste antwoord