op 25-07-2011 20:17
Heb gisteren een geschil geopend voor een niet-betaler. Indien koper nog steeds niet betaalt en ik sluit het geschil; kan ik dan nog negatieve feedback geven? Kunnen ze mij ook negatieve feedback geven?
op 27-07-2011 21:55
Ik heb dit reeds meerdere malen gedaan en achteraf nooit negatieve feedback gekregen. ALs het dan al mocht kunnen, dan denk ik dat een koper sowieso al weinig moeite doet om feedback te geven als hij al geen moeite doet om te betalen.
Negatieve feedback geven kan nooit als verkoper .. heeft trouwens toch geen nut want je ziet een koper zijn feedback pas als hij al gekocht heeft en wat heb je er dan nog aan ? Ik ben gewoon consequent .. 7 dagen uiterste betaaldatum anders geschil. Nog NOOIT negatieve feedback gekregen, wel meerdere malen excuses dat het om een vergetelheid ging 🙂
op 28-07-2011 00:32
in princiepe kan dit, blijkbaar een hyaat in de ebaysoftware.
ik kwam het meermaals tegens, koper betaald niet, geen communicatie, geschil geopend, vervolgens gesloten met teruggave van commissie en toch een negatieve gekregen.
dan een simpel mailtje naar ebay met je verklaring of via Martijn en het is zo weggehaald.
Johan
op 29-07-2011 15:18
Hey,
Hou het netjes aub (heb drie berichtjes verwijderd hier).
Trouwens sixtiesseventies, niet vergeten om dat geschil te sluiten he.
op 01-08-2011 13:32
Dankjewel, Martijn, heb het geschil gisteren gesloten.
Heb toch wel een wrang gevoel overgehouden hieraan. De koper antwoordde nooit, dacht dat ze misschien ziek was of zo. Nu sluit ik gisteren het geschil en prompt nadien geeft ze een feedback aan een andere verkoper, ze leefde dus nog. Echt zielig, vind ik.
Eigenlijk komen de niet-betalers er goed vanaf, want ik kan niks zien in haar ID dat ze een niet-betaler is.Bovendien brengt uw koopwaar altijd minder op als je het de 2de keer aanbiedt, omdat mogelijke kopers zich de vraag gaan stellen wat er aan het item scheelt, daar er niet betaald werd.
op 01-08-2011 18:08
Eigenlijk komen de niet-betalers er goed vanaf, want ik kan niks zien in haar ID dat ze een niet-betaler is.Bovendien brengt uw koopwaar altijd minder op als je het de 2de keer aanbiedt, omdat mogelijke kopers zich de vraag gaan stellen wat er aan het item scheelt, daar er niet betaald werd.
U kan kopers met twee of meer aantekeningen onbetaald object weren door het volgende in te stellen:
Vereisten voor kopers voor alle aanbiedingen opgeven
Blokkeer bieders en kopers die (2) aantekening(en) wegens een onbetaald object hebben ontvangen in (12) maand(en)
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/buyer-requirements.html
op 02-08-2011 10:22
Och, zwijg van slechte betalers of funbieders ! Wij hebben een winkel in Oostende en zelfs bij ons, de mensen hebben geen schroom meer. Wij hebben een borduurzaak waar je kan laten borduren op textiel, komt er een buurman een polo bestellen vortige maand met de firmanaam op van z'n bedrijf, heef teen voorschot betaald van 10 euro en moet nog 30 euro. Heb hem zopas nogmaals gevraagd om z'n goederen op te halen, ja maar .... allerlei redenen hoor je. Dit keer is het dat er problemen waren met z'n dochter en dat hij naar de kliniek moet, vorige keer had hij geen tijd, een andere keer zou hij er in de middag omkomen. Gisteren zat ie rustig op een terrasje en heb hem zelfs goeiendag gezegd en gezegd, dat de winkel openwas ....
Nu heb ik iemand op ebay die een camera kocht met 0 feedbacks, heb z'n informatie gevraagd, heb hem gebeld en 't was een vreemdeling, gebrekkig Nederlands, beweert de betaling gedaan te hebben, allerlei redenen moeten horen, maar neen, dus na 3 weken maar een claim gestart!
Zwijg dan nog van andere sites, 2DH is één en al ramp, daar krijg je biedingen en ze komen nooit ophalen of betalen, 't is erg gesteld met de maatschappij.
Bij ons aan de kust durven ze zelfs 2 a 3 restaurants boeken en de avond zelf maken ze dan een keuze. Ze doen niet eens de moeite om de andere restaurants af te zeggen ! Bij de Kapper of pedicure net hetzelfde verhaal, klanten komen hun afspraak niet na, 't was opeens mooi weer of ze moesten nog boodschappen doen, ...
Man man man, in welke maatschappij leven wij?