op 27-02-2013 19:43
Hieronder een voorbeeld van een privé zwartwerker met 5000 feedbacks in 4 jaar
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ben privé verkoper en geen handelaar, derhalve worden verkochte artikelen NIET teruggenomen!!!
Voor schade of verlies door de post ben ik niet verantwoordelijk en draai er dus ook niet voor op!!!
Als je hiermee niet instemt bied dan niet!!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ich bin Privatperson und kein Händler, daher werden Verkaufte Objekte nicht zurückgenommen!!!!
Ich bin nicht verantwortlich für Verlust oder Beschädigung durch Die Post oder ähnliches und gebe keinen Ersatz!!!
Stimmen Sie dem nicht zu dann Bieten Sie besser nicht!!!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I am a private seller and not a trader, therefore, the items sold are NOT returnable!!!
I am not responsible for damage or loss by the post and therefore give no refund!!!
Do not bid until you agree with these terms!!!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Als zakelijke verkoper is het precies een grote troef: NIET TEVREDEN = GELD TERUG.
Artikelen worden teruggenomen, in de originele verpakking, onbeschadigd.
We doen ons best om zo stevig en goed mogelijk te verpakken zodat alles goed toekomt.
en ja, als het moet draaien wij er voor op want als U met Paypal betaald bent U beschermd, maar zover laat een zakelijke handelaar het niet komen, we zoeken naar de beste oplossing en willen enkel TEVREDEN KOPERS die met regelmaat terugkomen.
Ik vind het spijtig dat de wetgever niet ALLE verkopers dezelfde wet oplegd.
op 28-02-2013 10:50
Zulk tekstje gaat de economische/fiscale inspectie niet tegenhouden om hem of haar te controleren hoor.
op 28-02-2013 16:00
Zo iemand kan je geen "particuliere verkoper" meer noemen, van mij mag hij door de mand vallen!
op 28-02-2013 19:49
" Ik vind het spijtig dat de wetgever niet ALLE verkopers dezelfde wet oplegd. "
Kan best zijn, beste Johan.
Maar de wetgever legt wel ALLE professionele verkopers dezelfde wet op....
En het maakt niks uit of die in het zwart werken, doen of ze "privé"verkoper zijn of wat dan ook.
Een prof blijft een prof.
En vroeg of laat hangt hij.
Terecht, als je het mij vraagt.
op 01-03-2013 22:42
@brokantiek: met dergelijke verkopers heb je twee mogelijkheden:
- ofwel laat je hen gewoon hun gang gaan en maak je je er allemaal niet veel zorgen over in de wetenschap dat "loontje ooit misschien wel om zijn boontje komt"
- ofwel vind je dit totaal onrechtvaardig (bvb omdat dergelijke mensen de boel voor oprechte zakelijke verkopers jarenlang belazeren) en dien je gewoon klacht in tegen deze "malafide" verkopers
Beide keuzes zijn niet eenvoudig en tot op heden zijn er vermoedelijk nog maar héél weinig klachten ingediend maar mogelijks zijn er wel 100-en redenen te vinden waarom het beter wel eens zou gebeuren...
op 20-03-2013 13:23
Waar is de link naar deze 'zwartwerker', Brokantiek?
op 21-03-2013 17:38
Videofreak,
je mag me niet kwalijk nemen, maar EBAY verbied mij om links naar andere personen te leggen of mensen in diskrediet te brengen. Maar zelfs als het zou mogen zou ik het ook niet doen.
Zowel mijzelf als andere regelmatige forumvrienden zijn daarvoor al op de vingers getikt.
Ik zie geen enkele reden om deze pesoon te "verlinken" en denk dat hij/zelf maar slimmer moet worden en dit soort teksten van z'n advertenties weglaten.
Johan - mijn echte naam ,-)