annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Help Account beperkt wat nu??

Ik ben hier al wat aant surfen geweest op de prikborden maar vind niet direct een oplossing.

Sinds gisteren is mijn account volledig beperkt zeg maar.
Ik kan niks meer doen.

Dit komt blijkbaar door 2 negatieve feedbacks deze maand gekregen.

Ik heb deze 2 kopers een voorstel van retournering gedaan via mail maar daar reageren ze niet op.

Ik heb duidelijk vermeld dat ik de terugbetaling wens te doen via pay-pal omdat zij ook via pay-pal betaald hebben.

In de beperking staat dat ik moet verkrijgen dat zij hun negatieve feedback intrekken.... maar ze reageren niet???

Als ik het dus goed begrijp legt e-bay gewoon de blok erop en moet maar zien waar ik men stock slijt?

kan iemand mij hierbij raad geven hoe ik men account terug openkrijg?

groetjes
Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Blijven proberen die kopers te contacteren. Kijk eens bij hun gegevens of het telefoonnummer erbij staat, telefonisch contact is directer en dan kan je de situatie duidelijk uitleggen.
Je kan ook via Paypal direct een terugbetaling doen, en dan via eBay een aanvraag indienen om die negatieve FB in te trekken.

m.

m.
Bericht 2 van 13
laatste antwoord

Je gedetailleerde beoordelingen staan nogal laag, dat kan ook gedeeltelijk de reden zijn van de beperking van je account, dus in het vervolg zorgen voor een betere beschrijving, goed contact met de kopers, vlug verzenden, en niet overdrijven met de verzendkosten.

m.

m.
Bericht 3 van 13
laatste antwoord

Voila, zo zie je maar!

Als verkoper sta je steeds meer en meer in de kou!

Men spreek altijd van "malafide" verkopers maar het word eens HOOG TIJD dat er over oneerlijke malafide kopers gesproken word!

Het is verschrikkelijk hoe sommige kopers zich alles permiteren en vaak zonder ook maar 1 woord te communiceren onmiddellijk negatief geven!

Het is oneerlijk van kopers dat ze voordat de transactie volledig afgerond is al een feedback geven.

Iemand had bij mij een muts gekocht en was te groot, ik stuur hem een email via het gewone kanaal en via ebay. Nog voor ik de kans heb, 1 dag nadien, om hem te vragen de muts terug te sturen en te zeggen dat hij een kleinere maat toegstuurd krijgt schrijft hij al negatief.

Als iemand zoiets doet met mij dan staak ik ook alle communicatie en is ruilen NIET MEER MOGELIJK wat ook in dat geval gebeurd is!

Dus, als het van mij afhing, kon hij niet meer ruilen en kreeg ie ook niets terugbetaald.

EERST communiceren.

DAN de koper alles terugsturen.

PAS als de verkoper z'n goederen teruggekregen heeft kan de terugbetaling gebeuren.

Het klotige aan het verhaal is dat de koper via paypal een claim kan indienen en z'n geld terugeisen, wat ook meestal gebeurd en z'n aangekocht gerief niet terugstuurd. Als verkoper heb je dan 2 x verloren.

Johan
Bericht 4 van 13
laatste antwoord

"Als iemand zoiets doet met mij dan staak ik ook alle communicatie en is ruilen NIET MEER MOGELIJK wat ook in dat geval gebeurd is!"

Je weet nochtans wat toepasselijk is voor zakelijke verkopers. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 5 van 13
laatste antwoord

Wel raar dat je feedback gisteren beperkt werd, die 2 negatieve feedbacks zijn al van 2 weken geleden. Is er gisteren nog een geschil bijgekomen ? of heeft een koper lage DSR beoordelingen gegeven ?

m.

m.
Bericht 6 van 13
laatste antwoord

"Als iemand zoiets doet met mij dan staak ik ook alle communicatie en is ruilen NIET MEER MOGELIJK wat ook in dat geval gebeurd is!"

Negatieve feedback kan nog ingetrokken worden, als je alle communicatie staakt dan lukt dat natuurlijk niet !

Het gaat hier om 2 relatief nieuwe kopers, die beseffen waarschijnlijk niet welke gevolgen een negatieve FB kan hebben voor de verkoper, dus ik zou blijven proberen die kopers te contacteren.
Wanneer gaat men bij eBay eindelijk ens inzien dat negatieve FB niet kan zonder dat er een geschil doorlopen werd, dan heeft de verkoper tenminste de kans de problemen op te lossen.

m.

m.
Bericht 7 van 13
laatste antwoord

Decue de l'objet recu...ne correspond pas du tout à l'image!! vraiment decue!!
16-mei-10 10:09
*Reactie van lingerie-sophie (16-mei-10 17:31):
nous rembours votre argent 7 jours après l'ivraison.Ne recevoir jamais une plain
oVervolgcommentaar van isabelle06110 (25-mei-10 10:00):
objet rembourse tres bon ebayeur retire l'avis negatif...Tres bonne transaction

Vraag deze dame de aan u gegeven rode bol te wijzigen in een groene en de gedetailleerde verkopersbeoordelingen aan te passen. Hier is de link met uitleg.
Een feedbackwijziging aanvragen (voor verkopers)
http://pages.benl.ebay.be/help/feedback/revision-request.html

Bericht 8 van 13
laatste antwoord

Oei, weer een negatieve erbij zie ik.
Een aanvulling op de raadgevingen van mikmak voor tevreden klanten in de toekomst. Als ik naar een recente aanbieding kijk (Objectnummer: 310213611327):

Ruilen is NIET toegestaan, alleen indien er fabricage fouten zijn.
We only accept refund by production faults.
Waarom niet de wettelijke regeling. Terugname met terugbetaling van het object in oorspronkelijke staat, tot 14 kalenderdagen na ontvangst. Koper betaalt terugzendkosten, behalve in geval het object niet voldoet aan de beschrijving. In dit laatste geval betaalt de verkoper naast de verzendkosten ook de terugzendkosten.

Shipping Policies :We are not responsible for damage or lost packages. For a small additional fee, you can add the Shipping Insurance option to protect yourself from such situation.
Die clausule is sinds vorig jaar verboden door eBay. Verzekering is ten laste van de verkoper. Het goed aankomen van het object bij de koper of de eventuele schadevergoeding aan de koper is de verantwoordelijkheid van de verkoper.

DIT OBJECT WORD GRATIS VERSTUURD BINNEN BELGIE.-----L'ENVOI GRATUITMENT EN BELGIQUE
Verwarrend en in tegenstrijd met de verklaring even verderop en de data in het vak verzending:
Verzendkosten binnen Belgie
Eerste Gewonnen Item € 4,00 Tweede Gewonnen Item € 2,50 vanaf meer dan 2 gewonne items word er enkel een verzendings-afhandel kost aangerekend op het eerste object.De andere objecten worder gratis mee verstuurd in hetzelfde pakket.
Verzending:EUR 4,00De Post

Bericht 9 van 13
laatste antwoord

Whoops, iets vergeten.
. . . terugbetaling van het object in oorspronkelijke staat plus verzendkosten, . . .

Bericht 10 van 13
laatste antwoord

Productnaam invoeren