annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe nietbetalende koper laten betalen?

Ik verkocht onlangs een laptop aan shauke1973. De koper heeft nog niet betaald en reageert niet meer. Ik kreeg na het openen en sluiten van een geschil wel de verkoopcommissie terug van ebay. Ik stuurde al berichtjes, emails, een brief en gisteren een aangetekende brief, Binnen twee weken volgt er nog een aangetekende brief (in gebreke stelling), en dan laat ik een aanmaning opstellen door een deurwaarder. En ik ben van plan het niet op te geven. Een verkoop op ebay is tenslotte een contract.

Nu heb ik volgende concrete vragen, voor jullie en voor ebay:

- waarom kan ik geen negatieve feedback geven? Niemand kan nu op haar feedback zien dat shauke1973 een bedriegster of funbieder is.

- hebben jullie concrete en/of creatieve ideeen hoe ik aan mijn geld kan geraken (met uitzondering van het artikel terug te koop stellen, ik wil het om principiele redenen van de koper hebben). En neen, ik ben niet gespierd genoeg om het zelf te gaan halen en ken ook geen motorbende om een handje te helpen 🙂

- waarom komt ebay zelf niet tussen bij funbieders: ebay kan immers in principe de creditcardgegevens van iedereen hebben. Dit zou een serieuze meerwaarde zijn voor het ebay-gebeuren.

Ikzelf stop in alle geval met verkopen via ebay, want ik heb het gevoel als verkoper in de steek te worden gelaten.

Blij dat ik tenminste hier mijn ergernis kwijt kan...

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Wat je allemaal probeert om de koper te laten betalen, zal helemaal niks uithalen.. het enige wat je die koper kan verwijten, is dat hij/zij je niet binnen de 14 dagen heeft laten weten van de aankoop af te zien.

Een aanmaning van een deurwaarder maakt voor velen ook weinig indruk, die kan toch niks doen, dan moet je al gaan procederen en dan vraag ik me af of de kosten daarvan dan nog wel de lading gaat dekken, als je de zaak wint natuurlijk en dat is ook nog te zien... weinig kans dat de vrederchter zich met zo'n futaliteiten gaat bezighouden.

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Ik denk dat u het best niet teveel aantrekt hoor.

Op 10 verkochte artikelen op ebay mag je al heel blij zijn dat er 6 ervan betalen.

De laaste jaar is het wel veel verslechterd .

Bieden is zo leuk maar betalen is iets anders.

Of soms ook jaloezie denk ik!

Het eingste wat je kan doen is de koper een "Niet Betalende Bieder geven" en je object opnieuw aanbieden.

Succes op ebay.

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Laat je niet ontmoedigen door funbieders, dit overkomt iedereen wel eens. Trouwens, als het een troost mag zijn, wees al blij dat het geen "Nigeriaantje" was die bood op je laptop. In dergelijk geval zou je niet alleen nooit geld zien maar ook de laptop kwijtgespeeld hebben.

Voor de rest:

- negatieve feedback kunnen we al jaren niet meer geven als verkoper, ook niet positief met negatieve commentaar erin (een kwieke koper kan die immers direct laten verwijderen)

- schoolvakanties staan gelijk aan het aangroeien van het aantal funbieders dus wees hierop een beetje voorbereid

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Idd Frits... twee maanden vakantie is lang en als de verveling toeslaat... maar als iedere verkoper zo moet reageren als hij hier, is het einde ook snel zoek. Waar is hij nu mee bezig, die koper dwingen om bij hem te kopen? Aangezien hij de laptop niet geleverd heeft, heeft hij ook juridisch geen poot om op te staan en ik geef hem toch de raad die koper met rust te laten of die kan de rollen omkeren.. pesterij, afpersing, bedreiging, stalking????

Nu ja, hoeveel zijn er hier niet slachtoffer van niet-betalers? ik heb het nog niet voorgehad, maar ja, wie weet... voor alles is een eerste keer.

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Die koper heeft trouwens geen enkele verplichting meer,je hebt zelf de koop ongedaan gemaakt en je hebt de verkoopscommissie teruggekregen.

Aangetekende brieven zijn onnozele kosten,je staat nergens.

Zet je item gewoon terug te koop of stuur een herkansing naar de onderliggende bieder.

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Alvast bedankt vor alle ideeën. Alle verdere input is welkom!

Bericht 7 van 7
laatste antwoord