annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

KOPER BETAALT NIET EN NEGATIEVE FEEDBACK BLIJFT STAAN???

Maandagmorgen 15 februari iets voor 7u 's ochtends koopt een gebruiker met zero feedback voor 389 euro 12 objecten uit mijn ebaywinkel. Kort daarna volgt een email waarin de gebruiker vraagt naar mijn bankrekeningnummer. Ik beantwoord deze mail maar krijg geen reactie meer hierna, de gebruiker betaalt niet. Op 22 februari geeft de gebruiker voor alle objecten negatieve feedback en beschuldigt mij van diefstal ("voleur"), hij ziet een connectie tussen mij en één van mijn klanten en beweert dat ik meerdere accounts gebruik om de prijs op te drijven. Hoe ik dit zou doen bij "Nu kopen" objecten is mij een raadsel maar ik kan er toch niet echt mee lachen. Het adres van de gebruiker is onbestaande ("rue blaze 69" te Brussel), ik begrijp dus niet hoe een account aanmaken uberhaupt mogelijk was. Ik had meteen geschillen wegens onbetaald object geopend zodat de negatieve feedback gisteren ten laatste verdwenen had moeten zijn.
Dit is echter niet het geval! Slechts 11 van de 12 negatieve feedbacks zijn verwijderd, er bleef 1 staan! De koper heeft niet gereageert op de geschillen en aangezien hij niet betaalt heeft (om nog te zwijgen van de ronduit gekke beschuldigingen en zelf misbruiken van meerdere accounts met onbestaand adres) zou de feedback sowieso weg moeten zijn, niet? Ik gok op een softwarebug, ik verkocht van het object waarvan de negatieve feedback is blijven staan meerdere stuks en de gebruiker is in de aankoopgeschiedenis blijven staan en op die manier waarschijnlijk ook de negatieve feedback. Ik heb ebay al gecontacteerd oa. over het onbestaande adres en wie hier achter zit, ze reageren zeer snel (zowel telefonisch als via email) ik hoop dat ze dit nu ook kunnen oplossen.

Heb wat gelezen op het forum en ik kan niet anders dan akkoord gaan met de meeste verkopers, het is echt moeilijker geworden om op een professionele manier te verkopen. Kopers zijn veel veeleisender geworden, op zich niets mis mee maar dit leidt veel vaker dan vroeger tot misbruik van het systeem. Als verkoper kan je je maar tot op bepaald niveau indekken. De bovenvernoemde gebruiker is voor mij echt de druppel. Misbruik maken van de anonimiteit op internet om van aankopen af te zien tot daar aan toe maar als we ons nu ook al moeten behoeden voor zelfverklaarde ebay detectives die vanuit waanvoorstellingen objecten gaan aankopen louter en alleen om negatieve feedback te geven... tja dat gaat me toch iets te ver. Eén van de ondertussen verwijderde negatieve feedbacks bevatte de zin "Let this be a small lesson for you" Ik verkoop al vier jaar op ebay doe steeds mijn best om verzamelaars te helpen bij het vervolledigen van hun collectie (ik verkoop vintage speelgoed) hoef ik dit soort bs echt te pikken?

Nog eentje, als uitsmijter, een Engelse koper koopt tijdens de voor de post drukke kerstperiode één object, ik verstuur na 5 dagen (bericht bij verzenden naar koper verstuurd). Zonder enige verwittiging van de koper krijg ik na twee weken volgende negatieve feedback "Took a week to post it, anoter ten days to arrive. is good tho." Tja.
Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

KOPER BETAALT NIET EN NEGATIEVE FEEDBACK BLIJFT STAAN???

De onterechte feedback werd net door ebay verwijderd 🙂 Super! Ik heb nog een vraag over fotomanager, als deze binnenkort weg is, hoe plaats je dan een galerijafbeelding?
Bericht 2 van 5
laatste antwoord

KOPER BETAALT NIET EN NEGATIEVE FEEDBACK BLIJFT STAAN???

Ik heb nog een vraag over fotomanager, als deze binnenkort weg is, hoe plaats je dan een galerijafbeelding?


Heb hier inderdaad nooit bij stilgestaan...

Ik host mijn foto's op eigen webruimte, maar de galerijfoto's geef ik via TL in als 'eerste gratis foto'.

Vervalt dat systeem ?

En zoja, is er een soort van overgangsperiode ?

Voor mij zou dit betekenen dat ik zowat 5000 foto's moet herinbrengen 😮 en ik ben waarschijnlijk niet de enige ...





Bericht 3 van 5
laatste antwoord

KOPER BETAALT NIET EN NEGATIEVE FEEDBACK BLIJFT STAAN???

huwitte
Community-lid
Als men geen abonnement op Foto Manager heeft veranderd er niets. eBay Afbeeldingendienst blijft bestaan. Hiermee kunt u nog altijd één gratis foto per aanbieding plaatsen die ook dienst kan doen als galerijafbeelding.
Zie
http://forums-benl.ebay.be/thread.jspa?messageID=600323716&forumID=3002#600323716

Heb gezien dat de hulppagina al aangepast is om een watermerk met eBay gebruikersnaam op een afbeelding toe te voegen.



Bericht 4 van 5
laatste antwoord

KOPER BETAALT NIET EN NEGATIEVE FEEDBACK BLIJFT STAAN???

Bedankt, Huwitte !

Een pak van mijn hart !

:-p





Bericht 5 van 5
laatste antwoord