annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Koper betaalt niet

Hoi,


 


Ik verkocht op 17 maart een gps Garmin.


Een paar dagen na de veiling krijg ik bericht van de vrouw van de koper dat haar man een ongeval had gehad en op 30 maart ontslagen zou worden uit het hospitaal. Prima, geen probleem..ik wacht wel en nog het beste gewenst met haar man. Op 4 april nog niets gehoord of betaald, dan maar een e-mail gestuurd om te horen of ze het nog moeten hebben.  En ja hoor, zeer zeker zouden ze hun belofte tot aankoop vervullen.Ondertussen is het 12 april..ik hoor niets meer en er is nog steeds niets betaald.Ik heb wel gemerkt dat ondertussen wel al transacties werden gedaan door hem.


Hij kreeg al feedback van objecten die hij kocht na 30 maart.


Kan ik deze koper een feedback geven? En welke stappen kan ik best ondernemen?


 


Mvg


Eddy

Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Koper betaalt niet

hughwitte
Community-lid

Feedback zou ik niet direct geven. Trouwens een verkoper kan alleen positieve feedback geven aan een koper.


Wat u kunt doen is tot 32 dagen na verkoop een geschil wegens niet betaald object openen. De koper heeft dan 4 dagen om te betalen. Dat plaatst de koper wat onder druk en geeft bij niet betaling een creditering van de verkoopscommissie die u betaald hebt en, ook bij niet betaling, in vele gevallen bescherming tegen het krijgen van negatieve feedback.


Zie
Wat moet ik doen wanneer een koper niet betaalt (procedure voor onbetaalde objecten)?
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/unpaid-items.html

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Koper betaalt niet

Ok, bedankt voor de informatie. 😉

Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Koper betaalt niet

Dit is schering en inslag!  Kom het veel te vaak tegen en alle verhaaltjes zijn blijkbaar goed genoeg om van een koop af te zien.


 


Hopelijk betalen ze alsnog.

Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Koper betaalt niet

"Dit is schering en inslag!  Kom het veel te vaak tegen en alle verhaaltjes zijn blijkbaar goed genoeg om van een koop af te zien."


Zolang wij als verkopers geen negative feedback kunnen geven zullen wij zulke zaken krijgen. Ik vind dat ebay op zijn minst aan de verkopers een neutrale feedback zouden moeten kunnen toelaten te geven. Het staat niet om positieve feedback te geven en in je omschrijving te zeggen dat de koper eigenlijk in de fout gaat.


Nog een andere manier is om taxipost NIET af te halen en een claim in te dienen bij paypal dat je het NIET ontvangen hebt...achter een aantal dagen krijg je (de verkoper) het wel terug, maar er bovenop ook een slechte reputatie dat je de goederen NIET op stuurt, terwijl het op de post ligt te wachten...

-- Bewerkt door comp-shop om 15 Apr 2011 10:12 CEST
Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Koper betaalt niet

e-user2
Community-lid


Zolang wij als verkopers geen negative feedback kunnen geven zullen wij zulke zaken krijgen. Ik vind dat ebay op zijn minst aan de verkopers een neutrale feedback zouden moeten kunnen toelaten te geven. Het staat niet om positieve feedback te geven en in je omschrijving te zeggen dat de koper eigenlijk in de fout gaat.


Nog een andere manier is om taxipost NIET af te halen en een claim in te dienen bij paypal dat je het NIET ontvangen hebt...achter een aantal dagen krijg je (de verkoper) het wel terug, maar er bovenop ook een slechte reputatie dat je de goederen NIET op stuurt, terwijl het op de post ligt te wachten...  



Er wordt nog steeds gedacht in een oud systeem.



Waarom zou je drukkingsmogelijkheden moeten hebben naar kopers toe als binnenkort een koper alles met een kost boven de 40 euro kan terugsturen en je ALLE verzendkosten moet betalen, met inbegrip van de terugzendingskosten? En je zelfs bijkomstig moet terugbetalen (+terugzendkost in dat geval) vooraleer je koper iets terugzond?



Ben je niet goedkoper af met een koper die de ganse transactie gewoon zelf stopt en niets laat opsturen?


Je kan zelfs niet stellen  dat in de situatie wanneer dit zal van toepassing worden je als professionele verkoper moet kunnen weten (via negatieve feedback of wat dan ook) dat een specifieke koper iets dergelijks toepaste, omdat je dan een geïnteresseerde koper ontzegt van bij jou iets te kopen en dat je daardoor zelfs de wet zou overtreden, je moet immers aan elke geïnteresseerde koper leveren (wanneer dit van toepassing wordt).

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Koper betaalt niet

"Waarom zou je drukkingsmogelijkheden moeten hebben naar kopers toe als binnenkort een koper alles met een kost boven de 40 euro kan"


simpel ik zoek nu al naar producten die ik aan 39,99 kan verkopen.... of ik trek bepaalde producten uit elkaar. VB externe dockingstation aan 20 euro, en de harde schijf van 1 TB aan 39,99 en ik steek ze gratis in elkaar (zogezegd 🙂 Ik heb zo al 100 producten die ik op die manier kan verkopen.


dan nog moet ik de kopers kunnen evalueren, op zijn minst positief of neutraal zoals ik vroeg...

Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Koper betaalt niet


"simpel ik zoek nu al naar producten die ik aan 39,99 kan verkopen.... of ik trek bepaalde producten uit elkaar. VB externe dockingstation aan 20 euro, en de harde schijf van 1 TB aan 39,99 en ik steek ze gratis in elkaar (zogezegd 🙂 Ik heb zo al 100 producten die ik op die manier kan verkopen.



 


Wat een niveau!!!


Heb je nu echt niet eens door dat het niet gaat om de prijs per artikel maar om de totaalprijs van de aankopen, inclusief de verzendkost???


 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Koper betaalt niet

Heb je nu echt niet eens door dat het niet gaat om de prijs per artikel maar om de totaalprijs van de aankopen, inclusief de verzendkost???



Had ik wel door, maar wat als ik ze op twee facturen zet? zodat mijn facturen onder de prijs blijft... dat bedoelde ik...

Bericht 9 van 9
laatste antwoord