annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kopers selectief blind?

Collega's,


 


 


Dat mensen kopen en niet betalen, daar zullen we waarschijnlijk nooit iets kunnen aan veranderen.


 


Echter nu valt het veel voor dat mensen kinderproducten kopen en pas bij de levering beseffen dat het voor kinderen is. (in mijn geval, kinderhelmen, kinderbrillen, etc ..)


Dit begin ik echt meer dan beu te worden.


 


Natuurlijk beginnen dan pas de problemen, als ik producten opstuur naar het buitenland, bijvoorbeeld Frankrijk, neem ik toch meestal een 5euro van de verzendkosten voor mijn rekening. De koper die zend het product terug en eist een ander product met gratis verzending.


Op deze manier steek ik er meestal geld bij in.


 


Ik plaats het in de titel en nog in 3 of 4 talen in de beschrijving.


Volgens mij toch voldoende duidelijk als er bijstaat ...


 


YOUTH / KIDS / ENFANT / KINDER / KINDEREN


maar wat baten kaars en bril...


 


Hebben jullie tips voor mij, ik kan het toch moeilijk in koeien van letters er gaan bijzetten?


 


groeten,


Tom

Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

Kopers selectief blind?

@compshop:


 


dan zijn het wel verkopen waarbij je er vanuit kan gaan dat de betaling al gebeurde voor het "verlengde" weekend hé?


Wie op zaterdag kocht weet ook wel dat zijn pakket er nooit op maandagmorgen al kan zijn hé?




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 11 van 18
laatste antwoord

Kopers selectief blind?

Geduld is het sleutelwoord.


 


Dit is wat we allen, koper en verkoper dienen te doen.  Geduld.


 


Niet iedereen vliegt vliegensvlug naar dat postkantoor en niet iedereen doet onmiddellijk de betaling na aankoop.


 

Bericht 12 van 18
laatste antwoord

Kopers selectief blind?

Communicatie kan veel helpen.


 


Alle kopers krijgen mijn standaardberichtje als ik hun pakket ga versturen. Woensdag heb ik in alle berichten vermeld dat ik pas nu kon posten omdat de post de 2 dagen voordien gesloten was.


 


Ik heb (tot op heden) geen enkele klacht ontvangen.

Bericht 13 van 18
laatste antwoord

Kopers selectief blind?

Voila se, da bedoel ik nu net zie.


COMMUNICATIE !


HET sleutelwoord bij online verkopen!


 


Hou je koper op de hoogte van de verschillende stappen, dan stel je hem gerust. Vergeet immers niet dat kopen via internet altijd gebaseerd is op vertrouwen en een anoniem gebeuren is.


Het doet er niet toe wanneer je de koper op de hoogte stelt (ik deed het bvb zowiezo wanneer de betaling geregistreerd werd bij me) maar wel dat je de koper op de hoogte houdt.


 


Zo krijg je tevreden kopers, niet door niks te sturen, ook al stuurt de koper in 95% van de gevallen nooit zelf een berichtje terug




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 14 van 18
laatste antwoord

Kopers selectief blind?

Dit zijn dan twee sleutelwoorden:  


 


Geduld & Communicatie    ,-)   of andersom .....


 


en komt altijd van twee kanten !

Bericht 15 van 18
laatste antwoord

Kopers selectief blind?


Geduld is het sleutelwoord.


 


Dit is wat we allen, koper en verkoper dienen te doen.  Geduld.


 


Niet iedereen vliegt vliegensvlug naar dat postkantoor en niet iedereen doet onmiddellijk de betaling na aankoop.


 



 


Als je professioneel wil handelen staat daar tegenover dat je het ook professioneel aanpakt! De slogan "Wij hebben de beste prijzen en de snelste leveringstermijn" jezelf toemeten om dan pas na 2 à 4 dagen te verzenden... als dat de snelste leveringstermijn inhoudt, dan heb ik zo mijn twijfels. En daar zijn meerdere voorbeelden van terug te vinden dat sommigen beter zichzelf een beetje gaan relativeren hé?


Voor mij is nog altijd een professionele werkwijze dat ik mijn klanten waarvoor ik geen betaling ontving:


1. een herinneringsmailtje stuur na 7 à 10 dagen


2. pas na 1 week een geschil open indien ik geen reactie kreeg


3. en als ik de betaling uiteindelijk kreeg, stuur ik hen een bedankingsmail en de bevestiging van de verzenddatum.


4. de verzending ten laatste de volgende morgen op de post breng (ook al moest ik 20 dagen  wachten op hun betaling)


5. hen feedback geef van zodra de verzending weg is en niet afwacht tot zij er eerst eentje geven


 


Dit heeft volgende voordelen:


- er blijft een open communicatie


- klant voelt zich gewaardeerd ook al maakte hij een fout door laattijdig te betalen


- je wekt vertrouwen bij je klantenbestand en ze komen al sneller terugkopen


- je maakt je beloftes waar


- ja, als ik zelfs 2 tot 3 weken in Zuid-Frankrijk vertoef op vakantie kan ik me veroorloven om mijn ebay-winkel open te houden omdat ik ook dan altijd open communiceer, de afwezigheid gemeld wordt in mijn aanbiedingen en in mijn winkelsjablonen en hen ook op de hoogte hou éénmaal ik terug ben. Nog nooit ben ik hiervoor afgestraft geworden op vlak van feedback of DSR.


 


Als anderen vinden dat ik hierdoor teveel kruip voor mijn klanten, dan is dat hun goed recht maar ik zie enkel wat ik zie in mijn eigen verkopen. Deze werkwijze legt mij echt geen windeieren maar doet mensen terugkeren.


 


Maar ja, ik denk dat ik misschien op dit vlak een beetje "misvormd" ben volgens sommigen maar dit komt voor 99% door mijn basisopleiding (die zal ik hier maar niet vermelden) waarin we "communicatietechnieken" met de paplepel gevoederd kregen tot ze langs onze oren uit kwamen...

-- Bewerkt door hetzijspoor om 6 Nov 2011 22:55 CET



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 16 van 18
laatste antwoord

Kopers selectief blind?


Dit zijn dan twee sleutelwoorden:  


 


Geduld & Communicatie    ,-)   of andersom .....


 


en komt altijd van twee kanten !



 


Mijn klanten hun (on)geduld op de proef stellen zal ik nooit doen en wat hun comunicatie betreft: in 90% van de verkopen krijg ik nooit een bericht of mailtje maar... so what ???


Waar draait het - om het cru te zeggen - als verkoper om? Dat je toch wel je geld krijgt zeker???


Als dit nu van Jan-met-de-pet komt die zijn eigen taal vol fouten schrijft, een Waal die geen woord nederlands schrijft of een burgerlijk ingenieur komt, wat doet dat er toe?


Iedere klant wordt hier op zijn wenken bediend in de taal die hem het beste uit komt (als ik ze machtig ben)


Ik lees hier vaak op de fora dat men zich stoort aan de Waal die geen woord nederlands praat, laat staan begrijpt. Maar nooit lees ik dit over een Fransman...


Wie is er dan de hypocriet???


God toch, spreek die mensen aan in hun taal en je zal zien, dit lokt ook bij veel kopers dankbaarheid uit hoor! Enne... ik heb alvast liever ne waal die me schrijft in't frans dan ene die een vertaalmachine gebruikt want dan is het hek pas echt van de dam en moet ik alle moeite doen om de exacte vragen te begrijpen 😉

-- Bewerkt door hetzijspoor om 6 Nov 2011 23:06 CET



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 17 van 18
laatste antwoord

Kopers selectief blind?

ik ben het niet volledig met je eens.


 


ik heb bvb geen cursussen en dergelijke gevolgd maar ben al 18 jaar zelfstandig, tegenwoordig met twee winkels, ben dus, laat ons zeggen "ervaringsdeskundig.


 


ik vind dat het van twee kanten moet komen, je moet je als zelfstandig verkoper echt niet op je kop laten sch....n.


 


klant is koning zegt men wel eens en dit is ook ok, maar dan wel als de klant zich normaal gedraagd en sommige klanten ben je beter kwijt dan rijk.


 


boeken kunnen wij schrijven over dingen die gebeurd zijn met klanten en men kan wel een keer toegeven, als je echt recht in je schoenen staat dan moet je ook standvastig blijven.


 


als een klant pas 14 dagen na aankoop betaald dan ga ik niet holderdebolder al m'n ander werk laten vallen om z'n item te versturen.   ja, ik ga wel een mailtje sturen (communicatie)  en hem vragen even geduld te hebben dat z'n pakje één van de volgende dagen zal gepost worden.


 


ja, ik ben de persoon die mij wel eens stoort aan de "anderstalige"


 


Als een "anderstalige" iets koopt van een Vlaming en de aanbieding staat in het Nederlands beschreven dan is het de verantwoordelijkheid van die koper dat hij begrijpt wat hij gekocht heeft.  Nadien moeten ze niet afkomen dat ze het niet begrepen hebben.  Andersom is KRAK hetzelfde, als ik iets in Wallonië; Frankrijk, Amerika koop dan moet ik zorgen dat ik de aanbieding begrijp en moet ik ook nadien niet klagen dat het voorwerp niet is wat ik had verwacht.  Weerom "Communicatie", men kan het vragen als je iet niet begrijpt.


 


 

Bericht 18 van 18
laatste antwoord