op 15-06-2011 00:56
Allez hier gaan we nog eens.
object: 160596584135
Dit is één van de meest zeldzame games vandaar de hoge prijs. De koper bevindt zich in Spanje.
Onmiddelijk na de aankoop stuur ik een mail hoe dit moet verstuurd worden: standaardverzending in bubbelenvelop of kartonnen doosje = + extra verzendkost (zoals vermeld in de aanbieding).
Ik krijg geen enkele reactie op deze mail buiten een berichtje van Paypal dat het item betaald is. Dus ik verstuur dit in een bubbelenvelop en voorzien nog wat extra bescherming rond het Playstationdoosje.
Gezien de waarde (en PayPal) werd dit aangetekend verstuurd. Verzendkosten worden weergegeven bij het object. In de feedback laat de persoon weten dat die niet tevreden is met de verzending wegens te duur.
Het leuke is dat ik de volledige verzendkost zelfs niet doorgerekend heb. +- € 1,50 + de PayPalfee op de verzendkosten heb uit eigen zak betaald.
Waarschijnlijk heb ik nu nog lage DSR op verzendkosten gekregen (en als ik chance heb op de rest ook).
Misschien moeten de heren in de ivoren Ebaytoren volgend artikels eens lezen:
http://tamebay.com/2011/06/why-ebay-dsrs-should-be-retired-as-worthless.html
http://tamebay.com/2011/06/could-a-statistical-blip-put-you-out-of-business.html
-- Bewerkt door koenvbr om 15 Jun 2011 1:07 CESTop 15-06-2011 15:59
Tjien, ik wist zelfs niet dat je automatisch 5 sterren kreeg als je "gratis" verzond.
Dat gratis gedoe vind ik maar NIETS want NIEMAND verstuurd iets gratis.
Men zou beter dan formuleren: "VERZENDING INBEGREPEN" want iemand moet het dan toch betalen en we moeten niet onozel doen, de verkoper wil dit toch in z'n verkoopprijs incalculeren wat meer dan logisch is!
De koper kan je zo steeds gaan afrekenen. Ik geef ook de keuze aan m'n klanten maar als je een duur stuk porselein op gaat sturen naar de andere kant van de wereld kost dit vlug 60 euro en dan weet je op voorhand als koper al dat dit veel gaat kosten.
Wij mogen NIET afgerekend worden omdat Bpost en andere bedrijven duur zijn.
op 15-06-2011 17:51
Zo'n duur en zeldzaam game verzend ook liever in een kartonnen doosje maar.... Ebayfees, PayPal, BTW,... Als ik dit in een kartonnen doosje verstuur kost de verzending nog veel meer. Die extra kosten ga ik echt niet uit eigen zak betalen.
op 05-07-2011 17:29
Allez, hier gaan we nog eens.
Object: 160601100214
Net een rood bolletje voor gekregen.
Reden:
De koper is niet tevreden dat dit spel enkel in het Engels speelbaar is. Dit staat nochtans uitdrukkelijk vermeld in de aanbieding zowel in tekst als met een Engelse vlag. Ik zou echt niet weten hoe ik dit er nog duidelijker kan inzetten.
Naast die negatieve feedback, zie ik vandaag plots dat ik voor 1 item overal lage DSR gekregen heb. Ik moet moet vragen voor welk item dit is.
Die koper heeft duidelijk niet de moeite genomen om de beschrijving te lezen, doet niet de moeite om me te contacteren en schuift de zwarte Piet dan maar door.
Mensen krijg perfect het item dat ze bestellen, gratis verstuurd op dezelfde dag dat ik de betaling ontvangen heb en dan krijg je negatieve feedback en lage DSR als bedankje.
Net een mailtje naar CS support gestuurd. Veel verwacht ik er niet van. Onlangs nog een probleem met het zoekvak gemeld. Daar heb ik zelfs nooit antwoord op ontvangen.
op 05-07-2011 17:34
Hoi,
Doorgestuurd naar het bevoegde departement. En nu ga ik naar huis. tot morgen.
op 05-07-2011 18:14
Thx. Is al verdwenen zie ik 😛
op 06-07-2011 09:38
Hoi,
Geen probleem. Het moet niet altijd 3 weken duren he.