annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Niet aangeboden betalingsmethode

Hoi iedereen, ik heb een beginnersvraagje:

Gisteren verkocht ik 2 objecten in lage prijsklasse ( < 1 EUR ), en in de objectbeschrijving stond duidelijk vermeld dat ENKEL PayPal aanvaard werd als betalingsmethode.

Nu beweert één koper dat hij hierover gelezen heeft, de andere doet alsof zijn neus bloedt... en beiden willen nu per overschrijving betalen.

Zelf heb ik geen bankrekening, en zou dus eventueel mijn ouders kunnen vragen om dan nadien dat bedrag over te schrijven naar mijn PayPal rekening indien dat mogelijk is. Maar dat kost dan extra per transactie, en brengt bovendien een hoop rompslomp met zich mee.

Dus mijn vraag is: mag ik eisen dat de kopers met PayPal betalen? Ik dacht nl. ergens gelezen te hebben dat bij het plaatsen van een bod, de koper ook instemt met de voorgestelde betaal en verzendmethode...
En vermits ze blijkbaar volharden in de boosheid en geen PayPal rekening willen openen, mag ik aan het totaalbedrag een supplement toevoegen voor mijn extra moeite en kosten als ik toch aanvaard om het via de bankrekening van mijn ouders te doen? Hoe groot mag dit supplement zijn? En hoe zit het dan met de regelgeving van Ebay hierover (kopers en verkopersbescherming of iets dergelijks).

Alvast bedankt voor de reactie,

ArticCynda
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Ben je op de hoogte dat bij een binnenlandse betaling met paypal er zowiezo een kost aangerekend wordt van 0,35 euro per betaling en dat die kosten voor de verkoper zijn rekening zijn?

In jouw geval zit je dan al met een verkocht object van minder dan 1 euro waar nog eens een kost van 35 cent afgaat voor paypal, plaatsingskosten + commisie op verkoopsprijs voor ebay... Ik vrees dat er van die euro niet veel overblijft.
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Inderdaad, met dit object heb ik niet echt veel geluk gehad... de startprijs was 1 EUR, en er kwam slechts één bod op ^^" Wat nog altijd beter is dan mijn andere object, daar was de startprijs slechts 9 cent en er kwam ook maar één bod op... daarop maak is dus serieus wat verlies.

Want ik was er helemaal niet van op de hoogte dat PayPal zulke hoge bedragen aanrekent! De netto winst voor beide objecten samen zal dus in de grootte orde van enkele eurocenten liggen, vrees ik.

Echter, dat geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag 😛
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Vooreerst... je zou bij manier van spreken al een "stomme idioot" moeten zijn om die betaling via Paypal te gaan opeisen (denk dan maar aan de uitleg die speedeyken je hier gaf)

Extra kosten gaan eisen, dat mag je niet volgens de ebay-regels.
Ook hier weer een bedenkelijke reactie... als dit geld naar jouw ouders hun rekening overgeboekt wordt, dan zitten daar geen bankkosten aan verbonden, dus zullen de kosten niet hoger liggen dan dat de betrokkene rechtstreeks naar jou zou storten, dus die eis tot extra kostenvergoeding heeft geen enkele grond van rechtvaardiging.
En in plaats van aan je ouders die ene euro te laten overstorten, laat ze je hem gewoon geven hé? Dan hebben noch zij noch jij kosten.

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Oké bedankt voor de reactie! Maar het doel van het verkopen van oude spullen op Ebay was eigenlijk net mijn PayPal rekening wat aan te dikken, om betere computeronderdelen te kunnen kopen op Ebay daarmee!

Maar goed, je hebt daar inderdaad een zeer sterk punt, en dat beantwoordt mijn vraag.

Hartelijk bedankt voor jullie reactie, beste collega's!

Groetjes
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Eerst een bedenking. Je hebt geen rekening, wat me doet vermoeden dat jij niet meerderjarig bent, waardoor je eigenlijk al niet zou niet mogen kopen/verkopen op ebay.

Ten tweede, jij wil kosten aanrekenen? mag je niet doen. Ten eerste omdat jij nul de botte kosten hebt als de kopers betalen via overschrijving. Als je ouders een storting krijgen, is dat zonder kosten, als zij een overschrijving doen naar je paypal is dat weer zonder kosten. Meer nog, je spaart kosten uit. Immers, als jij via paypal aanvaardt, heb je kosten, plus de plaatsingskosten en de commisiekosten, dan heb je zelfs verlies, dan blijft er niks meer over van je verkochte spullen.
Bericht 6 van 6
laatste antwoord