annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe factuur binnen, zit aan bijna 20 % kosten !

Dit is waarom ik zo graag zou willen dat EBAY ook de plaatsingskosten voor ZAKELIJKE verkopers afschaft omdat de winst die je maakt, weer in plaatsingskosten gaat van niet verkochte goederen.

 

Ik ben een Ebay verkoper die slechts aanbied in kleine hoeveelheid.  Een basis winkel is geen optie in mijn geval.  Dus, denk eerder in de toekomst als partikulier aan te bieden en dan beter 8% commissie betalen zonder dat er andere kosten bijkomen.  De verkochte goederen worden dan toch officiëel geregistreerd in mijn boeken alsof ik bvb op een rommelmarkt zou verkopen.

 

Totaal maandelijkse verkoop: Brokantiek: 144 euro    Totaal maandelijkse kosten 19.88 %

 

Op basis van uw maandelijkse kosten en crediteringen van in het totaal €28,62, bedragen uw kosten als percentage van uw verkoop 19.88%

 

 

,-)

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Nieuwe factuur binnen, zit aan bijna 20 % kosten !

Vergeet dan wel niet dat je eigenlijk bedrieglijke activiteiten doet...

Je als particulier uitgeven terwijl je effectief zakelijke activiteiten uitvoert, kan je immers zuur aangerekend worden.

Enkele voorbeelden die je kunnen aangerekend worden:

- hoe ga je de eBay-kosten verwerken in je boekhouding?

- men zou er kunnen vanuit gaan dat je je verplichtingen als zakelijk verkoper (waarborg/teruggavebeleid) ontwijkt

 

Zo zijn er nog redenen genoeg om je op de rooster te leggen....




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Nieuwe factuur binnen, zit aan bijna 20 % kosten !

Wel,

 

ik ga deze vraag eens aan mijn boekhouder stellen.

 

Indien ik via de partikuliere weg zou verkopen, zie ik persoonlijk geen enkele reden om niet te vermelden dat wij zakelijke verkopers zijn.

 

Ondertussen heb ik geleerd dat dit vertrouwen schept.  Ik zie het eerder als een voordeel.

 

Ik verkoop ook op 2dehands dot be en daar laten wij klaar en duidelijk weten dat wij de Belgsiche wetgeving respecteren inzake teruggavebeleid en btw.

 

Dus,  de reden waarom wij via de partikuliere weg zouden aanbieden is louter om de kosten te drukken, niet om ons weg te stoppen want alle online verkoop, hoe dan ook is steeds netjes geregistreerd.

 

Wat inschrijven in de boeken betreft zal ik dat eens voorleggen.   Ik zie er geen graten in.  Je schrijft gewoon je onkosten in zoals je dat anders zou doen.

 

Men mag "redenen" hebben om je op de rooster te leggen maar dan moeten ze ook ferm gestaafd zijn. "Bedriegelijk" is een totaal misplaatst woord als je netjes je zakens doet zoals het hoort.

 

Na wat onderzoek zie ik toch tal van zelfstandigen die via partikuliere weg aanbieden.

 

Als ik naar het postkantoor ga, krijg ik NOOIT een factuur, alleen een bonnetje en dat is ook "betwistbaar" terwijl de belastingen dit wel aanvaard. (de 0% btw is dan weer een ander verhaal)  Ik zorg dat het steeds correspondeerd met een pakje die effectief verkocht en verstuurd is.

 

.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Nieuwe factuur binnen, zit aan bijna 20 % kosten !

Nu goed,  ik heb vanavond het besluit genomen, ik stop er mee als zakelijke verkoper op Ebay.

 

De andere Vlaamse tweedehandssites werken prima, de verkoop gaat naarboven.  Op Ebay ben ik amper zichtbaar voor ons eigen Vlaanderen.

 

Heb me nu gedurende 2 weken ingezet op een alternatieve 2de handssite en het resultaat is verrassend goed.

 

Dus, ik laat nu alles automatisch eindigen en hou het voor een tijdje gezien.   De hoge kosten en de "onzichtbaarheid" voor ons eigen Vlaanderen doet me dit besluit nemen.

 

Tot nog eens, wie weet binnen enkele jaren als ik nog eens een poging doe.

 

Johan

Bericht 4 van 4
laatste antwoord