annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011

kobe2212
Community-lid

De prijzen van onze postzegels slaan vanaf 1 januari terug op:


 een nationale zegel zal dan 0,02 euro duurder worden, een internationale zegel 0,05 euro


 


http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/1167301/2010/10/08/Tarief-van-de-postzegel-wor...


(met dank aan hotfix voor het berichtje)

Bericht 1 van 27
laatste antwoord
26 ANTWOORDEN 26

Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011

speedsterboy1
Community-lid

Nadelig voor de verkoop zal het inderdaad zijn maar het zal er nog vanaf hangen wat je verkoopt, bij echt  dure artikelen zal het minder invloed hebben dan bij goedkope.



Een vriend van mij is verkoper van tweedehands boeken, ook online, en daar zijn de posttarieven een ramp voor, een boek is al vlug dikker dan 3 cm en dus taxipost. Nu rekent hij al niets exta, geen 21% btw (er is toch niemand die weet of je zo'n boek nu verzend of dat het afgehaald is) en ook niets voor de verpakking.


Bij de betere en duurdere boeken trekt men uiteraard die 5 eur en een beetje af van de prijs die men wil geven en is de winst dikwijls te laag en de goedkopere boeken zijn in veel gevallen al niet meer waard dan de verzendkost.



Waarschijnlijk zullen de aanhoudende prijsstijgingen tot gevolg hebben dat de online verkoop in het algemeen gaat terugvallen en de mensen (terug) meer in de gewone winkel gaan kopen.

Photobucket

Bericht 11 van 27
laatste antwoord

Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011

Ik heb net eens naar de tarieven gekeken op de site van De Post

http://www.bpost.be/site/nl/residential/pricing/Tarieven_2011.pdf

Dit nieuwsbericht ging op 17 november de prijsstijgingen vooraf:
"bpost gaat met vertrouwen de vrijmaking van de postmarkt, op 1.1.2011 tegemoet. De onderneming zal gedurende de komende jaren wel verder werk moeten blijven maken van veranderingen, vooral om de effecten van de dalende postvolumes en de toenemende concurrentie op te vangen. Dat zei Johnny Thijs, ceo van bpost, op een persontmoeting vandaag, en in een interne mededeling aan de werknemers van het postbedrijf."

Moet men daarvoor zoveel betaald worden om deze onzin uit te kramen???

Voor de Kilopost-standaard-paketten stijgen verschillende prijzen met 25% in één beweging!
Ja, er zitten ook prijskortingen in
- voor pakketten naar onze buurlanden Frankrijk, Duitsland en GB voor pakketten tussen de 1 en 2kg wordt het blijkbaar ietsje goedkoper in vergelijking met vroeger.
- Middellandse Zeegebied en USA worden nu ook bij zone 3 gerekend waar ze vroeger gelijk waren aan zone 5 (de nieuwe zone 4) en worden aldus over de ganse lijn wat goedkoper

Wat de Kilopost International betreft, is er enkel een beterschap te zien voor de 3 hoger genoemde buurlanden Frankrijk, Duitsland en GB!
Voor de andere landen en zones (ook Nederland en Luxemburg) komen er prijsstijgingen van +15% !!!

Dit is echt onwaarschijnlijk als je het vergelijkt met bvb de Nederlandse tarieven!
Een voorbeeldje:
- een pakket versturen van 1999gr naar bvb Italië kost voor een traceerbare zending vanuit België kost vanaf 01.01 30 euro!
- vanuit Nederland kost hetzelfde pakket 13,10 euro !!!
- als de zending toevallig iets zwaarder zou wegen (-5kg)n dan blijft de Belgische prijs 30 euro, de Nederlandse stijgt naar 19,50 euro.
- weegt de zending tussen 5 en 10kg, dan betaal je vanuit België 45 euro, vanuit Nederland 25,20 euro
... en ga zo maar door, er valt echt wel geld te rapen als je iet wat dicht bij de Nederlandse grens woont!

Nog eventjes rekenen voor enkele andere zones? OK!

Heb je bvb een zending voor Zwitserland?
-2kg: vanuit België: 30 euro, vanuit Nederland 18.80
-5kg: vanuit België: 30 euro, vanuit Nederland 25.00
-10kg: vanuit België: 60 euro, vanuit Nederland 31,20 !!!
-20kg: vanuit België: 90 euro, vanuit Nederland 41,30 !!!

Noemt men dit klaar zijn voor de vrije markt ???

Ik heb jammer genoeg geen zin meer om nog verder op zoek te gaan maar mij is het duidelijk dat ik geen internationale zendingen meer doe vanuit België naar het buitenland!
In quasi alle gevallen bvb pakketten tussen 1 en 2kg die ik vroeger nog durfde als Kilopost Standaard te verzenden goedkoper vanuit Nederland dan vanuit België + heb ik er bovenop nog de zekere traceerbaarheid als extra!




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 12 van 27
laatste antwoord

Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011

man man man, mag ik de factuur voor m'n uren werk naar de post sturen om al de tarieven van m'n lopende aanbiedingen aan te passen!

dat is dus niet te onderschatten hé!

wat opvalt is dat ik Kiala vooraan begin te zetten om zo kopers aan te trekken.

Bericht 13 van 27
laatste antwoord

Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011

Het zal inderdaad een huzarenstukske worden om die prijzen allemaal terug goed te krijgen.
In de beschrijvingen is dat geen probleem, dat gaat met Photobucket bij de meest recente layout...
Alleen jammer dat nog niet alles in de juiste layout staat :-(:_|
Maar voor het specifieke vak "Verzendkosten" vrees ik dat, tegen alles in orde staat, we alweer aan de volgende prijsstijging zullen zijn




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 14 van 27
laatste antwoord

Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011

Enne... voor de mensen die toch de nederlandse postdiensten als alternatief overwegen, de pakkettenprijzen veranderen daar NIET op 1 januari, enkel de postzegels voor brieven (hier wordt geen onderscheid gemaakt tussen genormaliseerd en niet-genormaliseerd, iedere brief kan 3cm zijn, maar zijn er meerdere gewichtscategorieën) in Nederland en Europa worden een kleinigheid duurder.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 15 van 27
laatste antwoord

Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011

Worden de Taxipost pakken ook duurder ? En zijn de stickers die men voor 1 januari koopt nog lang geldig ?



m.
Bericht 16 van 27
laatste antwoord

Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011


Taxipost zendingen slagen ook op!
20 cent per categorie!

Een gewone 24h komt op 5,90 euro dus...

zucht...




AUB mikmak.
De reeds gekochte stickers hebben een vervaldatum, dus zijn geldig tot de datum die erop ermeld staat




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 17 van 27
laatste antwoord

Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011

Ja maar als ik vandaag een pak stickers bestel, hoe lang zijn die dan geldig ?



m.
Bericht 18 van 27
laatste antwoord

Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011

jawel, ze blijven geldig!

ik heb zopas voor 250 euro aan stickers gekocht via de webside van de post.

je kan dus geld verdienen !!!!

1 sticker gratis per aankoop van 10.

heb ze ontvangen en ze blijven geldig tot 2013.

Johan

Bericht 19 van 27
laatste antwoord

Nieuwe posttarieven vanaf 01.01.2011

Tot 2013 dus !


Dat was wat ik wilde weten, bedankt Winkelcentrum, ik ga er direct ook een aantal bestellen. 🙂



m.
Bericht 20 van 27
laatste antwoord