annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nu kopen object Annulatie !

Mijn feedback is (15) 100% positief
Ik heb 2 objecten aangeboden met nu kopen met 2 x een tikfout (89 euro in plaats van 189 euro) Ik wou ze er onmiddelijk afhalen maar er had iemand beidne objecten al gekocht. Bovendien had ik restricties opgelegd voor alleen Europese unie (wel met een tekstje: international buyers welcome, om Engelsen en Duitsers aan te moedigen)

Nu is de koper van Canada, ik heb hem mijn vergissing uitgelegd, maar hij dreigt met negatieve feedback als ik men objecten toch niet verkoop tegen de vergissingsprijs, hij heeft geen enkel begrip en hoopt zijn slag te kunnen slaan. WAT KAN IK DOEN ? Ik heb al een geschil geopent, hij heeft de annulatie geannuleerd,

Ik vrees als ik 2 negatieve feedbacks krijg dat mijn account wordt geschorst. (of niet??)

Iemand enige raad ???
Bericht 1 van 49
laatste antwoord
48 ANTWOORDEN 48

Een koper kan je niet dwingen om jouw objecten te verkopen. In de aanbieding staat dat je alleen binnen Europa verstuurt,je hebt nog geluk dat de koper buiten Europa woont, je hebt een reden om de verkoop te weigeren, je kan in het vervolg best de kopers blokkeren van landen waarnaar je niet verstuurt en duidelijker in de beschrijving zetten naar waar je verstuurt.

Negatieve feedback ? tja, dat beslist de koper !

m.

m.
Bericht 2 van 49
laatste antwoord

Ok,
Maar kan ebay mijn account schorsen als ik 2 negatieve feedbacks krijg?
Bericht 3 van 49
laatste antwoord

Ik weet het niet zeker, bij schorsing wordt ook rekening gehouden met eventuele geschillen en de gedetailleerde beoordeling met sterretjes.

m.

m.
Bericht 4 van 49
laatste antwoord

Maar ik vraag mij af, telt het wel voor ebay als je alleen in uw aanbieding vermeld dat je alleen binnen Europa verzend? Aangezien die Canadees kon bieden wil dit toch zeggen dat bij aanmaak van de advertentie het niet aangevinkt was dat Bio alleen binnen Europa verzend.

Strikt gezien moet je de items verkopen, het is niet de koper zijn probleem dat de verkoper zich vergist.

Maar stel dat je twee negatieve moest krijgen, dat gaat natuurlijk heel nadelig zijn voor uw account, twee neg fb's op 15.
Aangezien u nog maar 15 fb's hebt is er niet veel verloren en is het misschien een idee om deze account te latyen voor wat hij is en een nieuwe aan te maken.

Photobucket

Photobucket

Bericht 5 van 49
laatste antwoord

@Speedsterboy: Ebay verhindert je niet te bieden op buitenlandse veilingen of objecten die niet naar het buitenland worden verzonden. Dat is de verantwoordelijkheid van de koper, die maar zo snugger moet zijn om niet te bieden.
Bericht 6 van 49
laatste antwoord

Ik neem aan dat het deze objecten zijn?
200485193566 Donkey Kong 2 Nintendo Game & Watch (Mint)
200485194261 Mario Bros Nintendo Game & Watch (Mint)

Er staat nergens een beperking voor buitenlandse kopers !
Integendeel; International buyers are welcome
Hoe kan die Canadees nu weten dat je daarmee enkel Duitsers en Engelsen bedoeld ?

Ik kan aannemen dat je je éénmaal vergist met een prijs als je een aanbieding maakt, maar toch geen twee maal ???

Ik geloof niets van je verhaal, je hebt volgens mij te laat beseft dat je te goedkoop hebt aangeboden.
En dan hier een beetje komen bleiten.

189 Euro ?
Die items halen die prijs niet!
Ze halen een prijs tussen de 70 en 120 Euro !

Of je levert aan die Canadees aan de prijs in jouw aanbieding, of je krijgt twee welverdiende negatieve feedbacks !

e_bay_is_going_down door 'verkopers' als jij ! X-(

Bericht 7 van 49
laatste antwoord

Bij de verzending staat dat er enkel naar Europa verzonden wordt.

m.

m.
Bericht 8 van 49
laatste antwoord

De te lage prijs mag geen reden zijn voor annulatie, het feit dat er enkel naar de Europese Unie verzonden wordt is wel een reden om de transactie met een Canadese koper te annuleren.

m.

m.
Bericht 9 van 49
laatste antwoord

Simpele vrije markteconomie: als er geen hoger bod komt dan 89 EUR dan betekent dat eenvoudigweg dat de waarde van die prullen 89 EUR is. Nooit gehoord van het spreekwoord "een object is zoveel waard als één of andere sukkel ervoor wil bieden op EBAY"?
Bericht 10 van 49
laatste antwoord