annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Object verloren (?) in de post

Hey beste mede ebayers!

Ik ben een beginnende verkoper en zit al meteen met volgend probleem: ik verkocht een object, de koper betaalde en ik stuurde het object op met de post. Echter, na meer dan een week is het object nog steeds niet toegekomen... het ziet er dus naar uit dat het object verloren gegaan is, of ergens is blijven steken.

De koper vraagt me nu waar het object blijft, en ik weet niet echt wat ik nu moet doen... heeft Ebay procedures voor dit soort situaties? Ik heb wel een bewijs van betaling van de verzendkosten in het postkantoor.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen of raad kunnen geven!

Alvast bedankt,

ArticCynda
Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Als het met Taxipost verstuurd werd dan heb je een verzendbewijs met een trackingnummer waarmee je de zending kunt traceren op de site van De Post.

Als het een gewone brief was dan kan dat niet en moet je de koper maar geloven en proberen met de koper tot een overeenstemming te komen.
Een bewijs van betaling is geen bewijs van verzending en ontvangst.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Het was niet met Taxipost maar met een "gewone" verzending.

Jij lijkt me een ervaren verkoper, wat zou jij doen in mijn geval?
Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Ik zou eerst de koper adviseren om eens te vragen op zijn/haar postkantoor of er misschien iets achtergebleven is.

Dan zou ik de volledige naam en het adres waarnaar je het verstuurd hebt vergelijken met wat de koper heeft opgegeven en bij de koper navragen of dat nog steeds klopt.

Als dat niet klopt dan wordt de brief misschien naar u teruggezonden als u tenminste uw afzender adres op de envelop heeft vermeld. In dat geval zou ik dus even wachten met een eventuele teruggave van de betaling.

Als alles wel klopt en de koper is niet zelf in de fout gegaan dan zou ik hem het voordeel van de twijfel geven en het totaalbedrag aan hem teruggeven. (Klant is koning) maar ik zou hem tegelijkertijd ook blokkeren om nog bij mij te kunnen bieden.

Succes hoor!

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Hartelijk bedankt voor de reactie! De werkwijze die u daar beschrijft lijkt me inderdaad zeer aannemelijk, dus ik ga uw wijze raad opvolgen.

Maar nog een vraagje: u zegt "totaalbedrag aan hem teruggeven". Houdt dat ook de (reeds gespendeerde) verzendkosten in?
Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Houdt dat ook de (reeds gespendeerde) verzendkosten in?

Tja, dat kun je samen met de koper bespreken, b.v. ieder de helft of zo, maar ik betaal als het al eens voorkomt en als ik er voor m'n gevoel van overtuigd ben dat de koper de waarheid spreekt ;-), het hele bedrag terug.

Bericht 6 van 8
laatste antwoord

En niet vergeten dat Brussel X sorteercentrum 3 dagen heeft plat gelegen door een staking.Zal waarschijnlijk nog een hoop post klaar liggen voor verzending.
Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Het pakje is inmiddels aangekomen, na meer dan 10 dagen. Dus probleem is opgelost!
Bericht 8 van 8
laatste antwoord