Opgelicht
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 15-04-2013 16:27
Alle,
ik ben afgelopen paasvakantie voor 120 euro opgeicht door 3 verschillende kopers.
Wat ze doen is heel simpel. Ze kopen iets, laten het verzenden naar een adres, dienen na x-aantal dagen een klacht in wegens niet ontvangen item, plots hebben ze blijkbaar een nieuw adres en wensen dat je het naar dat adres verzend. Paypal geeft hen 100% refund, want je kunt niet bewijzen dat je het naar hun adres hebt verzonden, zo ben ik afgelopen 14 dagen 120 euro aan goederen verloren 😞
Opgelicht
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 15-04-2013 18:10
Als ik dit zo lees is het me duidelijk dat dit zaakje stinkt, mogelijk zijn het geen drie kopers maar slechts één! Mocht blijken dat het toch drie personen zijn, dan spannen ze allicht samen om verkopers op Ebay en andere koopsite's op te lichten.
Bekijk de diverse adressen eens aandachtig of je niet één of andere link vind en ik raad je hoe dan ook aan het nodige hierover te verzamelen en klacht neer te leggen bij zowel Ebay, Pay-pal en bij de politie.
Indien ik gelijk heb, gaan er nog meer verkopers dit eerdaags meemaken met dezelfde(n).
Dit zou wel eens heel hard kunnen escaleren, ze beginnen klein en als het systeem goed werkt gaan ze groter en groter.... het is al vaker bewezen dat Pay-pal een vruchtbare tool is voor bedriegers, daar zijn hier al meer topics over geweest.
Opgelicht
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 15-04-2013 18:33
Heb je de mails van ebay niet meer van net na de verkoop? Daar staat het verzendadres in, het adres op deze mail kan de koper na de aankoop niet meer veranderen, zo heb je toch een bewijs voor Paypal.
Opgelicht
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 16-04-2013 08:27
laatste email van één van de kopers. De andere liggen in dezelfde lijn.
"
Hello. I would like to contact you again following the procedures of paypal, and ask about your solution to solve the procedures problem whit an item which is a blueray drive, that you didn't deliver on the time and conditions which was placed in the selling offer on the eBay. I suspect the froud that why i inform the authoritys of ebay. From my site, acording to our past conversation I would like inform you after that long time, I was waiting for the delivery of the item. I was forced to change my address under the circumstance's are not in may powers, precisely the private reasones. That why I'm forced to request the address change for the dilivery or the money return on my Paypal address, because you didn't accomplish the conditions of delivery that was included in that offer, i have my rights like the consumer to resignate from baying this item from you . I would like to left you a choice which option is better for you, sending the item to new address or money back , please contact me in that offer case soon is possible. Best way to communicate is by the eBay or paypal officials, in that case. "
Opgelicht
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 16-04-2013 10:51
Indien je geen bewijs van verzending hebt dan hang je.
Gelijkaardige ervaringen zijn de reden geweest waarom ik een paar jaar terug al mijn prijzen naar inclusief verzending ("gratis verzending" in ebay-termen) heb omgezet en in alle prijzen taxipostverzending + handtekening voor ontvangst heb ingerekend.
Elke maand had ik wel zo'n paar slimmerikken die door PP werden terugbetaald.
Als bij toeval waren die problemen opgelost na mijn aanpassingen.
Voor mensen met een taxipostkontrakt nog even signaleren dat je kan opteren om ALLE verzendingen tegen handtekening te versturen : in dat geval betaal je hiervoor nog maar 0,30 eur per pakje (deze optie staat nergens op een prijslijst).
Opgelicht
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 16-04-2013 12:54
Idd supergiftman... dat kan een ultieme oplossing zijn, zo heb je steeds een ontegensprekelijk bewijs van in ontvangstname. Ik koop regelmatig zaken hier op Ebay bij een bepaalde verkoper en bij hem betaal ik steeds tussen de 8€ en de 9€ verzending, wat vrij veel lijkt, maar hij verstuurd alles aangetekend en voor die zekerheid wil ik graag een paar euro meer betalen.
Opgelicht
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 16-04-2013 12:57
Idd supergiftman... dat kan een ultieme oplossing zijn, zo heb je steeds een ontegensprekelijk bewijs van in ontvangstname. Ik koop regelmatig zaken hier op Ebay bij een bepaalde verkoper en bij hem betaal ik steeds tussen de 8€ en de 9€ verzending, wat vrij veel lijkt, maar hij verstuurd alles aangetekend en voor die zekerheid wil ik graag een paar euro meer betalen.
EDIT - ik zie dat de mail in het Engels is, mogelijk heb je hier te maken met een buitenlandse of internationele cyberbende, reden meer om aangifte te doen.