annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Opgelicht

Alle,


 


ik ben afgelopen paasvakantie voor 120 euro opgeicht door 3 verschillende kopers.


 


Wat ze doen is heel simpel. Ze kopen iets, laten het verzenden naar een adres, dienen na x-aantal dagen een klacht in wegens niet ontvangen item, plots hebben ze blijkbaar een nieuw adres en wensen dat je het naar dat adres verzend. Paypal geeft hen 100% refund, want je kunt niet bewijzen dat je het naar hun adres hebt verzonden, zo ben ik afgelopen 14 dagen 120 euro aan goederen verloren 😞


 


 

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Opgelicht

Als ik dit zo lees is het me duidelijk dat dit zaakje stinkt, mogelijk zijn het geen drie kopers maar slechts één! Mocht blijken dat het toch drie personen zijn, dan spannen ze allicht samen om verkopers op Ebay en andere koopsite's op te lichten.


Bekijk de diverse adressen eens aandachtig of je niet één of andere link vind en ik raad je hoe dan ook aan het nodige hierover te verzamelen en klacht neer te leggen bij zowel Ebay, Pay-pal en bij de politie.


Indien ik gelijk heb, gaan er nog meer verkopers dit eerdaags meemaken met dezelfde(n).


Dit zou wel eens heel hard kunnen escaleren, ze beginnen klein en als het systeem goed werkt gaan ze groter en groter.... het is al vaker bewezen dat Pay-pal een vruchtbare tool is voor bedriegers, daar zijn hier al meer topics over geweest.

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Opgelicht

Heb je de mails van ebay niet meer van net na de verkoop? Daar staat het verzendadres in, het adres op deze mail kan de koper na de aankoop niet meer veranderen, zo heb je toch een bewijs voor Paypal.



m.
Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Opgelicht

laatste email van één van de kopers. De andere liggen in dezelfde lijn.


 


"


Hello. I would like to contact  you again following  the procedures of paypal, and  ask about your solution  to solve  the procedures problem whit  an item which is a blueray drive, that you didn't deliver on the time and conditions  which was placed in the selling offer on the eBay. I suspect  the froud that why i inform  the authoritys of ebay. From my site,  acording to our past conversation I would like inform you after that long time, I was waiting for the delivery of the item. I was forced to change my address under the circumstance's are not in may powers, precisely the private reasones. That why I'm forced to request the address change for the dilivery or the money return on my Paypal address, because you didn't accomplish the conditions of delivery that was included in that offer, i have  my rights like the consumer  to resignate from  baying  this  item  from you . I would like to left  you  a choice which  option  is better for you, sending  the item to new address or money  back , please  contact  me in that offer case soon is possible. Best way to communicate is by the eBay or paypal officials, in that case. "

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Opgelicht

Indien je geen bewijs van verzending hebt dan hang je.


Gelijkaardige ervaringen zijn de reden geweest waarom ik een paar jaar terug al mijn prijzen naar inclusief verzending ("gratis verzending" in ebay-termen) heb omgezet en in alle prijzen taxipostverzending + handtekening voor ontvangst heb ingerekend.


Elke maand had ik wel zo'n paar slimmerikken die door PP werden terugbetaald.


Als bij toeval waren die problemen opgelost na mijn aanpassingen.


Voor mensen met een taxipostkontrakt nog even signaleren dat je kan opteren om ALLE verzendingen tegen handtekening te versturen : in dat geval betaal je hiervoor nog maar 0,30 eur per pakje (deze optie staat nergens op een prijslijst).




Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Opgelicht

Idd supergiftman... dat kan een ultieme oplossing zijn, zo heb je steeds een ontegensprekelijk bewijs van in ontvangstname. Ik koop regelmatig zaken hier op Ebay bij een bepaalde verkoper en bij hem betaal ik steeds tussen de 8€ en de 9€ verzending, wat vrij veel lijkt, maar hij verstuurd alles aangetekend en voor die zekerheid wil ik graag een paar euro meer betalen.

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Opgelicht


Idd supergiftman... dat kan een ultieme oplossing zijn, zo heb je steeds een ontegensprekelijk bewijs van in ontvangstname. Ik koop regelmatig zaken hier op Ebay bij een bepaalde verkoper en bij hem betaal ik steeds tussen de 8€ en de 9€ verzending, wat vrij veel lijkt, maar hij verstuurd alles aangetekend en voor die zekerheid wil ik graag een paar euro meer betalen.



EDIT - ik zie dat de mail in het Engels is, mogelijk heb je hier te maken met een buitenlandse of internationele cyberbende, reden meer om aangifte te doen.

Bericht 7 van 7
laatste antwoord