annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Sterren feedback

Hallo, vandaag zie ik dat mijn sterren feedback gedaald is voor de verzendingskosten, van 4,7 naar 4,6, dit door de feedback van slechts één koper.


Als ik kijk naar mijn verkoopprestaties zie 4,95 voor de laatste 3 maanden en 4,75 voor de laatste 12 maanden voor verzendkosten, waar komt die 4,6 dan vandaan ?

-- Bewerkt door mikmak147 om 9 Mar 2011 8:48 CET


m.
Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Sterren feedback

hughwitte
Community-lid

De gemiddelde DSRs in uw feedbackprofiel die van 4.7 naar 4.6 gegaan zijn, worden aangepast naargelang de feedback gekregen wordt. Er zit een variabele tijdvertraging op die, volgens de UK pink, een kwestie van uren of dagen is maar geen weken, om het verband tussen de gekregen feedbackbol en commentaar die direct zichtbaar is enerzijds, en de gekregen DSRs anderzijds te maskeren en de anonimiteit van de gever te waarborgen (wat niet altijd lukt).


De waarden uit uw verkoopprestaties worden berekend de 20ste van elke maand van feedback gekregen voor transacties die gesloten zijn tot het einde van de maand er voor (periode 3 of 12 maanden). Dus die 4.95 is voor transacties gesloten van begin november tot einde januari. Soortgelijk voor de 12 maanden periode DSRs. Aangenomen hier dat die berekening hetzelfde is op eBay.BE als op eBay.co.UK. Dus die lage DSRs van die ene koper zitten hier nog niet bij, daarvoor is het wachten tot na 20 maart.


Misschien interessant om lezen:
A GUIDE TO DSRs BECOMING BELOW STANDARD
http://community.ebay.co.uk/thread.jspa?threadID=1100318414

-- Bewerkt door hughwitte om 9 Mar 2011 9:43 CET
mvg

_____hughwitte________________
Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Sterren feedback

Bedankt, interessante link !


Iemand tips om de sterren beoordeling voor verzending te verbeteren ? Ik verstuur meestal nogal grote en zware pakkken, gratis verzending is geen goed idee, dan moet ik de verzendingskosten meerekenen in de aankoopprijs en er verkoopcommissie op betalen.



m.
Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Sterren feedback

Waarom maak je geen standaardstekstje, waarin je meedeelt dat het pak verzonden werd, en tegelijk jezelf wat bewierookt ?
Zo van : "geachte klant, Vandaag is uw betaling binnengekomen, en uw pak werd dan ook direct verzonden. Zoals U kan zien werd U alléén het bedrag van de frankering aangerekend (met btw), zonder enige bijkomende kost.
Wij proberen onze klanten volledig tevreden te stellen . Mocht U -tegen onze verwachting in-, niet alle criteria met 5 sterren beoordelen, gelieve dan eerst contact op te nemen.
Wellicht vinden we samen een oplossing"
De Amerikanen en de Chinezen doen het zo, en het schijnt te werken...




If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Sterren feedback

Ja, ik zal wat extra moeite moeten doen, een tekstje sturen na de verzending, of een briefje in elk pak steken. Bedankt voor de tip !!! 🙂

-- Bewerkt door mikmak147 om 9 Mar 2011 20:36 CET


m.
Bericht 5 van 5
laatste antwoord