annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

VeRO-programma

Dat namaak en schendingen van copyright er van tussen moet, daar sta ik 100% achter.

Echter plots verwijderd eBay 1 van mijn aanbiedingen.

Een RED BULL new era pet, gefabriceerd door het merk FOX head.

Al bijna 5 jaar werken FOX en New Era samen, nooit problemen gehad. Als FOX deze petten met alle goedkeuringen op de markt brengt, dan mag ik deze petten toch wel verkopen als officieel FOX-dealer.

Volgende standaard reactie kreeg ik van eBay.

Hallo 6star_racing

Bedankt voor uw email omtrent de verwijdering van uw aanbieding.

We hebben de aanbieding verwijderd omdat deze volgens de rechthebbende, ****., inbreuk maakt op zijn rechten. Als een rechthebbende ons verzoekt een bepaalde aanbieding te verwijderen, zijn we verplicht hieraan gehoor te geven.

Alle kosten betreffende deze aanbieding zijn inmiddels teruggestort op uw rekening.

eBay heeft het object niet nader onderzocht. We beschikken ook niet over voldoende informatie om te kunnen beoordelen of het object al dan niet is toegestaan. eBay is niet deskundig als het gaat om de rechten van derden. We kunnen dan ook niet beoordelen of het object toegestaan of legaal is.

Als u meer wilt weten over de reden van de verwijdering, kunt u via onderstaand e-mailadres rechtstreeks contact opnemen met de rechthebbende:

Zij zijn ook de enige die kunnen bepalen of u de objecten kunt herplaatsen.

Klik op de volgende link als u meer wilt weten over het VeRO-programma:

eBay wist zomaar dit object, het gaat hem nu niet om die éne pet. Maar in de eerste mail stond duidelijk bij : Gelieve geen inbreuken meer te maken tegen het VeRO-programma, dit kan een schorsing van uw account tot gevolg hebben.

Wat als New Era blijft moeilijk doen, ondanks dat ik recht in mijn schoenen sta?

Ik heb geen zin in een schorsing maar wil wel mijn petten blijven verkopen.

Graag jullie mening of tips aan een groentje op dit gebied.

Bericht 1 van 19
laatste antwoord
18 ANTWOORDEN 18

VeRO-programma

In jouw geval zou ik gewoon contact opnemen met de firma door gebruik te maken van het mailadres dat je in de mail kreeg, in combinatie met je grossier die je deze petten leverde.

Als ik in jouw plaats was, zou ik echter ook de andere 16 petten die je nog lopen hebt, tijdelijk offline houden om mijn account te beschermen.... je zou maar eens op een schorsing kunnen lopen...

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 19
laatste antwoord

VeRO-programma

Ik heb hier een dubbel gevoel bij... Ebay zegt zelf dat ze niet kunnen oordelen of het aanbod al dan niet is toegestaan, toch vellen ze een oordeel en verwijderen de aanbieding op verzoek van de "rechthebbende" wie dat ook mag zijn.

Dan vraag ik me af hoe die "rechthebbende" oordeelt en beslist dat jij die petten niet op Ebay of elders op het internet mag verkopen? Moet men niet eerst beide partijen horen alvorens te (ver)oordelen??

Rare zaak vind ik dit! En dan de laatste alinea vind ik er ook ver over gaan, ze zeggen zelf niet bevoegd te zijn om te oordelen, maar buiten dat je aanbieding zondr meer wordt verwijderd krijg je ook meteen nog een waarschuwing, maw: je bent sowieso schuldig aan een illegaal handeltje????

Bericht 3 van 19
laatste antwoord

VeRO-programma

Komt me bekend voor, ben al twee keer aanbiedingen weggehaald geweest terwijl het om echt ging en ik zelfs het volste recht had om het te verkopen.

Dan krijg je zo'n standaard mail maar wat je ook doet, je spreekt tegen een muur.

Je bent je plaatsingskosten kwijt, niet dat het veel is maar principieel zou Ebay het opnieuw plaatsen voor hun rekening moeten nemen als blijkt dat je aanbieding volledig rechtmatig was, maar dat geven ze nooit toe.

Dat vind ik zo erg kleinzielig, maar je staat er machteloos tegenover. 

Ik steek niet de schukd op Ebay als verkoopplatform, maar wel op die enkele medewerkers die zichzelf blijkbaar wereldverbeteraars voelen en vaak met twee maten en twee gewichten, misschien volgens hun humeur van de dag, de reglementen van Ebay te pas en te onpas toepassen, eigenaardig interpreteren, wereldvreemd zijn, gewoon het soort type mensen zijn waar je zelfs in het echte leven niet mee overweg zou kunnen.  Ze zitten overal dit soort mensen.  Helaas.

Bericht 4 van 19
laatste antwoord

VeRO-programma

In jouw geval zou ik gewoon contact opnemen met de firma door gebruik te maken van het mailadres dat je in de mail kreeg, in combinatie met je grossier die je deze petten leverde.

Als ik in jouw plaats was, zou ik echter ook de andere 16 petten die je nog lopen hebt, tijdelijk offline houden om mijn account te beschermen.... je zou maar eens op een schorsing kunnen lopen...

goeiemorgen,

Als ik in uw plaats was zou ik doen wat hetzijspoor hier al zei.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 5 van 19
laatste antwoord

VeRO-programma

Bedankt voor de reactie Frits,

Ondertussen heeft de internetpolitie van New Era al laten weten dat hun in 5 op de 10 gevallen foutief zijn. 

Leuk voor de verkopers dan ...

Ik weet dat ik 100% correct ben met de verkoop van de petten + FOX HEAD inc. is intern al bezig met New Era, want ik was blijkbaar al niet de eerste.

Het enige waar ik zal blijven over zeuren is die aantekening voor het overtreden van het eBay-beleid die weg moet. Ik wil mijn powerseller status niet kwijt.

Indien New Era toegeeft dat hun in fout zijn, dan moet eBay toch gehoor geven om die aantekening te wissen of niet?

groeten,

Tom

Bericht 6 van 19
laatste antwoord

VeRO-programma

@6star_racing,

Ik wens je alle succes, maar ik vrees dat ze hun fouten nooit zullen toegegeven, net zoals Ebay, die erkennen hun fouten ook nooit, ze hebben een bepaalde macht en trekken zo het zeel altijd naar zich toe. Wij, de gebruikers (consumenten en verkopers) blijven daardoor aan de zijlijn staan totdat iemand een dure juridische procedure opstart die jaren kan aanslepen. Intussen is het kalf allang verdronken... ik zou de raad van Frits opvolgen en die petten gewoonweg elders verkopen waar ze niet zo moeilijk doen en waar gebruikers op een humane manier worden behandeld zoals het hoort!

Bericht 7 van 19
laatste antwoord

VeRO-programma

Beste walesha en andere...

waarom altijd schieten op ebay terwijl er hier heel wat andere factoren spelen die van invloed kunnen zijn...

Zo kan de klacht door een firma bvb gestaafd zijn op basis van verschillende factoren zoals daar is het copyright:

- foto's van hun artikelen kopiëren en plaatsen in een aanbieding kan voor problemen zorgen bij bepaalde firma's.

- dit geldt evengoed voor teksten die de fabrikant op zijn website plaatst. Zomaar copy/pasten kan al genoeg zijn om een klacht aan je been te hebben.

Net daarom is het goed om met verdelers degelijke afspraken te hebben en alles contractueel vast te leggen op papier wat kan en niet kan.

Daarnaast kunnen nog zoveel andere zaken spelen die vanuit de fabrikant opgelegd worden aan zijn verdeelnet dat je echt niet kan oordelen waar het probleem zich situeert.

Wat eBay betreft, kunnen zij niets anders dan op te volgen wat de verantwoordelijken uit deze firma's hen melden zoniet riskeren zij zelf processen zoals ze er reeds verschillende gehad hebben in o.a. Frankrijk met grote schadevergoedingen als gevolg. "Jammer genoeg" voor ebay zijn het dan niet de plaatsers maar ebay zelf die opdraait voor de (vaak) miljoenenclaims. Vandaar dat zij ook ingaan op de meldingen van firma of mensen die als gemachtigd aangeduid zijn door de firma's.

Dan nog een correctie op posting 4: de plaatsingskosten werden wel degelijk terugbetaald, zie daarvoor de openingsposting.

Wat betreft de beleidsovertreding, zou ik me ook in eerste instantie richten naar de fabrikant en daar een schriftelijke bevestiging vragen dat je wel degelijk in orde bent met hun beleid en dit doorspelen naar ebay achteraf. Dan kan je op je beide oren slapen en zal die aantekening ook wel verdwijnen. Maar loop aub ondertussen - tot je je gelijk haalt - niet het onnodige risico op extra aanvaringen met de ijverige medewerkers bij je fabrikant! Neem toch die petten maar weg die je nog lopende hebt! Of wil je echt door die 16 aanbiedingen je ganse account gaan ondermijnen???

Bericht 8 van 19
laatste antwoord

VeRO-programma

En terwijl ik toch aan't schrijven ben... neem ook je teruggavebeleid eens onder de loupe! Die is in strijd met de belgische wetgeving en kan je een hoop problemen opleveren indien je ooit met een moeilijke klant te maken krijgt...

Bericht 9 van 19
laatste antwoord

VeRO-programma

Vandaag kreeg ik dan volgende mail,

Dear Sir,

Ebay has been contacted to re-list your add and to remove all  violations from your ebay account.

Sorry for the inconveniance.

With kind regards,

Internet Monitoring Team

SNB-REACT

had gisteren dan de raad van Frits en Martijn gevolgd en uit voorzorg de petten verwijderd.

Ga ze nu snel terug online gooien...

Bedankt iedereen voor de info en hulp.

gr,

tom

Bericht 10 van 19
laatste antwoord