annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkocht object, koper weigert ontvangst, NOO PayPal stelt koper in gelijk

Van het volgende ben ik me doodgeschrokken. Verkoop een duur object aan een koper ion Moskou waarbij andere bieders zijn gepasseerd. Moet een geschil op Ebay openen voordat koper betaalt. Alles wordt verzonden onder de voorwaarden als vermeld. Koper weigert in ontvangstname van aflevering en meld PayPal NOO (Niet Ontvangen Object). PayPal betaald zonder enig probleem de koper terug. Gevolg: ik zit met 147 Euro schade van verzenden en een negatief saldo op PP rekening. Wie kan mij goede, vooral juridische informatie geven aangezien ik dit op uitnodiging toe ga lichten in een TV programma over oplichting?
Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Beste,

dit is zeker een rotsituatie.

Ik begrijp echter iets niet goed.

Mijn conclusie uit je tekst is dat het object terug is gekomen want de ontvangstname is gewoon geweigerd.

Waar zit de oplichting ?

Wat heeft die Rus als voordeel gehad ?

Is het niet eerder zo dat de Rus, ofwel spijt heeft gehad van zijn aankoop en hem handig in zijn voordeel heeft geannuleerd, ofwel zin had in een (triest) lolletje ?

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Ik denk dat ik dit programma wel eens wil zien...

Alleen... er zijn hier al zoveel ernstiger voorbeelden van oplichting gepasseerd.
Ook ik zie niet echt een oplichtingsproblematiek. OK, de verzendkosten heb je gehad maar als je dit object hebt verzonden voor een dergelijk hoge verzendprijs dan heb je ongetwijfeld een bewijs hiervan en kan je duidelijk aangeven naar Paypal toe dat je verzond en koper zelf weigerde. Ik kan me dan ook voorstellen dat je hen kan overreden om de verzendkosten niet aan de koper terug te storten

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Dit wordt leuk!

Kopers of concurrenten moeten geen wraakfeedback meer geven.

Kopen, de duurste verzendwijze kiezen, en betalen met Paypal, ontvangst weigeren en als verkoper loop je de nodige schade op. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 4 van 4
laatste antwoord