annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoop VOLLEDIG stilgevallen !

Enkele jaren geleden verkocht ik wekelijks thermisch ondergoed.


 


Tegenwoordig verkoop ik niets meer. Heb nochtans GEEN concurentie op Ebay.


 


Heb in de laatste maanden al van alles geprobeerd, titels gewijzigd, in andere rubrieken geplaatst, aantallen in stock overdreven (bvb 100 in stock).


 


Wel merk ik dat men tegenwoordig in de eerste de beste supermarkt thermisch ondergoed kan kopen maar dan van een ander merk, spotgoedkoop en een andere soort stof die bijlange niet die kwaliteit heeft of het kwaliteitsmerk die ik verkoop, namelijk polypropyleen.


 


Ik denk dus alles weg te halen omdat EBAY voor mij niet meer opbrengt. De winst die ik ooit gemaakt heb zie ik nu maandelijks aan plaatsingskosten terug wegsmelten.


 


Wat doe ik dan verkeerd?  Of moet ik echt vrede nemen met dit veranderd klimaat en niet langer investeren in dit stilaan verlieslatende project?


 


Hellyhansenbelgium - Winkelcentrum

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Verkoop VOLLEDIG stilgevallen !

Ik denk niet dat het aan de aard van het product,mensen besteden gewoon veel minder.


De verzendkosten zijn natuurlijk in de loop der jaren ook gestegen,zodat het minder interessant wordt voor verkopers want kopers houden rekening met de totale prijs.


Handtassen van Delvaux halen nog niet de helft van enkele jaren geleden.Maar daar ligt,volgens mij, de oorzaak in het feit dat er heel wat bedrogen kopers zijn die afhaken.Ebay heeft teveel namaak ongemoeid gelaten.


Buitenlandse kopers toelaten geeft een betere verkoop,maar de post is niet bepaald goedkoop.


De Belgische markt is gewoon te klein en de post is te duur.


Ben blij dat ik mijn uitgebreide verzameling in betere tijden heb verkocht.


Volgens mij zijn de hoogdagen van ebay.be en de andere site's in Belgie voorbij,als ik zie hoeveel verkopers al hebben afgehaakt.



Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Verkoop VOLLEDIG stilgevallen !

"De Belgische markt is gewoon te klein en de post is te duur."


Dat is inderdaad zo, maar voor 0,10 euro gaat de koper op een ander. wij hebben vaak (te vaak) concurentie van de omliggende landen. om te zwijgen van de oosterse landen die de weg via internet ook gevonden hebben.


VB bestel eens computerspullen in china, 50% goedkoper dan wij en dan NOG GRATIS verzending, duurt wel 20 dagen maar daar zit de huidige koper niet mee, ze worden toch vaak door paypal in bescherming genomen dus als er iets mis zou gaan...

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Verkoop VOLLEDIG stilgevallen !

Het lijkt me momenteel ook geen seizoen om thermisch ondergoed te dragen, ik zou het even stopzetten en in de herfst opnieuw aanbieden.



m.
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Verkoop VOLLEDIG stilgevallen !

marinela-60
Community-lid

Hallo


Ik werk in een electrozaak.


nu gaan alle electische vuurtjes en electrische dekens terug naar het hoofd dépot.


En ze maken plaats voor barbeque's.


Ik denk dat het ook heel seizoengebonden is thermisch


ondergoed. En de lente is wel heel erg zacht begonnen , maar er is hoop , volgende week kouder.


Hopelijk in het najaar terug een betere omzet.


Groetjes marina

Bericht 5 van 5
laatste antwoord