annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat voor lulkoek is dat nu?

Ik heb een paar weken geleden een object verkocht.
Er waren 2 bieders.
Nu heb ik een gelijkaardig object te koop dus mijn idee was om de bieder die niet gewonnen had een berichtje te sturen met de melding dat hij opnieuw de kans had om te bieden op zo een object.
Ebay laat niet toe dat ik hem contacteer!
Ik krijg volgende melding :
We hebben vastgesteld dat u contact tracht op te nemen met een eBay-lid waarmee u momenteel niet samen bent betrokken in een transactie. Ter bescherming van de eBay-community is het mogelijk dat wij dergelijke communicatie blokkeren
Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Da's het één moment tegen het andere.
Probeer nog eens, desnoods een paar keer.
Vermoedelijk zal het uiteindelijk wel lukken .

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 2 van 12
laatste antwoord

Of kijk eens dat die bieder zelfs niets te koop heeft, dan kan je via een van die aanbiedingen een vraag stellen.

Photobucket

Photobucket

Bericht 3 van 12
laatste antwoord

"Of kijk eens dat die bieder zelfs niets te koop heeft, dan kan je via een van die aanbiedingen een vraag stellen."

Neen hij heeft niks te koop.

Ik heb het ondertussen nog een paar keer geprobeerd maar zonder succes.
Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de helpdesk van Ebay.
Benieuwd wat ze gaan antwoorden.
Bericht 4 van 12
laatste antwoord

Dat klopt hoor, dat mag niet van eBay. Die zijn bang dat u dan iets aan die andere bieder gaat verkopen zonder dat zij de commissie daarvoor kunnen opstrijken. :-)

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 5 van 12
laatste antwoord

Ze hadden een oplossing voorgesteld die niet werkte en nadat ik hen dit gemeld had bleek het een technisch probleem te zijn dat ze opgelost hebben.
Het gaat terug
Bericht 6 van 12
laatste antwoord

Anonymous
Niet van toepassing
Met E-Bay gaat de laatste tijd zwaar verkeerd.
De verkopers die het geld moeten binnen brengen bij het plaatsen van een kavel en de 5,5 % bij verkoop op de totale som zijn niet meer van tel, de koper mag meer dan de verkoper en wordt abnormaal beschermd.
De koper staat in zijn hemd als het er op aan komt om het geven van feedback voor een koper die nadien niets meer van zich laat horen (slechte feedback is niet meer mogelijk). Hierdoor is de koper een vrije vogel duie alles aan zijn laars kan lappen en de verkoper het slachtoffer die braaf nadien zijn 5,5% kan betalen op de zogezegde verkoop die zelfs niet heeft plaastgehad vermits de koper niet meer van zich laat horen.
Men wordt beschuldigd van bieden op eigen kavel maar las het erop aan komt dan vindt men het toch logisch om de 5,5% van de verkoop te innen.
Er zijn nog andere mogelijkheden om een verkoop te organiseren op internet en als men nog veel regeltjes gaat bedenken om het de verkoper lastig te maken zal ik niet twijfelen om hiervan gebruik te maken.
Indien dit door een E-Bay medewerker wordt gelezen denk dan aan de volgende zin “BEZIN EER JE BEGINT”
Bericht 7 van 12
laatste antwoord

zijn 5,5% kan betalen op de zogezegde verkoop die zelfs niet heeft plaastgehad vermits de koper niet meer van zich laat horen.

Dan vraag je toch via een geschil je commissie terug als een koper niet betaalt of doe je dat nooit? Gun je eBay die extra inkomsten wel?

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 8 van 12
laatste antwoord

maar de plaatsingskosten die ben je wel kwijt niet??
Bericht 9 van 12
laatste antwoord

Een oud spreekwoord zegt: wie niet sterk is, moet slim zijn. Tegen Ebay kan je niet op met kracht, dus je moet je verstand gebruiken.

Als je bv. wacht tot Ebay eens een speciale promotieactie houdt, zoals VANDAAG bijvoorbeeld, dan zijn de plaatsingskosten GRATIS en kan je dus een ongelimiteerd aantal items toevoegen zonder dat je dat ook maar een cent kost. Ikzelf heb er een 20-tal toegevoegd 😉

Als je dan ook nog de nominale waarde bij de verzendkosten optelt i.p.v in te stellen als startprijs, dan kan Ebay daar niets vanaf houden, en hou je een groter deel van je zuurverdiende centen over. In de praktijk gok je op de eindprijs van je object, rond dat naar beneden af, en tel bij de verzendkost op. Zo simpel is dat.

Veel succes!
Bericht 10 van 12
laatste antwoord