annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Weet er iemand iets goedkoper dan de post voor objecten te versturen?

Ik betaal momenteel 4euro voor taxipost 24H voor binnenland
en 8,10euro voor buitenland kilopost
en ik vind dat redelijk duur
weet er iemand misschien een ander bedrijf dat goedkoper is?
dank u voor uw antwoord
Bericht 1 van 55
laatste antwoord
54 ANTWOORDEN 54

@disneybelgium: vind je dat nu serieus een realistische oplossing? Voor de meeste van mijn objecten schommelt de prijs + verzendkost aan het laagste tarief (want zo ben ik, eerlijke verkoper, steeds het minimum aanrekenen) rond de 1.99 EUR. Daarentegen volgens de huidige posttarieven ( http://www.post.be/site/nl/residential/applications/calculators/letter_national.html ) is de optie "aangetekend" en "ontvangstbevestiging" samen 5.80 EUR! Dat maakt mijn object dus 391% duurder Kan je toch moeilijk concurrentieel noemen...
En wat te doen als het dan mits deze twee opties nog steeds niet aankomt?

Ik zeg niet dat jij dat moet doen. Van mij mag je zoveel risico lopen als je wil, maar dan moet je er ook rekening mee houden dat jij verantwoordelijk bent.
Bericht 41 van 55
laatste antwoord

Ik ben een commercieel ingestelde verkoper en geen liefdadigheidsinstelling die De Post subsidieert. Voor de tarieven die ze aanrekenen moeten ze maar zien dat de poststukken op hun bestemming geraken. Het is niet aan mij om voor hun interne falingen op te draaien.
Bericht 42 van 55
laatste antwoord

Ik ben een commercieel ingestelde verkoper en geen liefdadigheidsinstelling die De Post subsidieert. Voor de tarieven die ze aanrekenen moeten ze maar zien dat de poststukken op hun bestemming geraken. Het is niet aan mij om voor hun interne falingen op te draaien.

Ten eerste ben u geen commercieel ingestelde verkoper, u bent een particulier. U dient geen winst te maken, etc... U dient iets te recupereren van tweedehandsspullen waar u vanaf wil. Is dat niet het geval, dan moet u een BTW nummer aanvragen.

En als u bovenstaande tekst hanteert, mij goed, maar jammer genoeg bent u volgens de wet wel verantwoordelijk om te leveren. Als de post een fout maakt met u zending bent u verantwoordelijk. Als u aangetekend verstuurd kan u de post verantwoordelijk stellen, doet u dat niet dan heeft u bewust de verantwoordelijkheid op u genomen.
Bericht 43 van 55
laatste antwoord

Ik heb ondertussen al door dat je een hele grote fan bent van BTW (misschien teveel naar FC De Kampioenen gekeken?), maar ik meen mij te herinneren uit mijn lessen economie dat er voor BTW een vrijstellingsregeling bestaat als je verkoopt zonder facturen, en als je omzet excl. BTW kleiner is dan 5.580 EUR.
Concreet betekent dat, dat je elke dag voor ca. 15 EUR aan rommel op Ebay moet smijten EN verkopen, wil je aan dat omzetbedrag komen. Nog afgezien van het feit dat ik niet eens zo'n constante stroom rommel uit mijn zolder zou kunnen trekken zelfs als ik het zou willen, zou dit ook bijzonder tijdrovend zijn.

Afgezien dus van een enkele zonderling die elke nacht het plaatselijke containerpark gaat plunderen op zoek naar spullen om te verkopen, en ECHT geen leven heeft buiten Ebay, is je regeling dus niet van toepassing. En of je nu een grote fan bent van BTW of helemaal geen fan, heeft daar absoluut geen invloed op.
Bericht 44 van 55
laatste antwoord

maar ik meen mij te herinneren uit mijn lessen economie dat er voor BTW een vrijstellingsregeling bestaat als je verkoopt zonder facturen

Een buis voor het vak Bedrijfseconomie!

Je moet wel facturen maken maar je moet er dan wel het volgende op vermelden: "Kleine onderneming onderworpen aan de vrijstellingsregeling van belasting. BTW niet toepasselijk".

M.a.w.:
- het feit of je al dan niet onder de limiet van 5580 euro zit, heeft niks te maken met het feit of je al dan niet een professioneel verkoper bent.
- ook al draai je maar een omzet van 2500 euro, als die allemaal zuivere winst is doordat je spullen van het containerpark gaat halen tijdens de nacht, dan zal je die wel moeten aangeven en zal je daarop wel belast worden.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 45 van 55
laatste antwoord

Vooraleer je me wil corrigeren: indien je onder de laagste belastingsschijf blijft, dan zal je hierop niet belast worden maar dit kan enkel als je slechts een laag of geen andere inkomstenbron hebt.
Als student zonder of beperkte vakantiejob zou je er dus perfect kunnen onder blijven.
Iedere andere Belg met een vervangingsinkomen zou dit wel eens als nadelig kunnen ondervinden.

Bedenk maar dat er enkele jaren geleden nog gepensioneerden 10 euro per maand extra pensioen kregen waardoor ze op't einde van de rit in een hogere belastbare schijf kwamen en in plaats van een 120 euro meer op jaarbasis 500 euro belastingen "mochten" betalen.

Bericht 46 van 55
laatste antwoord

Je moet wel facturen maken maar je moet er dan wel het volgende op vermelden: "Kleine onderneming onderworpen aan de vrijstellingsregeling van belasting. BTW niet toepasselijk".

Die regeling is toch van toepassing op bv. kruideniers die niet voor elke tomaat die ze verkopen een aparte factuur opstellen. Zo ook stel ik geen aparte factuur op voor elk latje SDRAM dat ik verkoop, dus in mijn ogen val ik even goed onder die regeling. Of niet?

Op dit ogenblik heb ik trouwens geen inkomsten buiten vakantiejob, dus volgens mij val ik wel degelijk onder de laagste belastingschijf... lang leve belastingontduiking! :^O
Bericht 47 van 55
laatste antwoord

Mss wel even ter info. Die kruidenier word belast op zijn leverbonnen en geoogde omzet op basis daarvan.
Zelfde met kapers, daarom dat ik het weet. Die worden belast op het aantal producten dat ze inkopen en de geschatte aantal mensen die ze daarmee kunnen behandele.

Dit is dan een schatting die vergeleken word met je eigen ingevulde nota's.

Gewoon ter info. ---
Vanwege een fout kan deze reactie compleet nutteloos zijn maar wel bijster interesant.
Vanwege een fout kan bovenstaande mededeling helemaal nergens op slaan.
Vanwege een fout is het mogelijk dat deze sig en post vol spelfouten staan.
---
Vanwege een fout kan deze reactie compleet nutteloos zijn maar wel bijster interesant.
Vanwege een fout kan bovenstaande mededeling helemaal nergens op slaan.
Vanwege een fout is het mogelijk dat deze sig en post vol spelfouten staan.
Bericht 48 van 55
laatste antwoord

kapers
??????????????????????:|

Die worden belast op het aantal producten dat ze inkopen en de geschatte aantal mensen die ze daarmee kunnen behandele.

???????????????????????:|

Gevonden !

= rechtstreekse verhouding tussen de op het piratenschip meegenomen voedselvoorraad, en het aantal gevangen genomen slachtoffers !

Maar betalen piraten belastingen ??? :O

Bericht 49 van 55
laatste antwoord

Leuk om de postings nog eens door te nemen op de winterdagen.
Bericht 50 van 55
laatste antwoord