annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

betaling met eCheque

Heeft er iemand ervaring met deze wijze van betaling?
Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

betaling met eCheque

Wat is een echeque poes?

Het kan geen Eurocheque zijn want die bestaan niet meer
Bericht 2 van 10
laatste antwoord

betaling met eCheque

Ja, ik heb er al gekregen. De betaling blijft een aantal dagen op pending staan en in de begeleidende mail raadt PayPal aan om het object niet te versturen zolang de betaling niet voltooid is. Nu voor objecten van tien of twintig euro kan men onmiddellijk versturen. Voor duurdere objecten zou ik wachten, er is altijd het risico dat de eCheque niet gedekt is en de betaling niet doorgaat. Best in dit geval de koper verwittigen dat er zal verstuurd worden als de betaling voltooid is, want die weet altijd niet dat een eCheque gestuurd is (vb in het geval zijn CC vervallen is).

In België kan men alleen eCheques ontvangen.

Bericht 3 van 10
laatste antwoord

betaling met eCheque

Of beter: in België kan men geen eCheques versturen met zijn/haar PayPal account.

Bericht 4 van 10
laatste antwoord

betaling met eCheque

Bedankt.
Het gaat over 322 euro,dus wacht zeker tot het definitief op mijn pay pal account is bijgeschreven.
Wat is eigenlijk het nut?
Ik bied paypal aan en bij de koopafwikkeling krijgt men automatisch IBAN en BIC.
Het gaat over een Nederlandse koper.
Bericht 5 van 10
laatste antwoord

betaling met eCheque

Is het misschien een middel om zonder CC toch van de kopersbescherming te genieten.
De kosten die pay pal mij aanrekent,5 euro op 322 euro,lijken me lager dan bij gewone pay pal betaling of ben ik fout.
Bericht 6 van 10
laatste antwoord

betaling met eCheque

De koper heeft kopersbescherming maar kan geen CC chargeback doen.

Voor commerciële transacties dacht ik dat binnen de eurozone altijd 3.4% + 0.35 euro PayPal kosten gerekend worden bij een premier account. Bij privé betalingen ligt dit anders.

Bericht 7 van 10
laatste antwoord

betaling met eCheque

Ha, dit staat er bij de kostentabel:
"Kosten voor het ontvangen van eCheck-betalingen bedragen nooit meer dan €5,00 EUR per transactie."

Bericht 8 van 10
laatste antwoord

betaling met eCheque

Bedankt.
Is dus goedkoper voor hoge bedragen dan een gewone paypal betaling,althans voor de verkoper.
Zijn er geen kosten aan verbonden voor de koper?
Want op deze manier vallen de inkomsten van pay pal lager uit ,en de kopersbescherming is geldig.
Bericht 9 van 10
laatste antwoord

betaling met eCheque

De koper heeft hier ook geen PayPal kosten.

Bij een betaling via CC betaalt PayPal zelf kosten aan de CC maatschappij, die kosten zijn er nu niet. In het geval van een betaling via CC kan er ook een chargeback volgen, bijvoorbeeld bij ongeautoriseerd gebruik van de CC. Wanneer de verkoper in dat geval beroep kan doen op zijn verkopersbescherming moet PayPal de terugbetaling zelf ophoesten. Dit risico voor PayPal valt in het geval van betaling met eCheque ook weg.

Bericht 10 van 10
laatste antwoord