annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

privé verkoop

Dag iedereen,
Ik ben particulier en zal de eerstvolgende tijd heel wat op ebay plaatsen omdat we een beetje plaats in ons huis willen creëren. Dit is tijdelijk (6 maanden tot een jaar)Ben lid sinds 03 en heb dus al wat zaken gekocht en verkocht. Maar kan ik nu geen (belasting)moeilijkheden krijgen bij die plotse vermeerdering van mijn aanbod.
Het betreft huishoudspullen, boeken enz.
Hartelijk dank bij voorbaat,
Ourseke
Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

privé verkoop

Voorwerpen uit je privébezit mag je verkopen, je mag wel niet aankopen en verkopen met de bedoeling winst te maken, want dan ben je handelaar, en krijg je (belasting)moeilijkheden.

m.

m.
Bericht 2 van 5
laatste antwoord

privé verkoop

@mikmak147: hoe kan de fiscus dat controleren? Stel bv. je koopt een object aan als particulier, en na een tijdje besluit je het terug te verkopen omdat je het niet meer nodig hebt. Intussen blijkt het echter in waarde gestegen omdat het zeldzaam geworden is, een collector's item, enz.
In dat geval maak je winst op de verkoop... Hoe zit dat dan?
Bericht 3 van 5
laatste antwoord

privé verkoop

Zoals jij het omschrijft is dit voor de fiscus beheer van eigen vermogen en handel je fiscaal als een goed huisvader.:-)

Niks aan de hand dus.

Als je dit regelmatig begint te doen en je koopt zaken aan om ze met winst door te verkopen dan ben je zakelijk verkoper geworden, of je dit nu doorgeeft aan ebay of niet...

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

privé verkoop

Ik heb je aanbieding eens bekeken.
Zo op 't eerste gezicht twee opmerkingskes :
1.dat een startprijs van 9,99 voordeliger is dan een startprijs van 10 €
2.dat je laatste regel eigenlijk een overtreding is van het ebaybeleid EN vrij demotiverend werkt voor de bieder.

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 5 van 5
laatste antwoord