annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

"Gratis verzending" niet weg te krijgen

Hallo,

Ik heb een diepvries verkocht
(zie http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190270886690&ssPageName=ADME:L:EOISSA:BE:1123 )

maar daar staat zowel "gratis verzending" als "Ophalen bij de verkoper" bij. Enkel dat laatste was uiteraard juist, vandaar dat ik een extra Note had toegevoegd.

Maar het vreemde was dat ik nergens kon vinden hoe ik die "gratis verzending" kon wegkrijgen. Enig idee?

De winnende (franstalige) koper gaat mogelijks van zijn bod afzien (waar ik wel begrip voor heb) maar hoe moet ik daar dan verder mee omgaan?

Alvast bedankt,

Marc
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

GRATIS verzending
Ophalen bij de verkoper

Niets aan te doen voor zover ik weet. Dit is blijkbaar de manier waarop eBay verkeerdelijk het ophalen bij de verkoper zonder kosten aanduidt. eBay zou daar beter “gratis ophalen bij de verkoper” of “gratis ophalen” zonder meer zetten.

In feite zou de koper het eigenlijk moeten weten want in het vak verzending staat er maar één dienst en dat is ophalen bij de verkoper.

U kunt de verkoop annuleren met toestemming van de koper, en als de koper instemt wordt uw verkoopscommissie gecrediteerd .

http://resolutioncenter.benl.ebay.be/
Optie: Ik wil een transactie annuleren.

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Bedankt voor de reactie!

Toch zie ik bij sommige advertenties (bv http://cgi.benl.ebay.be/DIEPVRIEZER-IN-PRACHTSTAAT_W0QQitemZ280290171239QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_123?hash=item280290171239&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 ) wel enkel "alleen ophalen" staan.

Bestaat er binnen Ebay een soort "zandbak" waar we dingen kunnen uitproberen?

Groeten,

Marc
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Er bestaat een test rubriek, waar men testaanbiedingen kan plaatsen. Weet het niet zeker, maar ik dacht dat men daar wel plaatsingskosten moest betalen.
• Huis & Tuin >
• Test rubriek >

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Het kan hier iets mee te maken hebben. Men heeft twee manieren om ophalen te selecteren in het verkoopsformulier .

1ste mogelijkheid. In het vak “geef kopers de nodige verzend gegevens”, bovenaan in plaats van “vast elke koper betaalt dezelfde kosten”, “geen verzendkosten alleen ophalen” selecteren. Indien nodig eerst “tonen alle verzend opties” aanklikken of “formulier aanpassen” in de gele balk klikken en “optie afhalen”.

2de mogelijkheid is “vast elke koper betaalt dezelfde kosten” en dan “kopers kunnen het object bij u afhalen” als extra dienst selecteren. En misschien komt alleen in dit tweede geval die “gratis verzending” op de aanbieding.

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Heb dit ook gehad en ja zoals hierboven beschreven is de oplossing.
Blijven proberen en zoeken ,

En de frustraties verdijnen als bij toverslag als je de oplossing hebt.
marina
Bericht 6 van 6
laatste antwoord