annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verkopen & feedback

johanvoetbal
Community-lid

hoe komt dit dat wij als verkoper geen negatieve of neutrale feedback kunnen geven aan kopers waarvan je moet bedelen om je geld !!!en als je via ebay een melding maak van een geschil,  en die sluit en creditering van de verkoopcommissie ontvang, kan die nog altijd een feedback geven !!! en dit kan enkel op de site van Belgie . raar maar waar

Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

verkopen & feedback

Daar is eerder al heel wat discussie rond geweest, idd kan een verkoper geen negatieve FB meer geven aan een koper omdat in het verleden heel wat ontevreden kopers werden geconfronteerd met "wraakfeedbacks".

Het systeem is echter niet waterdicht, nu kan een verkoper aan de hand van de FB niet meer of nauwelijks uitmaken of de koper te vertrouwen is. Ebay zou daar een schoentje moeten aan passen door niet-betalers zelf een negatieve vermelding te geven op hun FB die voor iedereen zichtbaar is maar daar hebben ze geen oren naar.

Betreft een Neg.FB van een niet-betalende koper na sluiting geschil: deze kan je door Ebay laten verwijderen indien hij werkelijk onterecht is wat zal blijken uit het geschil. (En dergelijke kopers kan je blokkeren zodat ze bij jou niet meer kunnen kopen)

Sommigen zeggen: "Geef gewoon FB met negatief commentaar maar zo'n FB wordt door Ebay dan weer binnen de kortste tijd verwijderd, waar ik dan weer mee geconfronteerd wordt de laatste tijd is dat, wanneer ik niet (geheel) tevreden ben met de gang van zaken bij een aankoop en ik een negatieve of neutrale FB geef, ik gewoonweg geen FB terugkrijg... correcte kopers die niet tevreden zijn verdienen geen FB dan? Dat is ook geen fair-play me dunkt!

Zo kan ik nog wel een paar voorbeelden geven waar de verkoper in de fout gaat en een slechte FB wel verdient is!

Bericht 2 van 13
laatste antwoord

verkopen & feedback

Mijn allereerste rode bol is een feit!

Koper koopt een das ,stuurt me een week later een mail dat ik hem een kinderdas heb verkocht.

Ik antwoord beleefd dat de das met een platte knoop wordt gedragen.

De koper ging langsgaan bij Hermès.

Weer een week later terug een mail ,er zou geen nummer staan op de das,heb dat nummer zelfs op ebay staan,de das is te smal(8 cm)..

Ik word het moe en stel een terugbetaling voor.Stort 7,70 euro op zijn zichtrekening ,de rest wordt terugbetaald na ontvangst.

Koper eist via PAL PAL onmiddellijk het volledige bedrag.PAY PAL vraagt een trackingnummer van de teruzending.En zal pas het geld vrijgeven nadat ik het item terug ontvangen heb

Koper geeft PAY PAL een onbestaand tracking nummer .

Ik krijg van een woeste koper een rode bol voor oplichting.

 

Ik weet echt niet meer wat te doen .

Iemand een idee?

 

Bericht 3 van 13
laatste antwoord

verkopen & feedback

En ook nog een de €'s kwijt;

 

Ondertussen ook al allemaal meegemaakt.

Bericht 4 van 13
laatste antwoord

verkopen & feedback

Waarom zou je nog toegeeflijk en vriendelijk moeten zijn.Nu zit ik met die rode bol en inderdaad nog euro's kwijt.

Indien ikzelf geen terugbetaling had voorgesteld ,dan had de koper ook een geschil geopend MAAR dan had de koper een bewijs moeten halen bij Hermès .Zodat de kans groot was ,vermits die geen kinderdassen meer maken,dat ik niets moest terugbetalen en dat ebay de rode bol wegnam.

Dus ben gewoon gestraft voor mijn toegevelijkheid.

 

GOEDE RAAD VOOR IN DE TOEKOMST ,ALS JE ZEKER BENT VAN JE STUK ,NEGEER DIE KOPER EN LAAT HEM DE BEWIJZEN LEVEREN VRIENDELIJKHEID LOONT NIET MEER.

Bericht 5 van 13
laatste antwoord

verkopen & feedback

De verkoper betaalt altijd de rekening.

Bericht 6 van 13
laatste antwoord

verkopen & feedback

Ja maar nu kan ik de knop moeilijk omdraaien.

Ik ben een oplichter omdat ik een das verkoop die volgens hem te kort is en bijgevolg een kinderdas is.

het is toch niet mijn fout dat Hermès zijn dassen te kort maakt,volgens hem, en dat hij geen dubbele knoop kan maken.

 

Het is geen discusie over een vlek ....maar over het type van das van Hermès ,Ik heb toch geen inspraak in het ontwerp van Hermès.

Trouwens hij wil de das niet terugzenden ,maar eist wel via PAY PAL het volledige bedrag terug.

Bericht 7 van 13
laatste antwoord

verkopen & feedback

Jij bent een oplichter omdat die das hem niet bevalt??? Nee hoor: hij is de oplichter want hij wil een gratis das!

Bericht 8 van 13
laatste antwoord

verkopen & feedback

en zo kan je zien dat ebay altijd de koper beschermd , als eerlijke verkoper kan je niets doen , maar ik denk dat dit maar juist op ebay Belgie is dat je geen negatieve en neutrale feedback kan geven als verkoper !!!

Bericht 9 van 13
laatste antwoord

verkopen & feedback

maar je hebt intussen als eerlijke verkoper wel een negatieve feedback
Bericht 10 van 13
laatste antwoord