annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

welk startbedrag instellen en nog enkele tips ....

Dit is een bericht voor nieuwe verkopers.

 

Volgens de verkoopstips van Ebay is het zo dat zij stellen als je aan 1 euro start, dat je dan veel meer potentiële kopers kan aantrekken.

 

Na jarenlang ervaring op Ebay heb ik geleerd dat dit niet zo is.

 

Heel vaak en recent nog was ik zeer teleurgesteld in wat m'n verkopen maar opgebracht hebben.

 

Vooral de zichtbaarheid van onze artikelen is een regelrechte ramp waardoor iemand die ergens in Vlaanderen op Ebay zoekt,  eerst enkel de aanbiedingen van andere landen te zien krijgt en pas bladzijden naar beneden Uw aanbieding.

 

Met regelmaat doe ik de test.  Het is teleurstellend.

 

Op dit moment heb ik 2 spelletjes online staan,  ze staan er al 5 dagen op en nog maar 6 keer bekeken het ene spelletje en 2 keer het andere spelletje.  Ikzelf heb deze spelletjes bekeken vanop m'n andere computer ... dus ......

 

Ik heb deze soortgelijke spelletjes 4 jaar geleden ook verkocht en haalde hoge prijzen.  Toen was Ebay.be ook ECHT voor België. Nu is zelfs Wallonië al voor ons het buitenland want waar ik vroeger zeer veel in Wallonië verkocht is dit meer dan gehalveerd door een nieuwe instelling van de Ebay software.

 

Vandaar ik het belangrijk vind om verkopers goeie raad mee te geven.

 

Als je iets aanbied in veiling, START ALTIJD aan de minimum prijs die je ZEKER wilt hebben.

 

Als je de raad van Ebay volgt om aan 1 euro te starten kan het zijn dat je het effectief maar aan 1 euro verkoopt.  Vooral met die reden omdat je aanbieding niet goed zichtbaar is en er toch ergens een slimme zoeker je artikel gevonden heeft en dus voor een belachelijke prijs vastheeft.

 

Tal van mails hebben mijn collega's en mijzelf al aan Ebay gestuurd maar het gaat in dovenmansoren.  

 

Dus ....  neem deze tip maar ter harte, het zal je de frustratie besparen.

 

Pas ook op naar welke landen je verstuurd en zorg dat je verpakking zeer goed dicht is dat er onderweg niets kan uitglippen. Feit is dat je met waardevolle voorwerpen moet opletten!   Er doen zich namelijk feiten voor van kopers die een claim starten omdat ze "zogezegd" of "echt waar" een lege doos ontvangen.  

 

Lees ook eens de onderwerpen door van de ervaren verkopers, je kan er veel uit leren.

 

Groetjes   Johan

 

 

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

welk startbedrag instellen en nog enkele tips ....

Klopt Johan, dat heb ik al zo vaak tegen zovelen gezegd... start met het bedrag dat je er minstens voor wil hebben en graakt het niet verkocht, tja... volgende keer misschien dan weer wel.

Het is kwestie om op het juiste moment te wachten en starten aan 1€ terwijl je er minstens bvb 20 opteerd is zo fout, niet komen klagen dan dat je voor die belachelijk lage prijs mag (moet) verkopen.

Soms krijg je dan te horen: "jamaar ik heb al gezien, gemerkt, gehoord dat..... ". jaja, van die succesverhalen... ze beginnen met 1€ en binnen de week staat het hoogste bod op 1000€ tot je de biedingen gaat gekijken en dan zie je zo dat er iets niet helemaal in de haak zit! Er zijn nu eenmaal veel van die verkopers hier met meerdere accounts "stroman" te spelen op hun eigen aanbiedingen en daar doet Ebay ook niks aan!

 

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

welk startbedrag instellen en nog enkele tips ....

Ik verkocht sieraden, ik heb dezlfde berichten van ebay gekregen, met het  zelfde gevolg dat je verlies doet aan je spullen.

Ik heb mijn account laten sluiten omdat er negatieve feedback op stond door zulke gevallen van annulatie van verkopen.

Nu open ik een nieuw account, nu ben je verplicht paypal te nemen of je visa nummer op te geven zodat ze ditect je afrekening kunnen innen. Ik heb nu al vier maal geschreven, maar niemand antwoord er nog. Ik weet niet wat ebay van plan is, maar ik denk dat iok het bij de concurecntie ga proberen.

Groetjes, Josette

Bericht 3 van 3
laatste antwoord