op 27-05-2013 12:04
Ja, dat wordt moeilijk, 2 kopers deze week, je krijgt de verzendgegevens, een adres in USA maar ze wonen in een ander land. De ene in Australie en de andere in Rusland.
Koper één heb ik naar Florida gestuurd, het adres in de "verzendgegevens". Maar nu komt die af dat hij het niet ontvangen heeft want moest naar Australië gestuurd worden. Dat adres in Australië staat dan weer op een ander Ebay bericht.
Koper twee moet ik naar New Jersey sturen volgens de Ebay email maar verzendgegevens bij de afhandeling is naar New Jersey. Die laatste vrzaagt nu om opnieuw mijn betalingsgegevens door te sturen naar Rusland. Zijn antwoord als volgt:
send me invoice with possibility of shipping to Russia. I
can't switch my address, because eBay won't me to do it and says that
seller doesn't ship to my location.
Ze maken het verdorie erg lastig! Ik kan die verzendgegevens niet opnieuw versturen.
op 27-05-2013 14:18
kom ik ook meer en meer tegen, hebben een adres ergens in UK, frankrijk of US, en vragen dan om het te verzenden naar hun nieuwe huidige locatie omdat ze zogezegd het adres niet kunnen veranderen.
Heb ik al een behoorlijk bedrag aan goederen door verloren, want , je HEBT GEEN bewijs dat je het naar het correcte adres hebt verzonden volgens Ebay. Ik heb hier een hottentotter die in nederland woont, geeft een adres op in eindhoven binnen ebay, maar vraagt om het te verzenden naar amsterdam. Ikke dus gedaan en hottentotter komt nu af dat hij dit NIET ontvangen heeft, weg paypal, want volgens paypal is het NIET geleverd in eindhoven, zijn zogenaamd shipping adres, toch heb ik een bewijs dat het verzonden en ontvangen is in amsterdam...weg 125 euro, en goederen 😞
op 27-05-2013 18:01
Het enige wat je kan doen is de koper duidelijk zeggen dat, wanneer hij het naar een ander adres dan dat van Paypal wil laten verzenden, hij dit eerst dient aan te passen in zijn Paypal.
Zoniet, geen verzending naar het bij Paypal onbekend adres.
Indien je het toch doet, alle communicatie bewaren waarin deze vraag van koper duidelijk vermeld staat en dit ook doorgeven bij eventuele conflicten later. Zo heb ik reeds enkele geschillen winnend afgesloten omdat de koper geregistreerd stond met andere gegevens dan datgene wat hij uitdrukkelijk vroeg te gebruiken