annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Auto invoeren uit USA

Wat is de eenvoudigste en veiligste manier om een auto (oldtimer) uit de USA in te voeren naar België. Mensen die ervaring hebben op dit vlak gelieve te reageren aub. Dit om geen al te nare ervaring op te doen.
Alvast bedankt op voorhand.B-)
Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

Auto invoeren uit USA

Als particulier of zakelijke koper?
In het geval van het eerste, is dit ongelofelijk duur.
Zoals je in de onderstaande link zult zien, zijn er 2 methodes. Wij maakten gebruik van containers: zo konden wij een 2de auto compleet gedemonteerd laten meezenden.
Wachttijden: van 2 tot 9 maanden.

http://www.autoshippers.co.uk/AutoShipping_USA.htm

Mijn tip: ga eerst zitten voor u hun tarieven leest.

Bovendien moet je nog met een groot aantal (verborgen) kosten betalen, een ganse papiermolen doorlopen als je de auto in België wil inschrijven, autocontroles moet laten uitvoeren om je auto te "homologeren",etc...

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 2 van 18
laatste antwoord

Auto invoeren uit USA

Héél interessante info. Heel concreet wil ik hetzelfde doen - ttz een wagen invoeren - maar ik heb er ook een te verzenden - indien relevant toch. Ik zocht niet echt veel of intens (deze is het resultaat van mijn zoektocht), maar toen ik onlangs een wagen (en ja ik weet dat er een haven in de omgeving moet zijn en dat er een Oost en West Kust is in de USA) vond die ik wilde (gunstige prijs - dus geen hyper duur ding) bood de verkoper me aan deze voor 1200.USD in Antwerpen te bezorgen (zonder he scenario "iets terug" zoals hierboven) - blijft er uiteraard nog de vraag: en invoerrechten, BTW, en andere dingen?
Graag uw opmerkingen. Sorry voor evnetuele schrijffouten - maar dit is een snel, snel kattebelletje - waar ik acuut met deze problematiek kamp.
Bericht 3 van 18
laatste antwoord

Auto invoeren uit USA

indien de wagen kan rijden, via car carrier , naar zeebrugge, of veiliger in container, maar moeilijker,

in zeebrugge , aanhangwagen en 21procent invoerrechten betalen,

wegrijden, en dan naar brussel voor eenmalige unieke homologatie op wagen met uniek PV nummer, valt mee in prijs als wagen ok is, je kan er dan 24 uur op 24 meerijden over heel belgie,

douane in zeebrugge viel zeer goed mee ongeveer 2 uur werk

via car carrier ongeveer 2000 us $ en dan op ongeveer 1 maand hier...
Bericht 4 van 18
laatste antwoord

Auto invoeren uit USA

Indertijd verschillende wagens naar de States verzonden via roro (roll-on-roll-off).

Wel met een geroutineerde verzender. (Harms in Antwerpen). Zij zorgen dat alle formaliteiten afgehandeld worden.

Eventuele meerprijs betaald zich terug door het probleemloos afhandelen. reKupnet

reKupnet @ eBay
Bericht 5 van 18
laatste antwoord

Auto invoeren uit USA

Ik zoek een auto te kopen ingevoerd uit Amerika. De douanedocumenten zijn reeds in orde. Wat moet ik nog meer doen om deze wagen in het verkeer te brengen in België?

:-)Alvast bedankt.:-)
Bericht 6 van 18
laatste antwoord

Auto invoeren uit USA

Ik heb me steeds laten vertellen, dat het onmogelijk is om als Europeaan een nieuwe auto te kopen in de states. Vermits de Amerikaanse dealer nooit een nieuwe auto mag verkopen aan (niet residents usa citezens) personen die geen Amerikaans adres hebben en SSN nummer, als ze dat wel doen, kunnen zij hoge boetes oplopen van de fabrikant. Dit om Europese dealers die hun auto's verkopen aan een veel hogere prijs, niet voor het hoofd te stoten.

En ik las ook wel dat eens de Amerikaanse wagen in Europa aankomt, men om de 1 of andere rede de elektriciteit en lichten zal moeten aanpassen, anders geraakt ie nooit door de controle.
Bericht 7 van 18
laatste antwoord

Auto invoeren uit USA

Ik zou graag ne willy's jeep uit USA laten invoeren, deze is oldtimer.
Nu heb ik gehoord dat daar veranderingen ingekomen zijn kwa taxen.
Is er iemand op de hoogte, van oktober 2009, natuurlijk,mercikes
Bericht 8 van 18
laatste antwoord

Auto invoeren uit USA

Twee weken terug iemand op bezoek gehad met een Vauxhal oldtimer, die man wist te vertellen dat binnenkort (wat is binnenkort natuurlijk?) de keuring voor een oldtimer in het verkeer te brengen een stuk strenger zou zijn, ze willen die dingen blijkbaar zo veel mogelijk uit het verkeer.

Is ook maar wat mij verteld is, klopt het of klopt het niet?

Photobucket

Photobucket

Bericht 9 van 18
laatste antwoord

Auto invoeren uit USA

Hoi iedereen,

Ik las deze topic op zoek naar info over het invoeren van US wagens, ik ben zelf aan het onderzoeken of het de moeite loont om zo een nieuwe Chevrolet Camaro naar Belgïe te laten komen.

Wat me een beetje schrik aanjaagde was het antwoord van 12delany.
quote: "Ik heb me steeds laten vertellen, dat het onmogelijk is om als Europeaan een nieuwe auto te kopen in de states. Vermits de Amerikaanse dealer nooit een nieuwe auto mag verkopen aan (niet residents usa citezens) personen die geen Amerikaans adres hebben en SSN nummer, als ze dat wel doen, kunnen zij hoge boetes oplopen van de fabrikant. Dit om Europese dealers die hun auto's verkopen aan een veel hogere prijs, niet voor het hoofd te stoten.
En ik las ook wel dat eens de Amerikaanse wagen in Europa aankomt, men om de 1 of andere rede de elektriciteit en lichten zal moeten aanpassen, anders geraakt ie nooit door de controle."

Kan iemand bevestigen of hier waarheid in schuilt of dat het een cowboy verhaal is.
Bericht 10 van 18
laatste antwoord