Kan iemand me nu eens precies zeggen op wat je een invoertax moet betalen en hoeveel?
Ik wil een GPS Forerunner kopen. Die is veel goedkoper als je hem in de VS koopt, maar als daar uiteraard nog een hoop taxen bijkomen, ja..dan is dat voordeel nu ook wel weg.
Mijn broer kocht bv. iets voor 200$ op ebay (klok) en moest 84€ tax betalen, meer dan de helft van de gewone prijs dus..veel niet?
Bedankt voor de moeite van het plaatsen van een bericht, maar die site heb ik al 20keer te zien gekregen op deze forums maar er staat dan ook niets nuttigs op dat met mijn vraag te maken heeft.
Er staat enkel iets over vrijstelling..maar niet HOEVEEL je moet betalen aangezien 90% van de goederen niet onder deze categorie vallen..
Mijn broer kocht een klok van 140€ en moest daar maar liefst 84€ taxen op betalen..dat moet toch ergens berekend kunnen worden?
De regel is : 21 % BTW op het totale bedrag , dus ook op de verzendingskosten. Daarboven kan dan nog de douanetaks bijkomen. Die is verschillend van invoerder en schommelt tussen de 10 en de 30 euro. Sommige transporteurs rekenen dan nog eens een "leveringskost" aan.
Juiste cijfers kan je er dus niet op plakken.
Maar reken op een totaal van ongeveer 30% van je betaalde som.
Ik koop regelmatig schoenen aan uit Amerika. Telkens als ik ze moet gaan afhalen in de post kost het mij €10 tax. Nu had ik 2weken geleden terug schoenen aangekocht en nu moet ik €134.17 tax betalen. Hoe zou dat komen, wetende dat het vorige pakje even groot was als dit.
Wil iemand me dit eens uitleggen, snap het niet zo goed.
Zelvde hier
Nog nooit zoveel betaald op een item uit de us waarde -$153,99 USD (equals -€107,84 EUR) moet ik nu 53 euro betalen
Wat is de truc om te berekenen?
Mvg Steve