annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Niet aangekomen Pakket TNT Nederland: wie draagt kosten?

Beste Collega's,



Via ebay ben ik in contact gekomen met een Nederlandse antiquair waarvan ik regelmatig het een en ander koop, ook buiten Ebay om.



Ik heb nu een stuk gekocht van 250 euro, waarvan hij de verzendkosten voor zijn rekening nam. Ik heb betaald via OVS (en buiten ebay gewerkt).



Het pakketje is voorlopig verloren door TNT. Het pakket was niet verzekerd.



In de voorwaarden staat uitdrukkelijk dat er aangetekend verzonden wordt. Als ik niets teken van ontvangst neem ik aan dat dit als bewijs geldt?



Wie draagt nu de verantwoordelijkheid? Ik heb betaald maar geen pakket ontvangen. Is er een (Europese) richtlijn of wetgeving die dit regelt? Het kan toch niet zijn dat de koper in deze het gelag betaald, wanneer hij koopt bij winkel met btw-nummer?



Kan iemand hier meer info over geven?


Zijn er nog mensen die dit zijn tegengekomen?



Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Niet aangekomen Pakket TNT Nederland: wie draagt kosten?

e-user2
Community-lid

Standaard heeft de verzender (jouw verkoper dus) recht op een schadevergoeding zoals je uit de volgende link kan opmaken:


http://community-benl.ebay.be/topic/Verzending/Kostbaar-Pakketje-Naar/1900001056



Als koper heb jij recht op hetgeen waar je voor betaalde, als de verkoper niet kan bewijzen dat je dat ook kreeg (gelet op de verzendingswijze) dan moet die verkoper jou integraal terugbetalen.



Hopelijk is jouw 'antiquair' ook ingeschreven als handelaar want dan heb je een héél sterk middel (gebaseerd op Europese regels).



Ik zou je vooreerst voorstellen van je verkoper er op te wijzen dat je niets afgeleverd kreeg (zorg dat je AL je reacties aan je verkoper kan schriftelijk bewijzen, dus bijvoorbeeld per e-mail reageren én alles bijhouden, dus ook de reacties van je verkoper).



Je verkoper zal vooreerst TNT moeten contacteren met de vraag wat er met zijn zending gebeurde. Dit zal dan gevolgd kunnen worden door die forfaitaire schadevergoeding vanwege TNT. Nogmaals, jij hebt recht op een integrale terugbetaling!



Je verkoper onder druk zetten kan er alleen maar voor zorgen dat die stopt met reageren van zijn kant. Dus blijf vriendelijk zaken 'vragen' en niet 'eisen', dreigen of beschuldigen.

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Niet aangekomen Pakket TNT Nederland: wie draagt kosten?

Bedankt voor je antwoord. Het is een geruststelling.



Ik heb ergens gelezen dat je na 30 dagen bij niet ontvangst je koop kan annuleren. Waarschijnlijk beter hiermee wat afwachten?



Ik heb zonet nog wat gerief gekocht van deze antiquair via Ebay en in real life. Wacht ik best met betaling of zie ik best deze zaken los van elkaar?



Wat zou je hierbij aanraden?



Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Niet aangekomen Pakket TNT Nederland: wie draagt kosten?

TNT,  ik bedoel dan de chauffeurs, durven nogal eens slordig omspringen en een pakje ergens droppen zonder dat de ontvanger heeft getekend.  Ze tekenen zelf.

Al meermaals van collega's ook gehoord en vorig jaar ook bij ons dat er een pak voor de deur stond toen de winkel gesloten was.  Gelukkig stond de pak er nog.

Moesten wij "stout" zijn dan konden wij zeggen niets ontvangen te hebben want we hadden ook niet getekend voor ontvangst.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord