annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Pakje teruggestuurd

blender32
Community-lid

Hallo,



Vorige week heb ik via ebay een aankoop gedaan. De verkoper zou het pakje na betaling opsturen. Nu blijkt echter dat hij het pakje naar het verkeerde adres gestuurd heeft en dat het onderweg terug is naar hem. Bij betaling - via Mijn ebay - moest ik het verzendadres opgeven, wat ik ook gedaan heb. In de kopie van die mail voor de verkoper staat dit ook duidelijk vermeld:


-------------------------------------------


Ik stuur u binnenkort de betaling van EUR 16,99 via Overschrijving.
Stuur de verzending naar:



.........



---------------------------------------------



Nu blijkt de verkoper het pakje echter verstuurd te hebben naar mijn oude adres, dat nog ergens geregistreerd stond in ebay. De verkoper denkt dat De Post hem nog eens € 7 verzendingskosten zal aanreken om het pakje nogmaals op te sturen. Is dit het geval als een pakje teruggekomen is? En wie moet in dat geval de verzendingskosten betalen? Ik heb, mijn inziens, toch duidelijk het verzendadres aangegeven.



Alvast bedankt voor de antwoorden!

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Pakje teruggestuurd

speedsterboy1
Community-lid

Als ik het goed begrijp had de verkoper dus zelf gevraagd om uw adres te vermelden bij de afhandeling?



Normaal is het de regel dat een verkoper verzend naar het adres dat vermeld staat bij ebay (wat verkoper blijkbaar gedaan heeft)


En is het aan de koper om op ebay tijdig het adres te wijzigen bij verhuis, een verkoper kan dit nu eenmaal niet ruiken.

Photobucket

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Pakje teruggestuurd

blender32
Community-lid

Nee, de verkoper heeft niet gevraagd om mijn adres te vermelden. Ik heb mijn nieuwe (correcte) adres aangeklikt wanneer ik mijn verzendadres moest selecteren (bij verzendwijze - betalingswijze - etc.) De verkoper heeft een mail gekregen van ebay waarin mijn nieuwe adres expliciet als verzendadres stond, maar het pakje blijkbaar verstuurd naar een ander adres dat nog in mijn lijst met adressen stond.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Pakje teruggestuurd

grow-up-fashion
Community-lid

Volgens mij moet je er in de eerste plaats voor zorgen dat je adres op ebay juist is. Ik verzend ook altijd de pakjes naar het adres wat op ebay vermeld staat en niet naahet adres dat ik in de mail ontvang, omdat ik die mails gewoon niet lees. Je kan maar beter zo snel mogelijk je juiste adres op ebay vermelden... De verkoper zal inderdaad nogmaals verzendkosten moeten betalen, ik weet niet of hij deze kan doorrekenen aan jou, jullie zullen tot onderling overleg moeten komen.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord