annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Stempel op Kilopost bij nationale verzendingen

Beste leden,

Wij kondigen graag aan dat u in uw postkantoor een stempel kan verkrijgen voor het versturen van pakjes via nationale Kilopost.

Deze stempel kan gebruikt worden als bewijs van verzending in het kader van het kopersbeschermingsprogramma van eBay en van PayPal.

Meer uitleg vind je op ons verzendcentrum, waar tevens een document van de Post te vinden is over de invoering
van deze stempel op nationale Kilopost.
http://pages.benl.ebay.be/benl/hubs/shipping/recommanded.html>
http://pages.benl.ebay.be/benl/hubs/...

Vriendelijke groeten,

Saffy

Bericht 1 van 65
laatste antwoord
64 ANTWOORDEN 64

Het werkt idd. perfect.
Een stempel is zelfs niet noodzakelijk.
Je hebt de code en dat is het bewijs.

En nu op naar 'Internationale track & trace'.?
Lieve De Post, please...
Bericht 51 van 65
laatste antwoord

Ik laat ook altijd trouw mijn stempelke zetten.

Van de week had ik een postbeambte die er moeilijk over deed. Wou enkel een stempel zetten voor zaken die via Taxipost Secur verzonden worden. Schreef nu enkel de datum op mijn strookje.

Niettegenstaande heb ik er tientallen laten afstempelen zonder er ooit één opmerking over gehad te hebben. Ze deed ook moeilijk over het formaat van mijn enveloppen. Ik heb er in dit formaat al een paar honderd verstuurd. Ze wou mij een Taxipost aanrekenenen omdat mijn enveloppe 2 mm groter was dan het toegestane formaat. Ik ging er de volgende dag terug posten. Dan was het terug de normale postbeambte. Mooi mijn stempelke gekregen en keek het formaat van mijn enveloppen zelfs niet na. Maar ja, ik passeer daar quasi dagelijks. Ze zullen me daar onderhand wel kennen zekers.
Bericht 52 van 65
laatste antwoord

:^O allez ,wa zegt ge nu allemaal,, heb er mijn leven versleten,en de ene weet niet van den andere,maar taxipost secur binnenland ben ik wel tevreden;-) een degelijke opleiding ,daar heb ik jaren op gehamert !!de ene dag als ze volk tekort hebben,bellen naar interim,ja die weet zeker niet van toeten of blazen,maar ik vtaag me dan ook af of de jeugd met hun loketdiploma,niet kunnen rekenen of schrijven,en lezen !!ge moet niet alles op de post schieten-het grote probleem is en was privatisering !!pribatiseren is repareren hè-vroeger had ieder zijn vaste dienst,en alles werkte perfect,maar nu,alle dagen vervangersX-(heb me dikwijls kwaad gemaakt,maar laat het nu niet meer aan mijn hart komen:^O
Bericht 53 van 65
laatste antwoord

Dit vastgeprikte draadje zou moeten geschrapt worden :

KILOPOST voor binnenland bestaat al geruime tijd niet meer,
en is vervangen door Taxipost waarbij de verzending on-line volgbaar is.
zowie
Bericht 54 van 65
laatste antwoord

Er wordt een trojan virus verspreid in dit draadje op de vorige pagina via een plaatje van www.euronotes.be

Trojan: HTML: Iframe-CN

Aldus melding van mijn antivirusscanner Avast.

Wellicht kan eBay dat weghalen van de site?
Bericht 55 van 65
laatste antwoord

Ondertussen is dit ook al een oude discussie.

Tegenwoordig word gescand en kan je volgen op post/track.be
Bericht 56 van 65
laatste antwoord

Wil dit dan zeggen dat je zelf geen enkel afgiftebewijs hebt ?

Bericht 57 van 65
laatste antwoord

Met Taxipost wordt er een strookje van het etiket afgescheurd, waarop de streepjescode staat, dat is je afgiftebewijs. Best de naam van de geadresseerde en de datum invullen, als je veel pakjes stuurt en er verdwijnt ééntje kan je dan gemakkellijk het strookje terugvinden, en on-line traceren.

m.

m.
Bericht 58 van 65
laatste antwoord

Sorry, beste Mikmak, maar dat strookje mag je zelf op voorhand afscheuren, en is dus absoluut NIET een bewijs van afgifte !

Het enige wat je kan doen is voor het loket blijven staan tot je ziet dat de barcode van je pakje effectief door de postbediende wordt ingescand ...

Bericht 59 van 65
laatste antwoord

Heeft dit enig belang?Als de koper het pakje niet aankrijgt draait de verkoper altijd op voor de kosten ,je mag zoveel bewijzen van afgifte hebben als je wil dit helpt toch niet.

Wist je trouwens dat je voor taxipost niet hoeft af te tekenen ,het is niet aangetekend.

Met track systeem heb je enkel een bewijs van niet afgeleverd als het verloren geraakt en je draait eveneens op voor de kosten.

Het is een tweesnijdend mes .Zolang alles goed gaat geen enkel probleem ,enkel grote problemen wanneer de post erin slaagd je pakje te verliezen,niet de post draait op voor de kosten ,enkel de verkoper,je krijgt maximum 75 Euro terugbetaald voor een aangetekende zending ,zelfs voor pakjes van 400Euro,ik heb dit meegemaakt.Postbeamten die een pakje verloren doen hebben geen kosten ,dit is toch niet normaal!

Zo als de koper beweerd het pakje niet ontvangen te hebben dan sta je daar zonder enig bewijs dat hij het wel zou ontvangen hebben,je verliest altijd indien geen bewijs van ontvangstname en betaald met paypall,anders krijg je wel negative feedback en verlies je ook,

groetjes Will

Bericht 60 van 65
laatste antwoord