annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Tarieven TNT - DPD - Taxipost - e.a.

Even een boompje opzetten naar aanleiding van de tariefverhoging die Bpost gaat doorvoeren.



Vraag: Welke zou de goedkoopste vervoerder zijn van kleine pakjes (tot 10 kgr dus) met levering aan huis in Belgie, Nederland, Luxemburg en Duitsland.



Vraag 2: Is deze ook betrouwbaar.



Vraag 3: Kun je de pakjes gemakkelijk afleveren voor verzending?



Ik weet Kiala = 4 euro maar heeft geen levering aan huis.



Taxipost = 5,90 (tot 2 kgr) en 7,90 (tot 10 kgr) voor Belgie.



Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Tarieven TNT - DPD - Taxipost - e.a.


oke, volledig mee akkoord dat ik de btw kan recuperen, maar blijkt nu op de website dat er hele andere tarieven zullen zijn, namelijk


Pakje tot 2 kg 6,20 euro


Pakje tot 10 kg 8,40 eur


 


 


Kan je eens de link doorgeven waar dit staat?


Ik vind dit nergens terug




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 11 van 12
laatste antwoord

Tarieven TNT - DPD - Taxipost - e.a.

 


Ik verzend gratis aan al m'n kopers, maar wat staat me nu te doen, dit is een extra service die ik ofwel moet gaan doorrekenen in de gegeven kortingen ofwel moet ik verzendkosten gaan vragen, wat ik eigenlijk liever niet doe, daar dit toch een service is naar de kopers, maar doordat Bpost maar raak doet zal ik toch enig initiatief moeten nemen.



 


Een extra service naar je klanten toe kan je dit toch bezwaarlijk noemen hé?


Ik kan me niet voorstellen dat je deze kost niet doorrekent in je artikelprijzen. Wie er dus meerdere artikels koopt bij jou, betaalt dus evenveel keer de ingecalculeerde verzendkost...


Dit zorgt dus voor een verhoogde aankoopkost.


Als je deze uit de verkoopprijzen filtert en je geeft ze apart aan, dan zorg je vooreerst voor een lagere artikelprijs (voor velen is dit het eerste waar ze naar kijken) én kan je bij gegroepeerde aankopen de verzendkost beperken tot de werkelijke kost.


Als je dit bij een aankoop meldt aan de koper dat de verzendkosten beperkt kunnen worden, is dit reeds een eerste middel om hen gunstig te stemmen naar jou als verkoper toe.


 


Wat die BTW betreft, moet je je eens afvragen wat het effectieve probleem nu is... als je de verzendkost gratis hield maar doorrekende in de verkoopsprijzen (maw je winstmarge), dan stort je daar toch ook al de BTW op door naar aanleiding van je BTW-aangiftes?


 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 12 van 12
laatste antwoord