annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Volg hier de posttarieven op

Beste leden,

De link hieronder verwijst naar tarieven van de Post.
http://www.post.be/site/nl/letters/international/tariffs/

Neem hier regelmatig een kijkje voor eventuele veranderingen in posttarief voor internationale en nationale zendingen.

Vriendelijke groeten,

Saffy
Bericht 1 van 130
laatste antwoord
129 ANTWOORDEN 129

Gelezen op de site van DE TIJD. Laatste update: 04 februari 2008 22:10

De Post start actie "AUB postbode" (update)
De Post heeft financieel een goed jaar achter de rug. De omzet steeg met 3 procent (zonder het verkochte Asterion) en de operationele winst nam met meer dan 10 procent toe. Een nettoresultaat gaf het bedrijf nog niet vrij.
Voor 2008 is gedelegeerd bestuurder Johnny Thijs voorzichtiger. Er zijn immers een economische groeivertraging en twee indexsprongen die de loonkosten de hoogte induwen.

De Post heeft dit jaar trouwens extra aandacht voor de tevredenheid van de klant. Vanaf volgende week wordt de sociale rol van de postbode opgewaardeerd met de actie "AUB postbode", die zich specifiek richt op minder mobiele klanten zoals bejaarden of mindervaliden. Zij kunnen dan met een affiche aan hun raam de postbode verwittigen dat ze een extra dienst willen afnemen (postzegels kopen, een pakje meenemen of een storting doen).
Ook zullen pakjes vanaf 1 maart flexibeler en sneller worden behandeld. (TIP)

11:35 - 01/02/2008
Copyright © Belga
Bericht 31 van 130
laatste antwoord

En moeten er zegels gekocht worden voor internationaal.. Dus die klevers die je op de kiloposten kleeft die zijn niet meer los vekrijgbaar maar die moeten worden aangekocht.. dus dan sta ik daar mooi in postkantoor want kan niets op voorhand opschrijven..

Er is dan keuze tussen rembours zegels, aangetekende zegels of gewoon ofzoiets..
De postbediende heeft het me daarstraks verteld. Ook zei ze dat de kans er in zat dat vanaf 1 maart kilopost goedkoper word.
Bericht 32 van 130
laatste antwoord

Ook zei ze dat de kans er in zat dat vanaf 1 maart kilopost goedkoper word.
Ook zullen pakjes vanaf 1 maart flexibeler en sneller worden behandeld.

De Post is goed bezig.:8}
Bericht 33 van 130
laatste antwoord

De Post is goed bezig.

Ja, zeg dat wel.
Bij de Internationale standard tarieven voor pakjes tot 2 kilo hoort de USA sinds gisteren dus niet meer tot de categorie Rest Europa + Middellandse Zeegebied + VS maar bij Rest Wereld.

Dus weer over naar de Nederlandse TNT Post.
tot 500 gram Europa EUR 5,25
tot 500 gram buiten Europa EUR 9,00

500 gram - 2 kg. Europa EUR 11,25
500 gram - 2 kg. buiten Europa EUR 19,50

Dus alleen de pakketten tot 1 kg zijn via De Post nog goedkoper.

Boven de 2 kilo is alles via De Post veel duurder dan via TNT Post. Het voordeel van TNT Post is bovendien dat er voor Europese zendingen online track & trace (geldig voor PayPal) + verzekering inclusief is.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 34 van 130
laatste antwoord

Bij de Internationale standard tarieven voor pakjes tot 2 kilo hoort de USA sinds gisteren dus niet meer tot de categorie Rest Europa + Middellandse Zeegebied + VS maar bij Rest Wereld.

???

Waar staat dat ergens?
ZONE 4: Middellands Zeegebied + VS
ZONE 5: rest van de wereld

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Bericht 35 van 130
laatste antwoord

mja, en nu dat alles prior is geworden is alles voor mij 1€ duurder geworden.. Ik doe tegenwoordig veel aan swaps (spullen ruilen enzo) en nu is deze hobby bijna onbetaalbaar geworden pff...

Ik vind dat ze de enveloppen tot 350gr iets goedkoper mogen maken 😞 5.40€ amai m'n botten pff...
Bericht 36 van 130
laatste antwoord

Oeps, je hebt toch gelijk !
Dus is er een onderscheid voor pakjes minder dan 2 kg. Daar is het zone 5 voor de VS, Pakjes zwaarder dan 2 kg is het zone 4???

Begrijpen wie begrijpen kan...

Bericht 37 van 130
laatste antwoord

@ ronnekes: ze moeten toch ergens het geld halen om 2-3 x per jaar duizenden nieuwe folderkes te drukken ? :_|

Bericht 38 van 130
laatste antwoord

Dat is een fout op de website.. Ik heb vandaag 15€ moeten betalen voor een pakketje naar USA. Dus ineens 6€ duurder pff.. en ik verstuur dan alleen puur hobby 😞
Bericht 39 van 130
laatste antwoord

Dus is er een onderscheid voor pakjes minder dan 2 kg. Daar is het zone 5 voor de VS, Pakjes zwaarder dan 2 kg is het zone 4???

Begrijpen wie begrijpen kan...

De mensjes aan de loketten niet hoor. Ik had het nog niet gezien en heb gisteren en vandaag dus pakketten naar de VS verstuurd tegen de "oude" tarieven en ze hebben die gewoon geaccepteerd. 🙂

De minkukel die dit bedacht heeft zal het misschien zelf wel begrijpen.
Kan deze goochelaar hier eens tekst en uitleg komen geven?

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 40 van 130
laatste antwoord