annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Volg hier de posttarieven op

saffy@ebay.com
Community-lid
Beste leden,

De link hieronder verwijst naar tarieven van de Post.
http://www.post.be/site/nl/letters/international/tariffs/

Neem hier regelmatig een kijkje voor eventuele veranderingen in posttarief voor internationale en nationale zendingen.

Vriendelijke groeten,

Saffy
Bericht 1 van 130
laatste antwoord
129 ANTWOORDEN 129

Volg hier de posttarieven op

De zakelijke verkopers kunnen die BTW recupereren, dus maakt geen verschil uit.


Wel voor de kopers, tzal weer allemaal duurder worden......



m.
Bericht 111 van 130
laatste antwoord

Volg hier de posttarieven op


De zakelijke verkopers kunnen die BTW recupereren, dus maakt geen verschil uit.


Wel voor de kopers, tzal weer allemaal duurder worden......



 


Indien je het tot de ebay-omgeving wil herleiden, beste Mikmak, ben ik het niet met je eens.


Enerzijds zou de post zelf als volledig btw-belastingplichtige ook de door haar betaalde btw kunnen recupereren.


Hun kostprijs daalt dus, en de prijs exclusief btw zou moeten zakken, zodat de aankoopprijs voor zakelijke verkopers ook omlaag zou gaan.


De correcte zakelijke verkopers die enkel de door hun betaalde verzendingskost doorrekenen maar nu ook al btw moesten bijtellen zullen dus hun verzendkost iets kunnen laten zakken, zodat de klant minder betaalt.


Maar wat belangrijker is, is dat de zwartwerkende dieven, die nu ervoor zorgen dat mensen die alles netjes aangeven door hun schuld meer moeten betalen aan de Staat, dezelfde verzendingskost moeten aanrekenen als de witwerkers.


Is het fout dat de zwartwerkers hun voordeel verliezen ?


 


 




Bericht 112 van 130
laatste antwoord

Volg hier de posttarieven op


Heeft iemand een link naar een officiële nieuwe tarieflijst, geldig vanaf 1 januari 2012, waar ALLE tarieven opstaan, zodat duidelijk is wat wel wijzigt en wat niet ?


 


Kan op bpost.be niks vinden ...



 


Hier is al wat te vinden voor wat betreft de aangekondigde stijgingen:


http://www.bpost2.be/blog/nl/2011/10/27/bpost-verhoogt-tarief-postzegel/




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 113 van 130
laatste antwoord

Volg hier de posttarieven op

hughwitte
Community-lid

Tarieven 2011 en 2012, Particulieren - Bedrijven

http://www.bpost.be/site/nl/residential/pricing/index.html

http://www.bpost.be/site/nl/business/pricing/index.html

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 114 van 130
laatste antwoord

Volg hier de posttarieven op

Bedankt voor de links, Hughwitte !


Wat is onze Bpost weer superduidelijk...


Is er iemand die het verschil kent tussen  BPACK 24H  en  BPACK 24H PRO ?


Tot 2 kg wordt de gewone bpack zowel op de particulierenpagina als op de bedrijvenpagina voor kleine afnemers aangeboden voor 6,20 eur.


Van btw geen sprake, en vermits aan particulieren alle prijzen incl btw moeten zijn onderstel ik dat deze zending btw-vrij is ???


De bpack pro is blijkbaar volgens de downloadbare brochure van bpost enkel voor kontraktklanten ( minimum echter slechts 5 packs per maand ) maar kost tot 2 kg 5,90 eur + btw =  7,14 eur.


Internationaal tart iedere poging tot vergelijking helemaal alle verbeelding ...




Bericht 115 van 130
laatste antwoord

Volg hier de posttarieven op


Van btw geen sprake, en vermits aan particulieren alle prijzen incl btw moeten zijn onderstel ik dat deze zending btw-vrij is ???



Je moet eens goed kijken naar de kassabewijzen die je krijgt in de post... Daar staat wel degelijk op dat het BTW-inclsuief is hoor! Alleen is het BTW-tarief wel 0%


Nu, BPost is nog steeds een staatsbedrijf en deze zijn bij mijn weten allemaal onderhevig aan het 0%-regime, gewoon omdat de opbrengst van hun activiteiten zowiezo al in de staatskas verdwijnt.


Wat ik wel eigenaardig vind, zijn de nieuwe prijzen die in een ander draadje aangegeven worden. Daar staan inderdaad kostprijzen in met 21% BTW verrekend. Ik heb persoonlijk alleszins nog niet zo'n brief ontvangen met nieuwe tarieven vanaf 01.01.2012 voor contractuelen




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 116 van 130
laatste antwoord

Volg hier de posttarieven op

Beste Frits,


 


het feit dat geen btw wordt aangerekend (of dat zij het nultarief mogen hanteren) heeft niets te maken met het feit dat het gaat om een staatsbedrijf of omdat toch 'alles' naar de Staat gaat.


Het heeft te maken met een vrijstelling omdat het gaat over een activiteit van algemeen sociaal belang (kom even niet op de juiste terminologie, maar dat doet hier weinig ter zake).


 


Kijk even naar


 


http://www.bpost.be/site/nl/business/customer_service/brochures/pdf/post_pricing_business_2012_nl.pd...


 


blz 6 en 7 :  hier staat duidelijk onder de tarieven van Bpack pro en World dat voor bestemmingen binnen de EG wel degelijk btw zal worden aangerekend.


 


Deze brochure over tarieven vanaf 1/1/2012 kreeg ik trouwens als contractklant deze week toegestuurd.


Jouw exemplaar is waarschijnlijk onderweg.




Bericht 117 van 130
laatste antwoord

Volg hier de posttarieven op

Net eens aan het rondsnuisteren geweest op de site van de B-Post en toch tot een eigenaardige vaststelling gekomen...


 


Een zending BPack World Light Prior (kleine paketjes onder de 2kg) kosten vanaf 1/1/2012 8,30 euro.


Op zich een tariefwijziging van + 0,30 euro.


Als ik echter in de e-shop ga zien dan stel ik vast dat daarvoor de huidige groene Kilopost-Standaard zegel voor verkocht wordt aan een tarief van 22,50 euro voor 5 stuks. M.a.w. 4,50 euro per zegel. Gezien er 2 moeten geplakt worden op 1 pakket dan is de prijs 9,00 euro ipv de 8,30 euro!


 


Effe morgen de post opbellen denk ik zo...


(Maar allez, goed dat ik eind december nog een voorraadje op sloeg)




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 118 van 130
laatste antwoord

Volg hier de posttarieven op

Was deze morgen op het postkantoor en er werd mij verteld dat er wel eens btw zou bij de tarieven komen .... reden .... Europa !!!!


 


Hoeveel 6,12 of 21% konden ze niet zeggen.


 


Feit is dat klanten afhaken als de portkosten te duur worden, kreeg zo deze morgen een mailtje.  Ik vraag nochtans enkel de portkosten, geen extra's.  In dit geval zou het 8.30 zijn voor 1 pakje en de tweede pak erbij zou ik dan met kilopost 15.50 euro versturen, track en trace.


 


Lees wat mijn koper schrijft:


 


Cher vendeur,

Je vous prie d'annuler ma commande chez vous.
Le prix de vos articles est intéressants, ce qui m'a motivé à commander chez vous.
Je ne conteste pas le tarif de 8 euros pour le premier objet, mais le fait de me faire payer 7 euros pour le deuxième article (350 g avec l'emballage, au passage, quel surcharge ...!)est un peu fort de café...
De nombreux vendeurs sur ebay dans le même cas, prennent un euro par objet supplémentaire.
Dans ces conditions tarifaires, il n'y a plus de "bonnes" affaires.
Je vous souhaite une bonne continuation,
cordialement,


 
G.........

Bericht 119 van 130
laatste antwoord

Volg hier de posttarieven op

(even bij vermelden,  was een Franse koper, dus verzenden naar buurland)

Bericht 120 van 130
laatste antwoord