annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

koper heeft betaald en ziet niet om

Ongeveer een half jaar geleden verkocht ik een stoel.

In de aanbieding geplaatst op ebay belgië stond duidelijk enkel afhaling. Nu werd deze stoel gekocht door een oostenrijker.

Ik stuurde de man een bericht dat het enkel om afhaling ging. De brave man betaald en stuurt een bericht met melding dat hij hem op een bepaalde datum komt halen.

Uiteindelijk staat de stoel hier nog altijd. Als ik vraag wanneer hij komt krijg ik telkens volgende maand als antwoord. Ik wil die stoel hier weg want ik heb drie katten die graag hun nageltjes scherpen en zou niet graag hebben dat de stoel gesloopt is tegen dat de heer zijn stoel eens wil komen halen.

Wat nu? 

Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

De koper heeft betaald, dus hij is eigenaar van de stoel, jij kan die stoel dus niet zomaar wegdoen. Ik zou de stoel bewaren op een veilig plekje ver van de katten ! Minstens een jaar bewaren, en dan nog eens vragen en dan eventueel het geld terugstorten, dan heb je geen verplichtingen meer tegenover deze koper.

m.
Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Jullie hebben blijkbaar beiden veel geduld. Persoonlijk zou ik een laatste mail sturen, de koper ook duidelijk maken dat het uw laatste reactie is en stellen dat de stoel bv binnen de maand moet opgehaald zijn of dat je hem anders wegdoet. Het aankoopbedrag zou ik zeker niet terugstorten in dit geval, koper heeft tijd genoeg gehad en je hebt er zelf al de last mee gehad.

Photobucket

Bericht 3 van 9
laatste antwoord

ander gezichtspunt :

Normaal wordt de verkoop afgesloten met de feedback.

Wanneer de mogelijkheid tot feedback geven eindigd moet normaal de transaktie afgelopen zijn.

Bericht 4 van 9
laatste antwoord

en hoe lang duurt het dan wel tot de mogelijkheid om feedback te geven is afgelopen?

Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Veel geduld is tegenwoordig wel nodig. ik wens wel 100% correct te zijn, ik heb nog eergevoel en wens zelf ook 100% correct behandeld te worden. Aan de andere kant als je een wagen te lang bij een garagist laat staan zonder standgeld te betalen wordt deze ook eigendom van de garagist op den duur.

Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Geld terug storten is geen optie, ik heb immers de kosten voor Ebay moeten betalen en die kan ik niet meer recupereren. het is ook een kleine moeite vind ik om op voorhand iets te vragen over de mogelijkheden van eventuele bewaring enz...

Bericht 7 van 9
laatste antwoord

http://pages.benl.ebay.be/help/feedback/questions/leave.html

U kunt vanuit Mijn eBay feedback geven op transacties die de laatste 60 dagen hebben plaatsgevonden.

volgens de hulppagina's.

Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Alleen positieve feedback als verkoper.
Ik heb reeds meermaals een betaling voor een meubel gehad dat uiteindelijk niet word opgehaald ondanks herhalde vragen hieromtrent.Na 3 maanden krijgen zulke kopers een email van mij : Binnen de 7 dagen niet opgehaald word het objekt terug eigendom van verkoper zonder terugbetaling of enig ander aanspraak op vergoeding. 

Objekten die ik veiligheidshalve alzo reeds meer dan een jaar in bewaring heb: 1.SCHILDERIJ( frankrijk)
                             2.BOEKENKAST(belgie - limburg)
                             3.ANTIEK BED(belgie-antwerpen)
                             4.porcelein + schilderij(bulgarije)
                             5. oude linnenkast met spiegeldeur(duitsland(frankfurt)

Bericht 9 van 9
laatste antwoord