annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

op voorhand kopen van vignetten voor verzending!

Makkelijk hé,  taxipost vignetten koppen.


 


Al jaren doe ik dat en vroeger in de post was er zo'n draailuik, gewoon even droppen en weg die handel.


 


In de nieuwe post is een punt waar je het ook kunt plaatsen, als er weinig volk is dan maken ze een ticketje als er veel volk is, dan wordt dit wel later gescand.


 


echter deze morgen, wou ik terug een pakje afgeven en een overijverige, bijna op pensioen, grijze bediende zegt me dat ik een nummertje moet trekken.  er staat een rijd van 15 wachtenden en er zijn maar enkele loketten open.


 


Ik vraag hem vriendelijk dat ik dit gewoon kom afgeven, dat ik speciaal die vignetten koop om niet te moeten wachten.  Aaa, neen, kan niet, nieuw reglement.


 


Ik heb daar van m'n voeten gemaakt .... man man man.


 


zal maandag eens met de baas in Oostende gaan praten welke zever dat nu weer is.


 


waarom moet je dan nog vooraf frankeren als je toch moet in de rij wachten !!!!!


 


wat zijn de ervaringen van de andere verkopers in jullie postkantoor?


 


Johan

Bericht 1 van 14
laatste antwoord
13 ANTWOORDEN 13

op voorhand kopen van vignetten voor verzending!

Ik woon in een deelgemeente en daar is geen postkantoor meer, wel een postpunt in de plaatselijke Spar en daar wordt ik altijd snel geholpen.

Bericht 2 van 14
laatste antwoord

op voorhand kopen van vignetten voor verzending!

Ik sta altijd in de rij om mijn pakjes af te geven ! Wachttijd tussen 1 minuut en 15 minuten.


Het is wel met ticketjes, dus je moet niet echt in de rij staan, er zijn stoelen. 🙂



m.
Bericht 3 van 14
laatste antwoord

op voorhand kopen van vignetten voor verzending!

En worden die taxipost vignetten na Nieuwjaar ook duurder ?



m.
Bericht 4 van 14
laatste antwoord

op voorhand kopen van vignetten voor verzending!

Ja die vignetten worden ook duurder.



Ik sta ook altijd in de rij,nummertje trekken is hier al 2 jaar van toepassing.Als ik te lang moet wachten ga ik ondertussen snel een andere boodschap doen.


Wou die nooit zomaar deponeren omdat ik steeds een bewijs van afgifte wou,ook toen er een luik beschikbaar was.

Bericht 5 van 14
laatste antwoord

op voorhand kopen van vignetten voor verzending!

Heb nooit anders geweten dan nummertje trekken en in de rij staan (in Hoboken in Antwerpen - daar moet ik zeker geen plaatje bij maken om te vertellen dat ik bijna de enige belg ben die daar staat)


Vorige woensdag nog langs geweest en er waren 23 klanten voor mij !!! Dus ben daar niet op één twee drie buiten hoor.


Trouwens als je zomaar je pakjes in  luik steekt heb je, zoals siemenpoes zegt, toch geen bewijs van afgifte.

Bericht 6 van 14
laatste antwoord

op voorhand kopen van vignetten voor verzending!

Ik wacht nooit op een bewijs van taxipost...je hebt toch de tracking? Trouwens in het sorteercentrum geven ze geen bewijs... allee bij ons hier toch niet...


Bericht 7 van 14
laatste antwoord

op voorhand kopen van vignetten voor verzending!

als ge aangetekend vertuurd is men wel verplicht een bewijs te geven !!!

Bericht 8 van 14
laatste antwoord

op voorhand kopen van vignetten voor verzending!

Bij het afgeven van je pakketje in de post, ook al is het met een op voorhand gekocht vignet, krijg je na scanning een verzenddocument dat als bewijs van verzending geldt. Het strookje dat je afscheurt van je vignet telt NIET als verzendbewijs.



Ik heb het vorige maand meegemaakt na een klacht ingediend te hebben voor een pakket dat spoorloos was. In de brief die ik toen van Bpost kreeg werd mij gevraagd om het strookje EN het afgiftebewijs op te sturen. En anders noppes, geen vergoeding.....



Groetjes,


Carine

Bericht 9 van 14
laatste antwoord

op voorhand kopen van vignetten voor verzending!

Inderdaad dat strookje geldt niet als bewijs,je moet een afgiftebewijs kunnen voorleggen.Daarop staat het nummer vermeld van taxipost.


Dat is al jaren het geval.


Het wordt niet altijd automatisch gegeven ,maar ik ga niet buiten zonder.


Hoe kunt ge anders bewijzen dat iets verzonden is,


Bij aangetekende verzendingen moet je eveneens het kassaticket voorleggen.



Jaren geleden(zeker 5 jaar) heeft ebay er bij de post op aangedrongen om een afgiftebewijs te geven,


Nu wordt dat algemeen gedaan,tenzij de persoon achter het loket nieuw is,of er zich snel wil vanaf maken.



-- Bewerkt door siemenpoes om 17 Dec 2011 19:48 CET
Bericht 10 van 14
laatste antwoord