annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

package undeliverable

Ik heb een CD'tje verkocht aan een Ier. Ik stuur het netjes aangetekend op, zoals beloofd. Echter, nu komt het pakketje terug bij mij thuis met de melding dat het niet leverbaar is op het adres. Ik stuur dus een mailtje naar de koper. Hij stuurt me hetzelfde adres dan dat ik gebruikt had, en wil nu dat ik het terugstuur.
Het probleem is: de CD heeft 1 euro opgebracht, de verzending (aangetekend) kost me 7,5 euro. Dus, als ik nu opnieuw verstuur, dan heb ik 6,5 euro betaald om een CD te verkopen, zonder dan nog de paypal kosten en ebay commisie mee te rekenen.
Mijn vraag: mag ik de koper vragen om extra verzendkosten te betalen? Ik denk van niet en onder normale omstandigheden zou ik dat nooit doen, maar in dit geval, omdat de verzendkosten de waarde van het item overstijgen vind ik het gek om het opnieuw te versturen naar het adres waarvan de Ierse post zegt dat het niet leverbaar is.
tweede vraag: Als het adres wel bestaat, ligt de fout dan niet bij de post, en zou de post dan niet opnieuw moeten versturen op haar kosten?

alvast bedankt voor jullie input.
Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

package undeliverable

Ik zou naar het postkantoor gaan en de situatie uitleggen, als het adres correct is, heeft de post een fout gemaakt, dus misschien kan de post de kosten dragen van een 2de verzending.
Misschien nog even vragen aan de koper om het adres te controleren zodat je 100% zeker bent dat het adres correct is ?
Waarschijnlijk was de koper niet thuis toen het pakje aangeboden werd, maar normaal moet die dan een berichtje in de bus krijgen om het af te halen.
Als je zelf de kosten van de 2de keer verzenden moet betalen, waarom dan niet met gewone post, aangetekend is duur, voor objecten met een lage waarde riskeer ik gewone verzending, ik heb er zelden problemen mee.

m.

m.
Bericht 2 van 9
laatste antwoord

package undeliverable

Het pakketje is wel in Ierland geweest, maar was zo snel terug hier, dat het zelfs niet ginder bewaard is geweest. Het is niet zo dat het ooit aangeboden is geweest, In Ierland hebben ze het meteen teruggestuurd wegens undeliverable.
Bericht 3 van 9
laatste antwoord

package undeliverable

Nog een vraagje:

Stel, ik verstuur opnieuw, en opnieuw komt het terug. Moet ik dan een derde keer versturen? En kan de koper dan alles ook nog eens terugvorderen via paypal?

Zoals de zaken nu staan, als ik niet aangetekend verstuur, dan kost het verkopen me 1 euro. Ik betaal dus zelf 1 euro voor een CD te verkopen. In de vuilbak gooien was goedkoper geweest. Maar kom, 1 euro is niet het einde van de wereld. Maar stel nu dat hij weer terug komt, en de verkoper mag via paypal zijn geld terug verwachten, dan zou deze transactie mij 9.5 euro gekost hebben, zonder dan nog eens de kosten die ebay heeft aangerekend, en bovenop krijg ik waarschijnlijk ook nog negatieve feedback.
Bericht 4 van 9
laatste antwoord

package undeliverable

Stel, ik verstuur opnieuw, en opnieuw komt het terug

Dan moet er een fout zijn bij de koper, die een verkeerd adres geeft ! Een derde keer versturen naar dat adres ? zou ik niet doen !!!

Je verkoopcommissie kan je terugvragen via een geschil, maar op 1 euro is dat bijna de moeite niet. Als je het geld via Paypal terugbetaalt krijg je wel de PP-kosten terug !

En waarom zou die koper negatief geven, je hebt de bewijzen van de aangetekende zending, je kan er ook niets aandoen dat de post fouten maakt.

m.

m.
Bericht 5 van 9
laatste antwoord

package undeliverable

Ik had onlangs ook problemen met een pakje, met zogezegd een verkeerd adres, het was lang onderweg en de koper werd ongeduldig, volgens de track & trace was het adres fout, het werd wel 1 keer aangeboden bij de koper die niet thuis was, en dan volgens de tracking naar mij teruggestuurd, ik kreeg het niet terug, het pak kwam enkel dagen later toch bij de koper aan ? Toen bleek dat door de post een paar stickers over de streepjescode werden geplakt zodat de tracking niet meer werkte ! zucht de post ..........

m.

m.
Bericht 6 van 9
laatste antwoord

package undeliverable

Maar als ik kan bewijzen dat ik verstuurd heb, kan dan de koper alsnog zijn geld terug krijgen via paypal?
Bericht 7 van 9
laatste antwoord

package undeliverable

Het is opgelost. De post verstuurt het gratis opnieuw...

Soms doet de post toch wel iets goed 🙂
Bericht 8 van 9
laatste antwoord

package undeliverable

Hee ! dat is super !!! :-)

m.

m.
Bericht 9 van 9
laatste antwoord