annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

tracking nummer wordt niet gevongen of geen info

eeyoortje
Community-lid

hallo  , ben nieuw hier en het is de tweede maal dat ik iets koop vanuit hong kong bij dezelfde verkoper . de eerst maal helemaal geen problemen gehad en zending was er binnen 9 dagen , excellent vond ik dat , dus nog een bestelling gedaan uit zijn ebay shop , en tot op heden nog niks ontvangen . heb een tracking nummer gekregen en het zou hongkong verlaten hebben op 24 december 2011 , en verder kan ik geen info vinden , is dit nog normaal of moet ik me zorgen beginnen maken het gaat om een redelijk bedrag dat ik liever niet zomaar kwijt raak zonder iets te ontvangen . hoop vlug iets te horen , wat ik zoal kan doen om toch wat meer te weten te komen


heb reeds 3 maal contact gehad met verkoper en die zegt me dat ik nog wat geduld moet hebben


als ik nu zeker was dat het al in belgie was dan zou ik al iets geruster zijn en weten dat er toch iets is verzonden maar nu weet ik dus nog helemaal niks alleen dat het vertrokken is uit hong kong


 


groetjes

Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

tracking nummer wordt niet gevongen of geen info

tjr0000
Community-lid

Je pakje kan bij de douane liggen. Die werken daar niet altijd even hard en het is dan ook nog eens kerst en nieuwjaar geweest. Hoe je daar kan achterkomen, weet ik niet.

Bericht 2 van 9
laatste antwoord

tracking nummer wordt niet gevongen of geen info

djibrielw
Community-lid

Als het pakket op 24december vetrokken is uit hong kong kan het voor het zelfde geld nog week duren voor het hier is. Het hangt er vanaf hoe het naar komt. Met de boot of per vliegtuig en per vliegtuig is ook geen garantie op een snelle levering.

Bericht 3 van 9
laatste antwoord

tracking nummer wordt niet gevongen of geen info

Je moet je inderdaad niet te snel ongerust maken :  een pakket uit China - want uit Hong Kong zelf komt het waarschijnlijk niet - is algauw een maandje onderweg, of ligt idd bij de douane.


Ik hoop dat je met Paypal hebt betaald ?


In dat geval voor alle zekerheid een dag of dertig na de aankoop een geschil openen bij Paypal om uw rechten te vrijwaren :  dat doet niemand kwaad.




Bericht 4 van 9
laatste antwoord

tracking nummer wordt niet gevongen of geen info

Geen paniek een pakje vanuit China kan tussen de 4 en 6 weken onderweg zijn, afhankelijk van de verzending; Via airmail = 3 weken al de rest zie bovenstaande.



Je heb ook nog een 3de factor hier nml het eindejaar, waardoor onze douane deels op halve kracht werken.



Ik raad alleen aan om voor zulke transacties steeds paypal te gebruiken...kwestie van een stuk zekerheid te hebben.

Bericht 5 van 9
laatste antwoord

tracking nummer wordt niet gevongen of geen info


 Je heb ook nog een 3de factor hier nml het eindejaar, waardoor onze douane deels op halve kracht werken.


 


 


Amai, dat is dan de helft van hun normale snelheid ... hebt ge die zending nog in 2012 nodig ?




Bericht 6 van 9
laatste antwoord

tracking nummer wordt niet gevongen of geen info

De douane kampt al jaren met personeelsgebrek, ga maar eens kijken in de Antwerpse haven hoeveel ongecontroleerde containers en andere vrachten er daar worden geladen.


De douane-beambten werken zich daar echt wel uit de naad maar dat zijn ook maar mensen die niet kunnen toveren.


Een beschuldigende vingerwijzing richting Wetstraat is hier dus niet ongepast!

Bericht 7 van 9
laatste antwoord

tracking nummer wordt niet gevongen of geen info


 De douane-beambten werken zich daar echt wel uit de naad 


 


Ach beste Walesha,


het toeval wil dat ik persoonlijk één van die controlerende douane-ambtenaren uit de Antwerpse haven ken.


Ik zeg niet dat hij niet werkt.


Ik zeg niet dat hij nooit werkt.


Ik zeg niet dat ikzelf harder zou werken als ik douanebeambte zou zijn.


Van mij dus geen beschuldigende vinger naar de mensen van de douane.


Maar zeggen dat ze zich uit de naad werken ... :^O




Bericht 8 van 9
laatste antwoord

tracking nummer wordt niet gevongen of geen info

Tja Frits, de douane is weer zo'n staatsinstelling waar de ene voor drie werkt terwijl een andere de hele dag niks doet... je mag dus niet veralgemenen, een neef van mij heeft dertig jaar als douanier gewerkt op het kantoor aan de Kattendijkdok, vorig jaar wilde hij op pensioen gaan, maar hij moest eerst nog meer dan vier jaar compensatieverlof opnemen... dus ja, maar idd, in de haven zijn er zo van die kleine douaneposten waar slechts één douanier de dienst uitmaakt en die idd de hele dag nauwelijks "iets" te doen heeft... op de grote kaaien zoals de containerterminals is het wel anders, door gebrek aan voldoende mankracht worden er daar dagelijks minstens één derde van de containers niet gecontroleerd volgens het boekje. Op de terminal van de NMBS in A'pen-noord is het al niet anders. Een jaar of twee-drie terug was daarover zelfs nog een reportage op TV, als ik niet vergis op één in het programma Koppen.

Bericht 9 van 9
laatste antwoord